Aan TS:
als ik het goed begrijp werkt je motor enkel met behulp van een gashendel. Dit verhaal doet mij wat denken aan de Cyclone motor die fietser vroeger in zijn WAW's inbouwde.
De oplossing met de Cycle Analist 3.0 is technisch gezien mogelijk, op voorwaarde dat je kan terugvinden hoe je die moet koppelen aan de controller van je motor. en dat kan al wat moeilijker worden. Naast het koppelen, doorsnijden, hersolderen, enz... van de bestaande bekabeling dien je ook nog een PAS-sensor en/of torque-sensor te installeren.
Zelf had ik een Cyclone zitten, waarbij de gashendel gebruikt werd bij klimmen en optrekken, minder bij het ondersteunen om een bepaalde snelheid te behouden (lees: enkel in de gevallen dat ik snel thuis wou zijn en/of de beentjes niet goed mee wilden)
Mijn zoektocht kan je hier terugvinden:
http://ligfietser.be/forum/viewtopic.php?f=3&t=9448
Maar ik vond het wat te moeilijk of te lastig om er al dat werk en zoeken in te steken, dus koos ik er voor om de motor te vervangen door een middenmotor: voordelen zijn dat die automatisch helpt bij klimmen en optrekken EN indien gewenst op de juiste stand ook constante ondersteuning geeft. En dit alles met veel minder lawaai. Ook voor Helen een reden om de Cycloen door een middenmotor te vervangen. Mijn verhaal daarover kan je hier terugvinden:
http://ligfietser.be/forum/viewtopic.php?f=3&t=9642
Grootste nadeel: de kostprijs die je betaalt om zowel motor als batterij te vervangen. (> 1000,00 €)