fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erde
Kopman
Berichten: 731
Lid geworden op: za 07 aug 2010, 14:31
Fiets: challenge concept trike
Locatie: Loker-Heuvelland
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#316 Bericht door erde »

geen probleem ik kan daar terecht met mijn slurf , SLF
Challenge trike mi-mo-rider
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#317 Bericht door fcapri »

Byebye groot tandwiel.
Grote aanpassingen gedaan:
-70t tandwiel weg
-56t als 2de tandwiel
-52t als hoofdtandwiel
-kortere cranks
-smallere crankas (crankarmen zijn breder).

Doet wel raar. Altijd gewend geweest om een groot tandwiel te zien voor mij, nu ineens 2 kleintjes. Het trainen om hoger toeren te draaien begint weer.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door fcapri op zo 29 okt 2023, 8:07, 4 keer totaal gewijzigd.

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#318 Bericht door Ares »

Welke cadans draaide je misschien? En welke zou je willen draaien?

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#319 Bericht door fcapri »

cadans, tussen de 20 en de 60 :mrgreen: . maar heb 2maand niet meer gefiets en het lukte me niet meer om die kracht te leveren. ik spreek er al lang over om de hele boel om te bouwen naar hoger toeren, dus vanmorgen om 4h00 (kon niet slapen door de warmte) de boel maar omgebouwd.

het was helaas van heel korte duur aangezien ik 1uurtje later dit tegen kwam.
Afbeelding

Tips voor schadebepaling voor verzekering altijd welkom
Laatst gewijzigd door fcapri op zo 29 okt 2023, 8:07, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#320 Bericht door Brechtix »

De provincie Oost-Vlaanderen heet u welkom. Toerisme Oost-Vlaanderen kan uw foto gebruiken voor de volgende folder.

Bij mijn weten is een goede bron voor dunne aluminiumplaten Cuprochimique in Gent.

Hammertime!
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#321 Bericht door fcapri »

aluplaten is niet zozeer het probleem, hoe moet de expert van de verzekeraar hier een prijs op plakken? want die platen moeten op maat gesneden worden, geplooit, oude revetten uitboren, nieuwe plaat insteken...
achterkant is zwaar gedeukt, zijkant aan de andere kant is gedeukt en gekrast, spiegels is volledig kapot. en aan het voorwiel scheelt iets. bij slecht wekdek loopt het wiel ergens aan, bij bochten nemen schuurt het allemaal ergens tegen. ik heb nog niet de oorzaak gevonden, vermoedelijk een rubberdeel of stang die is losgekomen. of de veerpoot zelf is stuk (veert wel heel diep in nu alsof er geen demping meer is)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

alligt hun website werkt ook niet meer
Laatst gewijzigd door fcapri op zo 29 okt 2023, 8:08, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#322 Bericht door trikelover »

Wat zou doen is ergens een bestek laten opmaken voor de volledige herstelling en daarmee naar de verzekering gaan zijn zullen dan wel zien of ze een rege expert aanstellen. En jij hebt een goed idee, at het zou kosten

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#323 Bericht door Ares »

auw... dat is minder! 20-60 is wel inderdaad echt enorm traag! :o
Ik zou doen wat trikelover zegt. Of zelf een bestek opmaken en doormailen. Misschien wel lastig je eigen werkuren te factureren. Misschien wilt Brechtix wel een bestekje opmaken? ;)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#324 Bericht door Wouter D »

Ben je in je recht? Of had de auto voorrang van rechts?
In elk geval u laten onderzoeken. Lichamelijke schade sowieso voor autobestuurder.


Was je onderweg van of naar het werk. Dan moet je werkverzekeraar bemiddelen. Was het vrije tijd. Dan familiale.

Sowieso ook verzekeringsformilier sportievak invullen.

In die jij in fout was. Is je materiële schade voor eigen zak. Die vd auto voor je familiale.

Als het je kan helpen,ik heb nog een halve quest die ik evt wel verkoop.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#325 Bericht door fcapri »

VOLLEDIG in mijn recht natuurlijk. ik zit op een voorrangsweg, gras in de berm vers gemaaid dus heel duidelijk zicht. was om 5h46 smorgens.
die vrouw kwam aangereden, keek waarschijnlijk of er autos in de verte aankwamen en reed over. ze had natuurlijk niet gekeken of er 2meter van haar nog iets reed.
de baan ligt er echt verlaten bij. kan heel die berop naar kruishoutem rijden zonder 1 auto tegen te komen (8min klimmen).

woon-werk verkeer. arm schaafwonde en dat staat op papier. op werk ook direct naar dokter gegaan en daar ook enkel schaafwonde en nekblessure gevonden.
dokter duwte en vroeg : doet het pijn. ik schreeuwde het bijna uit. had er niks van gemerkt, tot die begon te duwen.
vandaag ook mijn bovenarm blauw van tegen de alleweder te kloppen (totaal niet gemerkt gisteren).

