Aanraders wielertoeristentochten

Je favoriete fietsroutes
Plaats reactie
Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Aanraders wielertoeristentochten

#1 Bericht door eeuwige reiziger »

Uit de beginjaren van dit forum herinner ik me nog dat sommige liggers wel eens een tochtje meesnoepten die door een WTC georganiseerd werd. Gebeurt dat nog steeds? Ik lees er niet onmiddellijk veel over.

Nu ik in augustus wat ruimer in de tijd zit, vond ik het wel leuk hier en daar aan een georganiseerde tochten deel te nemen. Ook benieuwd naar de reacties. Ondertussen al twee tochten achter de rug. Heel positief. Ook omdat sommige bukkers je als een uitdaging beschouwen. Dan moet je hen door de daad eens wijzen op de juiste rangorde in de fietsroedel... :wink: :lol:

Ongetwijfeld zijn niet alle WTC-tochten een eerste prijs waard. Andere dan weer wel.

Ik geef alvast mee:

- "Dwars door Wetteren" door WTC Lambroek Massemen: mooie, landelijke tocht (51 km) met een lichtglooiende toets - enkel het stuk tussen Laarne en het Prullenbos was "rijden om te rijden"

- "Mevaco-rit" door WTC De Flandriens Adegem: de 115 km laat je op en neer slingeren langs landelijke wegen met hier en daar eens e ferme nepe omhoog. Echte aanrader!


Laat de tips maar komen!
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Aanraders wielertoeristentochten

#2 Bericht door Wouter D »

De Gentse gordel is van WTC de hijftespurters. Daar doen we toch al ff mee.

Dezelfde WTC heeft ook een mooie tocht naar de griete, ik heb dat een paar keer meegereden, echt een aanrader en relatief vlak.

Ik fietste dit jaar al twee Bianchi classics mee dit jaar
De Affligemse pijl en die Van Brussegem. Beide keren 90 km met rond de 600 hoogte meters. Gereden met quest en neig afgezien. :wink: maar zeker voor herhaling vatbaar.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Aanraders wielertoeristentochten

#3 Bericht door Ronnius »

Moest er eens een lijstje van gemaakt worden
door iemand die weet waar de tochten te vinden zijn.

Want het klinkt net zoals ik te horen kreeg toen ik eens vertelde
dat er geregeld tochten zijn van de ligfietsers ook startend in Gent.
Ze had ze nog nooit gezien. Klopt ook als je niet weet waar je ze kan vinden.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Aanraders wielertoeristentochten

#4 Bericht door Wouter D »

misschien is dit wel een mooi lijstje : https://www.vwb.be/16/Kalender
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Aanraders wielertoeristentochten

#5 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:De Gentse gordel is van WTC de hijftespurters. Daar doen we toch al ff mee.
:oops: Oei, uit het oog verloren! Tram 5 nadert snel. En die vervoert soms wel eens enkele onwelkome gasten... :wink:

Dezelfde WTC heeft ook een mooie tocht naar de griete, ik heb dat een paar keer meegereden, echt een aanrader en relatief vlak.
Genoteerd. De +100-tocht ziet er interessant uit. Met het grootste deel op Nederlands grondgebied kan het trouwens niet mis gaan! Alhoewel... Het fietspad langs de grote weg die Philippine met Sas van Gent verbindt, verdient zelfs naar Nederlandse normen geen schoonheidsprijs. Veel te smal voor een dubbelrichtingsfietspad en ook dooraderd door opstekende boomwortels. Op een bepaald moment had ik echt wel de neiging naar de rijbaan uit te wijken. Alleen had ik geen zin om voor de zoveelste keer doof getoeterd te worden... Is er een fietspad dan tolereert de modale automobilist in Nederland schijnbaar niet dat je op zijn terrein komt!
Ik fietste dit jaar al twee Bianchi classics mee dit jaar
De Affligemse pijl en die Van Brussegem. Beide keren 90 km met rond de 600 hoogte meters. Gereden met quest en neig afgezien. :wink: maar zeker voor herhaling vatbaar.
=D> Respect! Flinke jongen! :wink: En ik die dacht dat ik gisteren met het klimmetje naar Hooglede al flink mijn best had gedaan. In de Molenhoevetocht (organisatie van WTC De Blauwe Wimpel) zaten er nog wel enkele hoogtemeters, maar eigenlijk is dat een peulenschil vergeleken met die 600. Daar gaat mijn zelfbeeld... :mrgreen:
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie