jo2p

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#196 Bericht door Jo2p »

Op 25 mei schreef ik dat ik soms net zo snel was als de trein, dwz 55 minuten uit en thuis, deur-deur. Vandaag kan ik schrijven dat ik sneller was dan met de trein, 54 minuten en 31 seconden. Moet er wel bij aantekenen dat ik een steuntje in de rug had van de wind. Gemiddelde snelheid 28,5 km over een traject van 25,8 km, stad uit en stad in en twee stoplichten waar ik moet wachten. Drie keer getoeterd omdat automobilisten zaten te toeteren, welnu, ik kan ook toeteren :mrgreen: Je wel even snel voorbij gaan om vervolgens 50 meter verder te moeten stoppen omdat zij er niet door kunnen, maar voor mij was er meer dan plaats. Ik heb het ze laten weten.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: jo2p

#197 Bericht door Wouter D »

Wacht maar af. Binnen een jaar doe je het zo snel dat de hulpaandrijving overbodig wordt =P~
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: jo2p

#198 Bericht door fcapri »

Jo2p schreef: Je wel even snel voorbij gaan om vervolgens 50 meter verder te moeten stoppen omdat zij er niet door kunnen, maar voor mij was er meer dan plaats. Ik heb het ze laten weten.
dat kom ik helaas dagelijks tegen op een stuk weg met een verkeersdrempel waar maar 1 auto tegelijk door kan (tegenliggers voorrang). het fietspad echter kan naast de paaltjes en de drempels rijden. op dat stuk vliegen 2-3 autos mij voorbij, dan gaan ze in de remmen en gaan ze uiterst rechts staan omdat er een tegenliggers is. moet ik van 30km/h naar 0 achter hen staan terwijl ik gewoon door kon :x

geef dat een paar maand en je vliegt idd sneller. ik haal nu gemiddeldes van 26km/h bij windstil of lichte tegenwind en +30km/h gemiddeld met wind achter. ik moet stad waregem door om 16h30, heb een 8tal verkeerslichten, paar ronde punten en een hoop straten waar ik voorrang moet geven. ik haal vlot 33-34km/h gemiddeld maar verlies altijd een hoop als ik de stad door moet. ik ben op een punt dat het mij niet meer intresseert en vertrek gewoon 10min vroeger thuis

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#199 Bericht door Jo2p »

eeuwige reiziger schreef:
Jo2p schreef: Die van mij dateert van 2010, dus dat zal wel, het is versie twee met het nieuwe logo zoals je op de foto kunt zien. Ik heb nog net de "oude" versie kunnen bestellen, het jaar daarop kregen ze een andere motor mee en de kleur wit was eruit. Ik moet dat dan toch maar eens nog een keer bekijken, in de auto is beter dan er boven op. De achterbank is er zo uit, de voorstoel is even een probleem, blijft het bij vier boutjes uitdraaien?
Ja, en stoel wegnemen. Klaar is kees.
De Orca moest weer even naar Dronten. Vrijdag ochtend wou de ondersteuning voor geen kant terwijl de accu vol was. Dus s'middags de stoelen eruit gehaald. De achterbank was zwaarder dan ik dacht. Je moet voor twee bouten uitnemen. De passagiersstoel was inderdaad vier boutjes en de een of ander niet nader te noemen scheldwoord van een stekker die dus nu naar de knoppen is, mannetje en vrouwtje. Hoe ze bij zo'n idioot steker systeem komen weet ik niet, maar met normaal gereedschap was de steker-contrasteker niet van elkaar te scheiden. Grrr. :evil: Moet dus even naar de garage en als ze daar niet iets normaals hebben wat eenvoudig te ontkoppelen is maak ik zelf wel wat. Zat stekers in de handel die goed koppelen met vergrendeling en die ook weer op een normale manier van elkaar zijn te scheiden. [-o< . Op het dashboard nu een lampje erbij #-o .
Ik had nog een zolderraam afdichting voor als het meer dan bft10 gaat waaien. De afdichting moet vliegende pannen tegenhouden. Deze afdichting nu gebruikt als oprij helling. De Orca past dan inderdaad ruim in de MCV oud model, in de nieuwe met nu klep - is veel lager - gaat het niet, stomste wat ze konden doen bij Dacia. De Orca staat dus weer in Dronten. Ik heb een of ander maf probleem. André is aan het meten, heeft ook wel wat gezien, maar het toont zich vooralsnog niet in de metingen. Dat maakt het allemaal ongrijpbaar. Maar je hebt er wel zo nu en dan last van.
Nu ik weet dat de Orca in een gestripte MCV past moet ik maar eens een en ander wat meer een stevigere vorm geven voor vaker gebruik en ook om bijvoorbeeld de Orca in de MCV mee te nemen naar jullie, kan ik ook eens een rondje meefietsen. Duurt nog wel even, moet nog even nadenken en rekenen hoe ik een stevige oprij goot kan maken voor de overbrugging grond-bovenzijde achterbumper. Overigens is de Orca in lege toestand, dus ook accu eruit, helemaal niet zo zwaar, het viel mij tijdens het laden erg mee. Ik moet wel alles in m'n eentje doen. :mrgreen:
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: jo2p

#200 Bericht door eeuwige reiziger »

Jo2p schreef:De Orca moest weer even naar Dronten. Vrijdag ochtend wou de ondersteuning voor geen kant terwijl de accu vol was. Dus s'middags de stoelen eruit gehaald. De achterbank was zwaarder dan ik dacht. Je moet voor twee bouten uitnemen. De passagiersstoel was inderdaad vier boutjes en de een of ander niet nader te noemen scheldwoord van een stekker die dus nu naar de knoppen is, mannetje en vrouwtje. Hoe ze bij zo'n idioot steker systeem komen weet ik niet, maar met normaal gereedschap was de steker-contrasteker niet van elkaar te scheiden. Grrr. :evil:
Vreemd. Heb je het over een stekkersysteem aan de voorstoel? Bij onze Logan is er in ieder geval geen bekabeling aan de passagierszetel. Of heb je er eentje met stoelverwarming?

Best wel jammer dat de ondersteuning toch niet doet wat ze hoort te doen. Schijnbaar blijft de batterij toch wel een zwakke plek bij elektrische fietsen. Hoe doorontwikkeld de motor ook is, bij de accu loopt het meer dan eens fout.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: jo2p

#201 Bericht door CapoJan »

Jo2p schreef: Nu ik weet dat de Orca in een gestripte MCV past moet ik maar eens een en ander wat meer een stevigere vorm geven voor vaker gebruik en ook om bijvoorbeeld de Orca in de MCV mee te nemen naar jullie, kan ik ook eens een rondje meefietsen. Duurt nog wel even, moet nog even nadenken en rekenen hoe ik een stevige oprij goot kan maken voor de overbrugging grond-bovenzijde achterbumper. Overigens is de Orca in lege toestand, dus ook accu eruit, helemaal niet zo zwaar, het viel mij tijdens het laden erg mee. Ik moet wel alles in m'n eentje doen. :mrgreen:
In mijn T4 moet die een pak hoger gehesen worden, maar het probleem blijft hetzelfde. Het - nog uit te werken - idee is twee V-vormige alu gootjes gebruiken. De achterkant til je dan op om de Orca in de auto te duwen (of eruit te trekken).
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: jo2p

#202 Bericht door eeuwige reiziger »

CapoJan schreef:In mijn T4 moet die een pak hoger gehesen worden, maar het probleem blijft hetzelfde. Het - nog uit te werken - idee is twee V-vormige alu gootjes gebruiken. De achterkant til je dan op om de Orca in de auto te duwen (of eruit te trekken).
Indertijd ging de Versatile omgekeerd de Dacia in. 'n Groot kussen onder de neus om de 'achtersteven' in de wagen te kunnen hijsen. Daarna de neus opheffen en de velomobiel volledig in de auto induwen. Op die manier stak het achterwiel netjes in het onderstel van de passagierszetel. Om ieder risico op een uitbrekende velomobiel te vermijden klemde ik de velomobiel steeds met twee kussens vast. Eentje vooraan tussen dashboard en achterste van de velomobiel. En het grote kussen tussen neus en achterdeuren van de wagen.

Goed te doen als je alleen was, maar 't ging net iets vlotter met een paar extra handen.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#203 Bericht door Jo2p »

eeuwige reiziger schreef:Vreemd. Heb je het over een stekkersysteem aan de voorstoel? Bij onze Logan is er in ieder geval geen bekabeling aan de passagierszetel. Of heb je er eentje met stoelverwarming?
De veiligheidsgordel zit aan de stoel vast en die heeft een contact met die grote chip onder in het dashboard. Als de gordel niet goed om is gaat er een lampje branden.
eeuwige reiziger schreef:Best wel jammer dat de ondersteuning toch niet doet wat ze hoort te doen. Schijnbaar blijft de batterij toch wel een zwakke plek bij elektrische fietsen. Hoe doorontwikkeld de motor ook is, bij de accu loopt het meer dan eens fout.
De ondersteuning doet wat ze moet doen. Echter de accu had kuren waarop ook het motormanagement reageert. Na het laden tonen alle cellen ongeveer dezelfde spanning. Dus niks aan de hand, maar zodra je daar een duurbelasting op los laat wordt het probleem zichtbaar. Een van de cellen blijkt defect. Dat kan dus in elke batterij of accu gebeuren omdat een duurtest in de fabriek gewoon niet gaat, dat duurt per cel veel te lang. Waarschijnlijk is dit ook de reden dat de Orca nu met een andere accu wordt geleverd. Ik weet alleen niet of het aantal laad/ontlaad cycli even groot is als bij de huidige accu die ongeveer 2000 keer kan worden geladen/ontladen.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#204 Bericht door Jo2p »

CapoJan schreef:In mijn T4 moet die een pak hoger gehesen worden, maar het probleem blijft hetzelfde. Het - nog uit te werken - idee is twee V-vormige alu gootjes gebruiken. De achterkant til je dan op om de Orca in de auto te duwen (of eruit te trekken).
Als je de Orca met de neus naar voren de auto kan induwen is dat inderdaad een goede oplossing. Bij een profielhoogte van 40mm mag de maximale hoek van de goot 20 graden zijn. Is het profiel nabij de wielen van de Orca slechts 20mm hoog, dan kan de hoek van de goot 25 graden zijn. Denk eraan dat de maten van de profielen altijd buitenzijde zijn. Dus bij een profiel van 4mm dikte heb je te maken met een totale dikte van 48,3 mm, 40,3 van de band en 2x4 van de zijkanten van het profiel. Dus het profiel moet minimaal 50mm breed zijn. Bij http://www.driehoekberekenen.nl/ kun je de lengte van het profiel uitrekenen. Even de hoogte van de laadvloer tov de straat meten. Je moet drie waarden opgeven, dat kan, de hoogte van de laadvloer, de hoek bij de laadvloer is 90graden en vervolgens kun je de hoek van het aluminium deel opgeven en dat is 20graden. Krijg je automatisch de lengte van de goot.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#205 Bericht door Jo2p »

eeuwige reiziger schreef:
CapoJan schreef:In mijn T4 moet die een pak hoger gehesen worden, maar het probleem blijft hetzelfde. Het - nog uit te werken - idee is twee V-vormige alu gootjes gebruiken. De achterkant til je dan op om de Orca in de auto te duwen (of eruit te trekken).
Indertijd ging de Versatile omgekeerd de Dacia in. 'n Groot kussen onder de neus om de 'achtersteven' in de wagen te kunnen hijsen. Daarna de neus opheffen en de velomobiel volledig in de auto induwen. Op die manier stak het achterwiel netjes in het onderstel van de passagierszetel. Om ieder risico op een uitbrekende velomobiel te vermijden klemde ik de velomobiel steeds met twee kussens vast. Eentje vooraan tussen dashboard en achterste van de velomobiel. En het grote kussen tussen neus en achterdeuren van de wagen.

Goed te doen als je alleen was, maar 't ging net iets vlotter met een paar extra handen.
Zo heb ik het ook gedaan, alleen geen kussen. Over de hele vloer had ik een foamlaag liggen, dat spul waar ze matjes van maken. Het achterwiel komt op de plek van de passagiersstoel. Daar had ik nog wat materiaal gelegd om het achterwiel te ondersteunen, maar eigenljk lag de Orca op de achterbrug. Wel even goed opletten op de kabels. Er zitten in mijn auto laadringen in de vloer waar je iets aan kan vastsjorren. Beide wielen heb ik met een spanband aan deze ogen vastgezet. Orca stond daarmee stevig vast. De hoogte kon net aan.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#206 Bericht door Jo2p »

De Orca staat weer thuis. Afgelopen middag alles weer terug gemeubeld, reserve buitenband, slot, kabel en twee zijtassen, een met gereedschap en plakspullen en de andere met een vouwgarage (om maar in jullie terminologie te blijven :mrgreen: ). Verder nog een kwartiertje zitten stoeien met de gps en de juiste hoek op zo een manier dat en de klep dicht kan en ik met mijn knie het apparaat niet raak en er nog steeds een scherpe bocht genomen kan worden zonder met de knokkels van mijn hand of met de rem het apparaat te bedienen. Het kan allemaal net aan, ik heb een Montana.

Maandag dus weer met de Orca naar het werk. Vandaag proefrondje gereden, het gaat steeds harder, hele stukken 34/35 km/u gereden, maar het was ook maar een rondje van ruim 13 kilometer.

De accu is gerepareerd, er was een celgroep die wel mooie metingen gaf, maar bij belasting het af liet weten. Als het accumanagement een afwijking detecteert van ruimer dan 1 volt tussen de cellen wordt de accu afgesloten ter beveiliging. Dat was dus de reden dat ik vrijdagochtend de ondersteuning niet ingeschakeld kreeg. Ik had dit al vaker meegemaakt, maar we konden de vinger er niet achter krijgen. Dan deed de ondersteuning bij het aanschakelen het de eerste keer niet, bij de tweede keer dan wel. Maar zoals gezegd, afgelopen vrijdag was het definitief niet meer aanschakelen. Volgens André moeten de problemen nu voltooid verleden tijd zijn. Ik ga het meemaken.

Nu nog de auto repareren. Ik heb van André een steker/contrasteker gekregen, schema van hoe dat aan te sluiten is er ook al, alleen het weer werkte niet mee. Als ik naar de garage ga heb je dikke kans dat je een hele kabel voor veel te veel geld moet afnemen plus de nodige tijd om dat weer aan te sluiten. Gewoon de defecte stekker er af knippen en de nieuwe er aan solderen. Bij de auto alleen wel even de minpool van de accu losmaken.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: jo2p

#207 Bericht door CapoJan »

Jo2p schreef:De ondersteuning doet wat ze moet doen. Echter de accu had kuren waarop ook het motormanagement reageert. Na het laden tonen alle cellen ongeveer dezelfde spanning. Dus niks aan de hand, maar zodra je daar een duurbelasting op los laat wordt het probleem zichtbaar. Een van de cellen blijkt defect. Dat kan dus in elke batterij of accu gebeuren omdat een duurtest in de fabriek gewoon niet gaat, dat duurt per cel veel te lang. Waarschijnlijk is dit ook de reden dat de Orca nu met een andere accu wordt geleverd. Ik weet alleen niet of het aantal laad/ontlaad cycli even groot is als bij de huidige accu die ongeveer 2000 keer kan worden geladen/ontladen.
De voornaamste reden voor de andere accu is dat alles door Flevobike in huis gedaan werd. Zij ontwikkelden de behuizing en lieten die maken, zij assembleerden de accu, met bijhorende elektronica. Ze moesten dus ook zelf instaan voor herstellingen. 'Ze' betekent één persoon: André Vrielink. Dat was dus arbeidsintensief en erg duur. In december liet hij me al weten dat ze uitkeken voor een accu die ze van een ander bedrijf konden betrekken. Dat is een besparing qua tijd en dus kosten; ook garantieclaims konden doorgestuurd worden.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#208 Bericht door Jo2p »

Het is nog niet allemaal okay, maar ik denk dat het wel steeds beter gaat. Ik vermoed dat de nieuwe accucellen tijd nodig hebben om zich te meten aan de andere cellen. Na de tweede herlading dit weekend (bij mij) en bij het omdraaien van de sleutel komt het systeem nu direct op. Toen de Orca in Dronten stond ook even mijn stoel laten nakijken. Die stond niet goed afgesteld, de rugleuning stond veel te slap. Twee boutjes bleken niet goed te zijn vastgezet met schroefdraadborging waardoor de hele stoel steeds losser kwam te staan. Vandaag de stoel 5mm naar achter gezet omdat de rugleuning nu veel strakker staat. Viel mij op dat een van de vier boutjes al helemaal los was. Misschien moet ik nog meer bijstellen en vaker controleren.

De kilometerstand staat inmiddels op 3.213 km. =D>

Ik heb enige tijd geleden een nieuwe Radical Cyclone IV trekking gekocht, ik heb er kunststofwielen op laten zetten. Ze hadden er nog twee. De binnenbanden hebben fietsventielen en de buitenbanden zijn geen anti lek uitvoering. De binnenbanden vervangen door binnenbanden met autoventiel, gelijk als bij de Orca. Als buitenband heb ik dezelfde banden gekozen als ook op de Orca zitten, alleen uiteraard een maatje kleiner. Vandaag maar eens met de Radical Cyclone proef gereden over hobbelige stukken weg. Eerst de Cyclone geladen met een zak oud papier en twee kratten met gereedschap om een beetje gewicht in die kar te krijgen. De zak oud papier was om de neus/voorzijde een beetje volume te geven en de plastic vuilniszak leek zo een beetje op een slaapzak en had ook ongeveer dit gewicht. Ook langs terrasjes, die goed gevuld waren, gereden en waarbij de bezoekers hun ogen uitkeken aan dat rare ding dat voorbij kwam rijden. Met de combinatie krijg je de hoofden wel gekeerd :mrgreen: Het is natuurlijk geen gezicht, een Orca en daarachter een Radical Cyclone fietskar :lol: Ik heb ook zo'n fietsvlaggetje erbij genomen. Als ik de hele lengte neem zie ik alleen een steel in de spiegel. Als ik alleen het deel neem met het vlaggetje zie ik onderin de linkerspiegel het vlaggetje. Ik was wel verbaasd over dat je eigenlijk helemaal niks voelt, het ging nauwelijks zwaarder. Het testrondje was nog net geen 6km, wellicht dat je het wel gaat voelen op 60km. Ik kon vrij gemakkelijk doortrekken naar 41km/u op een asfaltweg. De kar gaf geen krimp, niet een huppeltje of naar links of rechts uitbreken. Op de zijkant van de velg staat max 6KM/h bei gebremster Ausfürung. Wat zouden ze daar nu mee bedoelen? Ik heb geen "gebremster Ausfûring", dus 41km/u kan dan geen kwaad... #-o :lol:
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: jo2p

#209 Bericht door CapoJan »

Wees gerust: ik heb er ondertussen al enkele duizenden kilometers opzitten met een volgeladen Cyclone I. Die geeft geen krimp. Je merkt wel degelijk dat die achter de Orca hangt, indien de kar volgeladen is en je bergop moet :wink:
Bij een lichte belading is die vlag er bij mij ook om die reden: het is de enige manier om te zien of je fietskar nog volgt.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#210 Bericht door Jo2p »

Gisteren bij Radical Design geweest en daar mijn hoes (vouwgarage) voor de Orca laten aanpassen voor de lichtvin. Nu is de hoes uitgerust met een hoesje voor de lichtvin. Als ik s'ochtends ga fietsen is het nog donker. Zodra het volgend jaar weer licht wordt gaat de lichtvin eraf. Ik kan dan op eenvoudige manier de hoes voor de lichtvin verwijderen en de hoes voor de Orca op die plek dichtritsen. Het geheel zit vast met flinke stroken klittenband. In de hoes zelf komt een rits te zitten met twee runners. Vandaag direct getest met flink veel regen. De hoes heeft dan de neiging om aan de Orca te blijven kleven. Maar alles gaat perfect mits met enig beleid erop en eraf wordt gehaald. Ik weet uiteraard wat ik heb betaald, maar ik weet niet wat een volgend exemplaar gaat doen, dus daarvoor moet je informeren bij Radical Design.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Plaats reactie