ik weet alleen niet hoe ik de schade bij de alleweder moet verklaren bij de expert. normaal ga je naar fietsenhandel, die maken offerte op en dat geef je aan de expert.
maar toen ik met 1 voorwiel naar de fietsmaker hier ging om die te richten, bekeken ze mij raar aan en zeiden: zoiets kunnen wij niet opspannen op ons uitlijnding. ze vroegen waar de rest van de as was.
toen ik zei dat het een veerpoot was, werd ik wandelen gestuurd. kunnen mij niet helpen.
alligt.nl ligt ook al een paar dagen plat, dus kan daar ook niet navragen voor reparatieplaatwerk. zit niks anders op dat een (oldtimer) plaatslager te zoeken die zelf platen kan in vorm slaan (=>PEPERDUUR)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#326 Bericht door Wouter D »

Fietser.be kan volgens mij ook wel optreden als expert.
Je alleweder zal heel waarschijnlijk pertotal verklaard worden omdat de kost om te herstellen veel hoger ligt dan de restwaarde ifv de leeftijd. De verzekering van de auto zal nl een tegenexpertise doen en mogelijk eens goed lachen als ze horen hoe ik je fiets is.

Ik denk dat je de waarde best aantoont met advertenties van andere alleweders

Waarschijnlijk zal je al heel tevreden mogen zijn met een paar 100 euro met behoud van het wrak.

Om je wiel te richten heb je een speciaal asje nodig. Velomobiel.nl verkoopt die voor een prikje.

Zeker dat je ook geen last hebt van je knieën en dat je geen hersenschudding hebt, geen tanden stuk gebeten...

Belangrijk is ook dat zolang je geen uitspraak hebt van verzekering, je je 'wrak' niet mag gebruiken en/of bewerken/herstellen.
Wat je wel kan proberen is een was huren en de huur verhalen op de verzekering.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#327 Bericht door fcapri »

momenteel geen alleweders te koop, dat is de miserie.
ik kan wel al aantonen dat er 1796€ geinvesteerd is geweest in de fiets:
-revisie veerpoten, nieuwe voorwielen (190€), nieuwe tandwielen, nieuwe bache(160€), nieuw flevodakje(200€), nieuw achterwiel met naafversnelling (iets van 250€ voor de ombouw)...
al die kosten lopen redelijk snel op.

en bijkomend is het een oldtimer waarbij de mijne 1 van de eerste 25 prototypes was (handgemaakt). best een zeldzaamheid en dat gaat doorwegen (zorg ik wel voor).
ik zit in de oldtimers en daar kan je eisen dat je schadeloos gesteld wordt.
de laatste alleweder die ik zag passeren zat op 1250€ en had geen naafversnelling.

mijn golfke heb ik gekocht voor 200€. 3jaar later rijd er ene mijn deur af op een parking. 700€ kosten aan (in principe total loss dus). mijn auto had toen iets boven de 400 000km en was 26jaar oud. was al oldtimer ren heb dus het bedrag uitbetaald gekregen, geen total loss.
6maand later pakt ene zijn voorrang van links. voorvleugel kapot, koplamp kapot, bumpersteunen scheef. vorige ongeluk nog niet hersteld en al wat meer kilometers erbij. 660€ uitbetaald gekregen, geen total loss.
een golf 2 1.6D met 450 000km is echt geen 500€ waard, doch in totaal op 6maand tijd 1360€ uitbetaald gekregen voor een auto die ik maar voor 200€ kocht. en ik heb nog steeds niks hersteld :mrgreen:

joop
Helper
Berichten: 273
Lid geworden op: zo 08 nov 2009, 23:49
Postcode: 9999
Fiets: Quest
Locatie: philippine
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#328 Bericht door joop »

Er staat momenteel wel een Alleweder te koop op de site van Velomobiel.nl. Maar dan wel één met ondersteuning en een Rohloff wat de prijs natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar maakt met jouw fiets. Prijs 3.500,-
Je zou hen eens om advies kunnen vragen en een goed voorstel voor levering van een gebruikte maar wat modernere velo dan je Alleweder. Het lijkt mij weinig zinvol daar nog geld aan te gaan verspijkeren.

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#329 Bericht door Pauvre Mouton »

Trieste gebeurtenis.
Auto's stoppen vaak op het fietspad om dan te zien of er verkeer links of rechts aankomt. Ik kom het iedere dag tegen, ook al veel geluk gehad dat sommigen hun achteruit versnelling net op tijd vinden. En dan bekijken ze u nog zoals een koe naar een voorbij rijdende trein kijkt.

Succes met je bestek/schade vergoeding. Als je ondertussen nog wat brokken maakt met je golfke kan je straks een splinternieuwe velomobiel kopen. 😀
My smile is always in shape!

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#330 Bericht door CapoJan »

Het aantal experts dat een bestek kan opmaken hiervoor, kun je op één hand tellen en dan zal je zeker nog vingers vrij hebben :mrgreen:
Spreek gewoon af met Brechtix (fietser.be). Ze zijn dat daar gewoon. En als de verzekering een tegenexpert aanstelt, zal die voor informatie en advies wellicht bij dezelfde bron terechtkomen.

In hoever argumenten als 'oldtimer' hier een rol in zullen spelen, daar heb ik geen idee van.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Plaats reactie