Vraagprijs schommelt ook flink door wat er op de tweedehandsmarkt te vinden is. Waar is de tijd bijvoorbeeld dat je een tweedehands Quest van meerdere jaren oud nog bijna aan de aankoopprijs kon slijten? Nu lijken de snelle jongens in Nederland meer voor een DF te gaan, wat ook zo z'n gevolgen heeft voor de prijszetting van de Q.Wim -de roetsende schreef:Zelfs een Quest/Strada van 2008 brengt dat geld waarschijnlijk niet op.
Ik zag een Quest (erg mooi, geen schade, weinig km) van 10 jaar voor €3500,- Dat vind ik een redelijk bedrag. Ik zou voor een VM van die leeftijd geen €4500,- uitgeven.
Er staat er trouwens 1 te koop voor dat geld. Vraagprijs €4500
Quest 567 afleverdatum december 2011
Die is dus pas 4,5 jaar
Veel hangt ook af van de haast waarmee de eigenaar van zijn velomobiel wil scheiden. Er zijn in het verleden nog velomobielen over de toonbank gegaan voor belachelijk lage prijzen. Ik herinner me een alleweder die voor een paar honderd euro van de hand werd gedaan. Als ik het me goed herinner, ging het om een erfenisstuk en de verkoper wist schijnbaar niet goed wat hij er mee moest aanvangen.
Ook bij de WAW zie ik soms heel uiteenlopende prijzen. Een WAW van de eerste generatie zonder bepaalde latere verbeteringen zal je beslist wel in huis kunnen halen voor tweeduizend euro, maar voor een latere in goede staat zal je onvermijdelijk wel wat meer moeten bieden.
Maar goed, alles is vraag en aanbod. Een boeiend spel van durven, toehappen of weigeren.