fietstelweek

Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: fietstelweek

#31 Bericht door eeuwige reiziger »

CapoJan schreef:Ik heb al twee keer in de testperiode diezelfde informatie meegegeven. Dezelfde standaardreactie. Afgehaakt. Dus een overheid die handelt, gebaseerd op minstens onvolledige en zeker onjuiste informatie. Wat de oorzaak is, is een andere zaak. Te weinig financiering? Een opdrachtgever die niet duidelijk genoeg was? Een uitvoerder die de zaak niet ernstig genoeg neemt?
UGent heeft nu ook zo'n app voor zijn studenten. Daarvoor moet je zelfs manueel elke registratie starten en stoppen. Hoe kun je zoiets ernstig nemen?
Is het niet allemaal veel eenvoudiger om telslangen te plaatsen? Dan krijg je toch een volledig beeld van wat er allemaal voorbijkomt. En ook geen gedoe meer met weerspannige software.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: fietstelweek

#32 Bericht door CapoJan »

Het ging niet enkel om het aantal fietsers op x plaatsen, maar ook om de lengte van de verplaatsingen, het type verplaatsingen etc.
Daarvoor zou die app een oplossing moeten zijn, maar het systeem werkt niet goed. Ik gaf de laatste keer enkele bugs door, maar als er telkens weer nieuwe fouten opduiken en als suggesties - niet van mij alleen - telkens weer weggewimpeld worden, haak je af.
In de Orca gebruik ik een gps als veredelde fietscomputer. Alle verplaatsingen zijn dus als track opgeslagen. Hoe moeilijk kan het zijn om gpx-tracks te laten uploaden om die data te verwerken? Dat wilde de ontwikkelaar blijkbaar niet, terwijl het eigen systeem er te vaak de brui aan gaf.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: fietstelweek

#33 Bericht door eeuwige reiziger »

CapoJan schreef:Het ging niet enkel om het aantal fietsers op x plaatsen, maar ook om de lengte van de verplaatsingen, het type verplaatsingen etc.
Daarvoor zou die app een oplossing moeten zijn, maar het systeem werkt niet goed. Ik gaf de laatste keer enkele bugs door, maar als er telkens weer nieuwe fouten opduiken en als suggesties - niet van mij alleen - telkens weer weggewimpeld worden, haak je af.
In de Orca gebruik ik een gps als veredelde fietscomputer. Alle verplaatsingen zijn dus als track opgeslagen. Hoe moeilijk kan het zijn om gpx-tracks te laten uploaden om die data te verwerken? Dat wilde de ontwikkelaar blijkbaar niet, terwijl het eigen systeem er te vaak de brui aan gaf.
Heel ontgoochelend. Als de administratie niet mee wil, moeten we misschien de politieke wereld aanspreken?! Geeft de politieke eindverantwoordelijke niet thuis, dan is het altijd handig met de oppositie een beetje te poken (of te stoken... :wink: ).
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie