Ongeluk met gewonden

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
halepole
Helper
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 19 jul 2010, 0:39
Postcode: 9860
Fiets: Thys 209
Locatie: Scheldewindeke
Velomobiel: Waw 100
Contacteer:

Re: ongeluk met gewonden

#16 Bericht door halepole »

Gisteren bij de politie aangifte gaan doen, voorlopig hebben ze er nog geen pv van opgesteld.
Ze gingen wel eens ter plaatse kijken en dan nog eens contact opnemen.
De andere fietser had mij een bericht gestuurd om dit verder te regelen via de verzekering.
Daar ben ik nog niet op ingegaan en wacht nog verder af totdat ik de politie nog eens gehoord heb.
Tenslotte heeft hij gewoon zijn bocht afgesneden waardoor hij moest uitwijken en de controle verloor.

Jaja de volgende keer bel ik direct de 112 op het moment wat lastig maar achteraf veel gemakkelijker :D

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: ongeluk met gewonden

#17 Bericht door bicky »

halepole schreef:Jaja de volgende keer bel ik direct de 112 op het moment wat lastig maar achteraf veel gemakkelijker :D
101 bellen voor politie.
112 voor de ergere gevallen wanneer er ambulance noodzakelijk is

Gebruikersavatar
halepole
Helper
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 19 jul 2010, 0:39
Postcode: 9860
Fiets: Thys 209
Locatie: Scheldewindeke
Velomobiel: Waw 100
Contacteer:

Re: ongeluk met gewonden

#18 Bericht door halepole »

Voorlopig toch.
Online staat het volgende
"Op termijn worden alle centrales voor noodhulp samengevoegd en bereikbaar op het nummer 112"

Mugtango
Neo Prof
Berichten: 246
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:36
Postcode: 9860
Fiets: Ice Sprint 26
Locatie: Gijzenzele
Velomobiel: Alpha 7.2 (2023)
Contacteer:

Re: ongeluk met gewonden

#19 Bericht door Mugtango »

Even vanuit de praktijk aanvullen:

112 : brandweer en medische hulp (MUG - ziekenwagen).
101 : politionele interventie

Beide centrales zijn voor Oost-Vlaanderen ondergebracht in de kazerne in de Groendreef te Gent. De eerste dienst (112) op de 2de verdieping, de tweede (101) daar net onder. Ongeacht naar welk nummer je belt, wordt je oproep steeds aangenomen en zal de m/v aan de telefoon beslissen welk deel van de hulpverlening primeert. Bel je de juiste dienst, dan handelen ze dit direct af er verwittigen ze naderhand hun collega's boven of onder hen. Blijkt dat je met je oproep bij de 'verkeerde' dienst zit, dan wordt je oproep doorgeschakeld naar een operator van de andere dienst. Hoewel dit zeer snel gebeurt, verlies je toch weer wat tijd.

Dus zolang beide nummers naast elkaar blijven bestaan, levert het enkel maar voordelen op even na te denken wie/wat je wil/nodig hebt en direct desbetreffend nummer te vormen.
Op termijn worden alle centrales voor noodhulp samengevoegd en bereikbaar op het nummer 112
Wat je in België moet verstaan onder "op termijn" is voor mij nog steeds een raadsel........
Optima Dragon - eWAW 337 - Ice Sprint 26 - Alpha 7.2 (nr 208)

Gebruikersavatar
halepole
Helper
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 19 jul 2010, 0:39
Postcode: 9860
Fiets: Thys 209
Locatie: Scheldewindeke
Velomobiel: Waw 100
Contacteer:

Re: Ongeluk met gewonden

#20 Bericht door halepole »

Vandaag bericht gekregen van mijn melding op http://www.meldpuntfietspaden.be/
Ik stelde voor om bolle spiegels te plaatsen aan elke zijde van de tunnel.
Ik ben toch een beetje teleurgesteld van het antwoord.
Ik wil u bedanken voor uw melding.
Wanneer men met aangepaste snelheid dit kruispunt nadert is er geen probleem van zichtbaarheid. Een bolle spiegel vervormt het beeld waardoor dit soms voor een vals gevoel van veiligheid zorgt.
Ik hoop dat u hiermee voldoende geïnformeerd bent en apprecieer uw bezorgdheid over de weginfrastructuur en de veiligheid van de weggebruikers.
Met vriendelijke groeten

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Ongeluk met gewonden

#21 Bericht door eeuwige reiziger »

halepole schreef:Vandaag bericht gekregen van mijn melding op http://www.meldpuntfietspaden.be/
Ik stelde voor om bolle spiegels te plaatsen aan elke zijde van de tunnel.
Ik ben toch een beetje teleurgesteld van het antwoord.
Wie is de wegbeheerder?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
halepole
Helper
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 19 jul 2010, 0:39
Postcode: 9860
Fiets: Thys 209
Locatie: Scheldewindeke
Velomobiel: Waw 100
Contacteer:

Re: Ongeluk met gewonden

#22 Bericht door halepole »


Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: ongeluk met gewonden

#23 Bericht door Wouter D »

halepole schreef:Gisteren bij de politie aangifte gaan doen, voorlopig hebben ze er nog geen pv van opgesteld.
Ze gingen wel eens ter plaatse kijken en dan nog eens contact opnemen.
De andere fietser had mij een bericht gestuurd om dit verder te regelen via de verzekering.
Daar ben ik nog niet op ingegaan en wacht nog verder af totdat ik de politie nog eens gehoord heb.
Tenslotte heeft hij gewoon zijn bocht afgesneden waardoor hij moest uitwijken en de controle verloor.

Jaja de volgende keer bel ik direct de 112 op het moment wat lastig maar achteraf veel gemakkelijker :D
Nog iets gehoord van die andere fietser? Want uit zijn bericht denk ik af te leiden dat hij jouw mogelijk aansprakelijk wil stellen. Of zijn verzekering zal dat tenminste proberen. Je weet hoe verzekeringen zijn.

Moeten dit soort berichten van tegenpartij eigenlijk ook gemeld worden als bijlage op je aangifte. Want het lijkt erop dat hij via zijn verzekering vergoed wil worden door jouw verzekering, terwijl hij zelf mogelijk geen aangifte deed.

Ik veronderstel dat de aangifte sowieso geregistreerd werd.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
halepole
Helper
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 19 jul 2010, 0:39
Postcode: 9860
Fiets: Thys 209
Locatie: Scheldewindeke
Velomobiel: Waw 100
Contacteer:

Re: Ongeluk met gewonden

#24 Bericht door halepole »

Bij mijn aangifte bij de politie, hebben ze hem eens opgebeld. Ze wilden natuurlijk ook zijn kant van het verhaal horen. De politie maakte aan de telefoon toch duidelijk dat hij mij niets kwalijk kon nemen en volgens hen was het ongeluk ook volledig zijn fout. Sindsdien heb ik niets meer gehoord. De arm der wet heeft dan toch een beetje geholpen :D

Plaats reactie