2016 Kerstrondje West-Vlaanderen

Alles over toertochten, doortrapperstochten, evenementen in West -Oostvlaanderen
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
k@rolus
Helper
Berichten: 385
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 23:10
Postcode: 8800
Locatie: Beveren ( Roeselare )
Velomobiel: strada 135 2013
Contacteer:

Re: 2016 Kerstrondje West-Vlaanderen

#16 Bericht door k@rolus »

De route vanaf de ring van Brugge tot in Ooigem is verkend.Enkel in Ieper vanaf het Station moeten we afwijken van de route door werken . We rijden best ,zoals Stefaan aangaf, via het golfterrein naar Hollebeke en zo verder naar Kortewilde naar het verwezen kanaal Ieper-Komen.( het verlengde vd Palingbeek is niet aangeraden voor velomobielen)
Van Menen tot Kortrijk rijd ik heel frequent via de omleiding , de andere kant vind ik een niet bollende brokkelbaan...
Dit is het aangepaste stukje route:http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1882215

Wanneer wordt er gestart ?( Ik zal waarschijnlijk al vanaf Ooigem op de route gaan.)
Wie gaat mee?

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: 2016 Kerstrondje West-Vlaanderen

#17 Bericht door fcapri »

ik zal naar alle waarschijnlijkheid moeten passen.
heb nu al 2weken last van de knie nadat ik met korte cranks op cadans naar het werk heb gefietst. deze week slecht 1x woon-werk met de fiets kunnen doen (en alweer moeten staken met kniepijn). dus 195km zal er echt niet in zitten voor mij als 2x30km al niet lukt zonder problemen.
morgen nog eens een fietspoging proberen, de laatste van het jaar en dan 10dagen rust

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: 2016 Kerstrondje West-Vlaanderen

#18 Bericht door Wouter D »

fcapri, niet vergeten opnieuw op te bouwen he. kortere cranks is andere manier van fietsen, en zeker met dat groot blad van je
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: 2016 Kerstrondje West-Vlaanderen

#19 Bericht door fcapri »

rijd momenteel op het 56T voorblad samen met de langere cranks. deze morgen kreeg ik alweer last van de knie na 2km fietsen :( . kracht leveren is niet het probleem, maar hoge cadans draaien wel.
het probleem met die 155mm cranks is niet de lengte, maar de vorm. de rechtse (waar het blad op ligt) is dezelfde, de linkse is echter niet recht maar komt verder naar buiten. hierdoor liepen mijn hielen aan aan de onderkant van de FAW (waar die gaten zitten). automatisch heb ik mijn been gedraaid waardoor de tenen naar buiten staan en de hiel naar binnen zodat de hiel niet telkens tegen het plaatwerk kwam. echter die manier van fietsen samen met een cadans van 105 resulteerd in een overbelaste knie (meer specifiek popliteus). vorige week 2dagen gefietst naar het werk en kon de dag erna amper op mijn been staan. ik kan de knie niet meer strekken.

ik ga dus maximale rust nemen tussen kerst en nieuwjaar :(. deze morgen had ik 3bft wind achter en heb gemiddeld 22km/h naar het werk gefietst (dat zou onder deze omstandigheden +30 moeten zijn)

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: 2016 Kerstrondje West-Vlaanderen

#20 Bericht door bicky »

k@rolus schreef:De route vanaf de ring van Brugge tot in Ooigem is verkend.Enkel in Ieper vanaf het Station moeten we afwijken van de route door werken . We rijden best ,zoals Stefaan aangaf, via het golfterrein naar Hollebeke en zo verder naar Kortewilde naar het verwezen kanaal Ieper-Komen.( het verlengde vd Palingbeek is niet aangeraden voor velomobielen)
Van Menen tot Kortrijk rijd ik heel frequent via de omleiding , de andere kant vind ik een niet bollende brokkelbaan...
Dit is het aangepaste stukje route:http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1882215

Wanneer wordt er gestart ?( Ik zal waarschijnlijk al vanaf Ooigem op de route gaan.)
Wie gaat mee?
Heb de aanpassingen toegevoegd: http://www.routeyou.com/nl-be/route/vie ... waterwegen
Heb alles uitgetekend tegen de wijzers van de klok. Maar ik zou de route omdraaien en eerst kortrijk->Ieper->brugge rijden. Dan hebben we eerst het heuvelachtige en minder gekende gedeelte om de laatste 100km zorgeloos langs het jaagpad te rijden
Enkel het duister smorgens is dan minder geschikt om eerst het "minder gekende" deel te doen (minder gekend voor mezelf)

Het is een 10u fietsen (pauzes ingerekend) 7u00 vertrekken betekend terug thuis rond 17u
We verzamelen in ooigem. er is daar ook een parking mocht er nog iemand willen meerijden maar eerste stuk met de auto aflegd.

Nog geïnteresseerden? of mensen die tijdens de rit een stuk willen inpikken?

Gebruikersavatar
k@rolus
Helper
Berichten: 385
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 23:10
Postcode: 8800
Locatie: Beveren ( Roeselare )
Velomobiel: strada 135 2013
Contacteer:

Re: 2016 Kerstrondje West-Vlaanderen

#21 Bericht door k@rolus »

Men voorspelt voor morgenochtend aanvriezende mist. Ik denk dat we er best rekening mee houden dat we iets langer onderweg zullen zijn. Doorgaans is de zichtbaarheid in het donker en de mist een pak minder ... Er zullen ook wat meer pauzes zijn dan gewoonlijk ( ik moet af en toe mijn voeten terug wakker maken bij koudere temperaturen ....)

