Polarstoffel

Meer informatie en foto's van onze leden
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
polarstoffel
Supporter
Berichten: 14
Lid geworden op: di 20 sep 2016, 17:47
Postcode: 8301
Fiets: waw 303
Locatie: Heist aan Zee
Contacteer:

Polarstoffel

#1 Bericht door polarstoffel »

Hallo,

Ik ben Christophe en sinds vorige donderdag een toch wel trotse bezitter van waw303.

Ik ga hem gebruiken om te pendelen van Knokke naar Oostende (35km enkel). Op daguren ga ik wel een velomobiel vriendelijker traject nemen via Brugge (iets meer dan 40km) omdat de haven van Zeebrugge dan dikwijls meer op de Far West lijkt.
Het is nu een jaar dat ik dit traject met een gewone fiets doe. Daarvoor deed ik het met de motor maar omdat ik op 3,5 jaar tijd tweemaal omver gereden werd (oa in Zeebrugge)heb ik dat stilgelegd.
Het fietsen op zich doe ik graag (de teller staat voor dit jaar op een goeie 8000km) maar vooral het rijden in slecht weer begon er teveel aan te worden.
Ik heb steeds veel interesse gehad in ligfietsen en velomobielen maar was van de overtuiging dat mijn traject niet echt ideaal was ervoor.
Voor de zomer dan toch een afspraak gemaakt bij Brecht van Fietser in Gent om een testritje te doen.
Van het moment dat ik in de waw kroop en we vertrokken wist ik het "dit is het gewoon".
De volgende dag was mijn waw besteld. Vorige donderdag afgehaald en er mee naar de kust gefietst. Het was zalig !!

Morgenochtend om vijf uur vertrek ik er voor de eerste keer mee naar het werk. Ben benieuwd.

Grtz Stoffel
Laatst gewijzigd door polarstoffel op zo 25 sep 2016, 7:43, 3 keer totaal gewijzigd.

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: Nieuw hier

#2 Bericht door fcapri »

welkom hier en veel plezier ermee.
ik reed ook al 4jaar met de fiets voor woon-werk verkeer, en er is 1 ding was ik absoluut fantastisch vind aan een VM... je hebt amper last van de wind.
wind achter of wind tegen, je kan altijd tussen de 20-30km/h rijden. terwijl dat bij de gewone fiets 16-18km/h was met wind tegen en 25-35km/h met wind achter.

sinds ik de VM heb, heb ik helaas nog niet echt in de regen kunnen rijden, ik wacht daar ook mijn oordeel nog van af, maar vermoed dat het beter zal zijn dan met de gewone fiets.
vroeger had ik na 4 dagen woon-werkverkeer fietsen al een hekel en was dood vermoeid waardoor ik vrijdags meestal al eens de auto nam. nu rijd ik al 5weken ononderbroken met de fiets naar het werk (weekdagen dus)

Gebruikersavatar
polarstoffel
Supporter
Berichten: 14
Lid geworden op: di 20 sep 2016, 17:47
Postcode: 8301
Fiets: waw 303
Locatie: Heist aan Zee
Contacteer:

Re: Nieuw hier

#3 Bericht door polarstoffel »

Bedankt,
Idd, heb het ondervonden op de eerste rit van bij Fietser tot in Knokke.
Er stond een behoorlijke zijwind en toch had ik over die 60km een gemiddelde van 33, ik was daar best content mee.
Ik moet wel beetje leren om rustiger te rijden, heb mij te pletter gezweet, de luchttemperatuur was die dag rond de 27gr dus ik heb het vermoeden dat dat zweten normaal was.
Ik heb hier over de dijk een paar runs gedaan wind mee en wind tegen en het verschil is veel kleiner dan met een gewone fiets. Voor mij ideaal want het kan hier toch wel dikwijls pittig waaien.

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: polarstoffel

#4 Bericht door Peter J »

Welkom, proficiat met de aankoop en vele veilige WAW-kilometers toegewenst.
Toch heel even een waarschuwing, vele velomobilisten hebben een ongeval kort na de aanschaf van hun eerste velomobiel.
Bij deze zou ik je dus willen aanraden het rustig aan te doen en jezelf de kans te gunnen je nieuwe voertuig goed te leren
kennen vooraleer je records probeert te vestigen !
Het zou echt zonde zijn moest je op korte termijn in het lijstje terecht komen van diegenen die een ongeval meemaakten...
En deze waarschuwing plaats ik hier omdat ik ervaringsdeskundige ben betreft het gehad hebben van zo'n ongeval :!: :wink:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: polarstoffel

#5 Bericht door Wouter D »

wees welgekomen, dat zweten kan ook komen door de cap, veel waw rijders rijden zonder kapje.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
polarstoffel
Supporter
Berichten: 14
Lid geworden op: di 20 sep 2016, 17:47
Postcode: 8301
Fiets: waw 303
Locatie: Heist aan Zee
Contacteer:

Re: polarstoffel

#6 Bericht door polarstoffel »

@ Peter J,
Bedankt voor de tip,het is idd uitdagend om er snel mee te gaan maar ben toch iets vroeger opgestaan zodat ik wat extra tijd heb. Het is allemaal nog wat zoeken. Ik zal je raad zeker ter harte nemen.

@Spruitje, de kap heb ik er terug afgehaald en zal plaats maken voor de helm tot het kouder wordt :wink:

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: polarstoffel

#7 Bericht door Wim -de roetsende »

Geniet van het mooie vm-gevoel en ik wens je veel veilige kilometers toe.

Aansluitend op vorige schrijvers: na 1000km ben je een beginner :D
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: polarstoffel

#8 Bericht door CapoJan »

Ook van mij: welgekomen. Ik wens je veel ongevalvrije VM-kilometers. Of, zoals in motormiddens gebruikelijk is als wens: 'keep the rubber down' :mrgreen:
Je zal nog veel plezier beleven aan de WAW; dat is een prima pendelmachine.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Plaats reactie