20/08/2017 Kanalentocht 230 km.

Alles over toertochten, doortrapperstochten, evenementen in West -Oostvlaanderen
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Zondag 20 oogst, Kanalentocht 230 km.

#16 Bericht door Ronnius »

Jo2p schreef:Dank, heb je blog gelezen. Jouw verhaal lijkt wel wat op mijn beleving. In de eco net te weinig prut, en in standaard brand je de batterij te snel op. Ga eerst maar eens spelen met de knoppen, dus als ik op snelheid ben, zo ergens bij de 20km/u dan op eco zetten. Als dat bevalt maar eens naar Dronten toe voor een aanpassing. Wel jammer dat je dat niet zelf kunt instellen.
Nu valt het wel mee, eens ik op kruissnelheid kom (25 km/u) heb ik overschot, waardoor ik wel eens onbewust naar de 29/30 km/u ga. Maar vorige winter had ik het echt nodig om rustig op de 25-27 te kunnen blijven. Op stand 2 ging ik veel te snel (of lag ik in slaap te vallen) in eco-stand kon ik het niet houden. Maar het vertrekken en een hellinkje nemen gaan nu wel vlotter in eco-stand. En een verrassend en positief neveneffect was een langere actieradius van de batterij.
(btw: de Flevobike is in Dronten voor herstel, voor de tweede keer reeds)
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: 20/08/2017 Kanalentocht 230 km.

#17 Bericht door Wouter D »

Topic verplaatst naar wol tochten en titel beetje geoptimaliseerd.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: 20/08/2017 Kanalentocht 230 km.

#18 Bericht door Ronnius »

Een laatste update:
- We zijn met 2 :)
- We starten aan het eind van de Nijverheidskaai in Sint-Amandsberg (Gent) en stipt om 7 uur (voor wie mee wel).
- We gaan de Schelde over steken in Dendermonde, het veer in Appels gaat te laat van start en oversteken aan 'T oud Brughuys zorgt voor een heel eind zeer slecht brokkel beton. Daarbij komt er ook nog een oversteek over de Dender via de eerste brug (niet via het sluis) waarmee we weer op de track komen.
- Onderweg aanpikken of opwachten kan ook. Hou rekening dat we om welke reden dan ook ergens kunnen/moeten afwijken van de tracks, maar we volgen hoofdzakelijk de tracks. Me contacteren kan je proberen (nr zie profiel) maar hou er rekening dat ik niet opneem al rijden (kan niet aan de telefoon), al is het maar de vraag of ik die hoor.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

SCORPION
Helper
Berichten: 397
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 18:48
Postcode: 7750
Fiets: HP Scorpion fs 26"
Locatie: Amougies ( Mont-de-l'Enclus )
Contacteer:

Re: 20/08/2017 Kanalentocht 230 km.

#19 Bericht door SCORPION »

Heb deze namiddag twee dappere velomobielers ( Ronnius + ??????) ontmoet langs de Schelde, iets over de nieuwe wandel- en fietsbrug in Orroir, ze reden richting Gent.
Na al die kilometers van vandaag zagen ze er nog heel patent uit. " En moeten ze nu nog naar Gent ? " zei mijn vrouw. " Het zijn hele taaie mannen ! "
Hopelijk zijn ze wel en gezond in Gent aangekomen ! We lezen het morgen wel !

@+
scorpion
Keep trikin' if your body is striking !

HP Scorpion fs 26' + Crystalyte 3525 HT on 2x48V16A

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: 20/08/2017 Kanalentocht 230 km.

#20 Bericht door Ronnius »

Ik en Eeuwige hebben dus gisteren de kanalentocht gereden.
Ik ben thuis gekomen met 247 km (een nieuw record), toen ik thuis aan de saskes was heb ik besloten nog een ommetje te maken via de Heusdenbrug welke voor 10 km extra zorgt. Meer zat er niet meer in, de Crystalyte batterij van de Orca zag het nog wel zitten, mijn batterijen niet meer. Dat ik de laatste maanden zeer slecht slaap zal er iets mee te maken hebben, dat ik de nacht voor de tocht amper 2u30 geslapen had nog meer vrees ik.

Behalve een afgelopen (vastgelopen) ketting, een paar keer (kort) verkeerd gereden en omleidingen moeten volgen/zoeken geen problemen gehad. Verder nog een delta trike, een pino en 2 Scorpions (wie waren die 2 nu weer :lol: ) gezien.

Ik heb net de tracks van de gps gekuist en opgeslagen --> in een geheel <-- (is deze keer gelukt), door iedereen vrij te gebruiken. Ik ga zo snel mogelijk de 3 eerder geposte delen ook aanpassen zodat deze links ook up to date blijven. De korte omleidingen (zoals in Wetteren) op Vlaams grondgebied heb ik eruit gehaald. Deze in Wallonië heb ik laten zitten, sommige van die omleidingen zouden een tijdje geldig kunnen blijven.
Spruitje gaf al eerder aan dat hij hier en daar de andere kant van het water rijdt, op aangeven van Eeuwige hebben we dat ook gedaan. We hebben om beurten op kop gereden, wie de weg het beste kende reed vooraan.

Nu ben ik nog benieuwd of eeuwige gisteren de 300 km gehaald heeft, of toch nog net te vroeg is thuis gekomen.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: 20/08/2017 Kanalentocht 230 km.

#21 Bericht door Wouter D »

Was dat het Pino-koppel? https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5A3228A3
hoe is de route zelf? goed berijdbaar? Ik overweeg hem dit jaar ook nog eens te doen, evt zelfs met de roets
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: 20/08/2017 Kanalentocht 230 km.

#22 Bericht door Ronnius »

De Pino was donker blauw of zwart met vooraan een kind dat wel in de trappers vastzat maar verder niet trapte. Ik dacht dat het een familie uitstapje was, de fiets was in gezelschap van andere bukfietsen.

De route is op 4 keer enkele meter grind steeds verhard.
Rond Ath (denk ik) is er enkele kilometers beton waar ze hier iets van kunnen leren, in de lengte liggen er groeven en het rijdt als een speer. Deed me denken aan het beton in Zonhoven als je van Neerpelt naar Genk fietst via de oude spoorbedding. Ten zuiden van Gent ligt er ook ergens zo een fietspad (weet alleen niet meer waar) met groeven in de lengte dat rijdt als een speer. Dat wordt in Wallonië wel gecompenseerd met beton platen die (positief bekeken) niet helemaal vlak liggen.
In Wallonië is het commerciële ver zoek, soms een nadeel, soms een voordeel. Wil je een pitstop maken voor een goeie pint, dan moet je die wel zelf meenemen.
Het opmerkelijke aan de tocht is dat je langs een kanaal komt waar je als een speer bergaf kunt rijden (afgezien van de vrij goed doenbare snelheidsremmers).

Het ene lichaam is het andere niet, maar 130 km met de roets is veel en ik weet dat je dat aankan, 230 km is maar net 100 km meer maar die zouden er wel eens (ver) over kunnen zijn. Moest je thuis iemand "laatntuit" horen zeggen dan ga ik ze geen ongelijk geven :lol:
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: 20/08/2017 Kanalentocht 230 km.

#23 Bericht door Wouter D »

Ik heb het nog al eens gedaan he. Maar beweer niet dat ik het nog kan.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: 20/08/2017 Kanalentocht 230 km.

#24 Bericht door Ronnius »

Dat wist ik niet. Dan zou ik zeggen: probeer het nog eens :)
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: 20/08/2017 Kanalentocht 230 km.

#25 Bericht door Wouter D »

een paar jaar terug reden we eens naar Middelburg met DMD en nog iemand op de roets (birger? ) Wouter uit het meetjesland, toendertijd met witte waw, reed ook eens stukje mee.

Maar dat is weer eventjes geleden, of laat ons zeggen enkele kilo's geleden :wink:
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: 20/08/2017 Kanalentocht 230 km.

#26 Bericht door Ronnius »

Dat herinner ik me nog. Reed niet mee omdat ik wist dat ik niet snel genoeg ging zijn.
Wist niet meer dat jij erbij was met de roets.
Volgens mij had Birger toen nog geen roets (of heb je het over iemand anders).
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: 20/08/2017 Kanalentocht 230 km.

#27 Bericht door bicky »

spruitje schreef:een paar jaar terug reden we eens naar Middelburg met DMD en nog iemand op de roets (birger? ) Wouter uit het meetjesland, toendertijd met witte waw, reed ook eens stukje mee.

Maar dat is weer eventjes geleden, of laat ons zeggen enkele kilo's geleden :wink:
Ok was het alvast niet.

Anders mooie tocht. Staat zeker nog op mijn verlanglijstje

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: 20/08/2017 Kanalentocht 230 km.

#28 Bericht door Wouter D »

misschien was het dan Dieter Van Den Driessche, we waren met drie roetsen en een waw en als ik goed heb, was fish er ook bij met zijn ligger. Ik weet het nog goed omdat het naar de avond toe nogal fris was, of beter gezegd koud. De uitputting nabij zijn we in Gent gesukkeld :-)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: 20/08/2017 Kanalentocht 230 km.

#29 Bericht door Ronnius »

Hopelijk vind niemand het erg als ik weer on-topic ga?
Hier zijn enkele foto's:
kanalentocht-000.jpg
Ath, de brug die we deze keer namen
Ath, de brug die we deze keer namen
Ath, de brug die ik vorige keer (met Grasshopper) nam.
Ath, de brug die ik vorige keer (met Grasshopper) nam.
Behoorlijk bergaf naast een kanaal, moet kunnen.
Behoorlijk bergaf naast een kanaal, moet kunnen.
kanalentocht-021.jpg
Het einde.
Het einde.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: 20/08/2017 Kanalentocht 230 km.

#30 Bericht door Wouter D »

dat smalle brugje ben ik ook overgegaan, weliswaar te voet want toen ik em reed, lag er 2cm sneeuw op de helling. Ik moet echt eens een dagje tijd vinden om de route nog eens te rijden, Hopelijk vant jaar nog.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie