Rond Vlaanderen

Planning en voorstellen van toertochten
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Bozzl
Neo Prof
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 29 sep 2006, 19:42
Postcode: 9240
Fiets: Pioneer
Locatie: Zele
Contacteer:

Rond Vlaanderen

#1 Bericht door Bozzl »

'k Weet eigenlijk niet of dit hier thuis hoort of in de babbelhoek... als 't nie past moet je't maar verzetten ;-)

Binnen 14 dagen rij ik rond vlaanderen: dag 1 Zele - De Haan (100 km), dag 2 De Haan - Poperinge (95 km), dag 3 Poperinge - Kluisbergen (90 km), dag 4 Kluisbergen - St Pieters leeuw (80 km) en dag 5 terug.

Omdat ik niet zoveel (lees geen) ervaring heb met lange toertochten, zijn alle tips welkom.
Op dit moment ben ik aan het trainen: een dag duurtraining (2 uur, 25 gemiddeld) en een dag interval, afgewisseld met een dag boodschappen doen ;-).

Overnachtingen denk ik te doen via Gezinnen op de fiets (Gezinsbond), maar 't probleem is dat ik totaal geen zicht heb of ik mijn aantal km zal halen (of er over zal zitten????) en dat ik het dus heel moeilijk vind op voorhand overnachtingen te boeken.

Als jullie tips hebben.... laat maar komen !!!

Edit: btw, ik volg de LF-routes
Nobody's perfec

Frank II
Kopman
Berichten: 658
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 7:53
Postcode: 2160
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Wommelgem
Contacteer:

#2 Bericht door Frank II »

Eigenaardig dat hoe langer je rijd, hoe korter je afstanden worden. :)

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#3 Bericht door graddus »

Ik weet niet of dat zo eigenaardig is, je wordt tenslotte ook elke dag een beetje moeier 8) Of je de afstanden haalt is natuurlijk heel persoonlijk, maar de genoemde afstanden gespreid over een hele dag vragen niet echt om supersnelheden, dus zolang je je krachten een beetje verdeeld mag dit schema eigenlijk voor niemand echt een probleem zijn. Zeker niet voor iemand die elke drie dagen om boodschappen gaat :wink:

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#4 Bericht door wost »

afstanden zijn denk ik geen probleem. zou de eerste dag zeker niets forceren. Ik reed vroeger niet getraind met de MTB met noppenbanden naar heist. 120 km tegen 16 per uur. best te doen.

Dus doe de eerste dag rustig aan en je komt er wel. Versnellen kan altijd, te snel en dan niet meer kunnen is erger.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#5 Bericht door Wouter D »

afstanden zijn idd niet echt een probleem
zorg dat je van te voren één keer 100 km op een dag gereden hebt.

ik zie dat je telkens een ganse dag tijd hebt voor die afstanden, het zou zonde zijn als je de zee van tijd die je over komt niet besteed aan andere mooie dingen zoals bvb poperings hommelbier proeven.

twee jaar terug deed ik ook mijn eerste ligfiets (velomobiel-)vakantie.
rondje nederland en stukje belgie op 19 dagen, elke dag tussen de 120 en de 220 km, in het totaal 2400 km gereden, op het einde helemaal leeg, gestopt met roken en 10 kilo vermagert.

deze laatste zijn er intussen al ruim terug bij :-)

nee die afstanden zijn het minste van je zorgen,
misschien kan ik je een leuk idee geven.
tijdens mijn vakantie ben ik niet één keer weest overnachten op een camping of wat dan ook. ik heb het geheel zo geregeld dat ik eerst via logeeradressen in de fotoboek op plaza mensen vond bij wie ik mocht overnachten en dan pas mijn ongevere route uitstippelde,

uitstippelen is een groot woord, ik wist ongeveer welke richting ik uitwilde en kende het juiste adres, de rest regelde ik het moment zelf met LF-kaarten. echt leuk om doen als je tijd hebt
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Bozzl
Neo Prof
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 29 sep 2006, 19:42
Postcode: 9240
Fiets: Pioneer
Locatie: Zele
Contacteer:

#6 Bericht door Bozzl »

Wouter schreef:afstanden zijn idd niet echt een probleem
zorg dat je van te voren één keer 100 km op een dag gereden hebt.
Zal ik doen... volgende week Zele - Geraardsbergen - Zele.
Nobody's perfec

Gebruikersavatar
Bozzl
Neo Prof
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 29 sep 2006, 19:42
Postcode: 9240
Fiets: Pioneer
Locatie: Zele
Contacteer:

#7 Bericht door Bozzl »

De tocht: in te lezen in Google Earth.
Laatste stuk zit er nog niet in.
Bijlagen
Fietstocht.zip
(393 Bytes) 990 keer gedownload
Nobody's perfec

Plaats reactie