Tot morgen !

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: 2016 Kerstrondje West-Vlaanderen

#22 Bericht door eeuwige reiziger »

k@rolus schreef:Men voorspelt voor morgenochtend aanvriezende mist. Ik denk dat we er best rekening mee houden dat we iets langer onderweg zullen zijn. Doorgaans is de zichtbaarheid in het donker en de mist een pak minder ... Er zullen ook wat meer pauzes zijn dan gewoonlijk ( ik moet af en toe mijn voeten terug wakker maken bij koudere temperaturen ....)
Ga ervoor, heren! Of zullen er ook dames in de buurt zijn? :wink:

Jammer genoeg nog geen spek voor mijn bek, die combinatie van afstand en snelheid. Een tweetal weken geleden heb ik met de velomobiel een goede 150 km aan een flinke snelheid afgemaald. Op het einde toch gevoeld dat ik iets te overmoedig was. Meer vergt dus nog wat inlooptijd.

Heb ik het goed voor dat jullie ergens rond acht uur in Nevele staan?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
k@rolus
Helper
Berichten: 385
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 23:10
Postcode: 8800
Locatie: Beveren ( Roeselare )
Velomobiel: strada 135 2013
Contacteer:

Re: 2016 Kerstrondje West-Vlaanderen

#23 Bericht door k@rolus »

eeuwige reiziger schreef:

Ga ervoor, heren! Of zullen er ook dames in de buurt zijn? :wink:

Jammer genoeg nog geen spek voor mijn bek, die combinatie van afstand en snelheid. Een tweetal weken geleden heb ik met de velomobiel een goede 150 km aan een flinke snelheid afgemaald. Op het einde toch gevoeld dat ik iets te overmoedig was. Meer vergt dus nog wat inlooptijd.

Heb ik het goed voor dat jullie ergens rond acht uur in Nevele staan?
Ik denk het niet... we vertrekken richting Kortrijk ...

Gebruikersavatar
erde
Kopman
Berichten: 731
Lid geworden op: za 07 aug 2010, 14:31
Fiets: challenge concept trike
Locatie: Loker-Heuvelland
Contacteer:

Re: 2016 Kerstrondje West-Vlaanderen

#24 Bericht door erde »

Mooie tocht, =D>
In de winter is niks voor mij. :?
Wil hem in de zomer overdoen [-o< :idea: en ik doe mee
Challenge trike mi-mo-rider
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: 2016 Kerstrondje West-Vlaanderen

#25 Bericht door fcapri »

als er interesse in is, wil ik rond het waregemse wel ergens onderweg gaan staan en de hele groep voorbijgaand filmen of fotos nemen.
misschien zelf een heel klein stukje meerijden in het begin. t is tenslotte maar een straat van mijn deur verwijderd dat jullie starten (mijn straat uitrijden en 1 keer naar rechts draaien en ik zit op de baan naar ooigem)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: 2016 Kerstrondje West-Vlaanderen

#26 Bericht door eeuwige reiziger »

k@rolus schreef: Ik denk het niet... we vertrekken richting Kortrijk ...
Geen warme koffie in Nevele dan. Ik had eraan gedacht madame Arabelle te spelen. Om ook de traditie van de Versatile in ere te houden, natuurlijk... :mrgreen:

Mag ik dan veronderstellen dat jullie tussen halfvier en halfvijf aan 't Eiland (nabij Lovendegem) zullen toekomen?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: 2016 Kerstrondje West-Vlaanderen

#27 Bericht door bicky »

eeuwige reiziger schreef:Mag ik dan veronderstellen dat jullie tussen halfvier en halfvijf aan 't Eiland (nabij Lovendegem) zullen toekomen?
waar de dag ons brengt kunnen we morgen pas zeggen.
maar indien gewenst wil ik hier wel posten als we pauze hebben en ik het niet vergeet
fcapri schreef:als er interesse in is, wil ik rond het waregemse wel ergens onderweg gaan staan en de hele groep voorbijgaand filmen of fotos nemen.
misschien zelf een heel klein stukje meerijden in het begin. t is tenslotte maar een straat van mijn deur verwijderd dat jullie starten (mijn straat uitrijden en 1 keer naar rechts draaien en ik zit op de baan naar ooigem)
Een groep van 2 kan je geen groep noemen.
maar als je om 7u aan startpunt bent kan je altijd een stukje meerijden richting kortrijk

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: 2016 Kerstrondje West-Vlaanderen

#28 Bericht door fcapri »

dat is idd niet veel dan.

ik wil jullie al waarschuwen, mijn straat is 1 ijspiste nu. ging net naar de bakker en viel bijna. vermoedelijk zijn alle kleine straatjes in de streek en misschien dat baantje langs het water zo

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: 2016 Kerstrondje West-Vlaanderen

#29 Bericht door bicky »

Hans ziet het niet meer zitten en besteld een taxi
Bijlagen
IMG_20161228_134713.jpg

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: 2016 Kerstrondje West-Vlaanderen

#30 Bericht door Ronnius »

Oesje :o

Maar bij deze taxi is het toch de velomobiel die het niet meer ziet zitten ipv de velonaut.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Plaats reactie