Nieuwe Anthrotech - 2dehands kigger

Meer informatie en foto's van onze leden
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Kries
Supporter
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 22 nov 2015, 18:38
Postcode: 3210
Contacteer:

Nieuwe Anthrotech - 2dehands kigger

#1 Bericht door Kries »

Hi,

na jaren weinig tot niet gelegen te hebben ben ik toch weer gaan liggen en staat de E-MTB te koop.

Ik kwam via 'Kleinanzeigen' op een Antrhotech van 2012 met 52 km op de teller. Van de originele vraagprijs (1750 €) naar 1400 € gekregen en opgehaald in Viersen.( we moesten toch in de omgeving zijn).

Er staat nog een oude Challenge Wizard in de garage om af en toe te toeren.

Madam is van de E-Anthrotech overgestapt op een Scorpion FX met hoge zitting en BionX.

Lig ze.

Kries
Bijlagen
anthrotech.jpeg

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Nieuwe Anthrotech - 2dehands kigger

#2 Bericht door eeuwige reiziger »

Kries schreef: Ik kwam via 'Kleinanzeigen' op een Antrhotech van 2012 met 52 km op de teller. Van de originele vraagprijs (1750 €) naar 1400 € gekregen en opgehaald in Viersen.( we moesten toch in de omgeving zijn).
Leuk te horen dat er ook een AnthroTech in het land is. Bij ons toch een ietwat zeldzame trike, die nochtans in de Duitstalige wereld een heel gedegen reputatie heeft. AnthroTech heeft de naam immers onverwoestbaar te zijn.

Bepaalde redenen voor deze vrij hoge fiets, zeker in vergelijking met veel andere trikes?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Kries
Supporter
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 22 nov 2015, 18:38
Postcode: 3210
Contacteer:

Re: Nieuwe Anthrotech - 2dehands kigger

#3 Bericht door Kries »

eeuwige reiziger schreef: Bepaalde redenen voor deze vrij hoge fiets, zeker in vergelijking met veel andere trikes?
We hebben al 2 stuks 'versleten' en het comfort en de comfortabele instap zijn voor mij tegenwoordig belangrijker dan de snelheid.

(gewezen loper met knie- en rugklachten...diepe instap lukt niet echt goed meer).

Alternatief was weer een Kettwiesel maar dan moest die ook een differentieel hebben om onze 17% klim huiswaarts te overbruggen.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Nieuwe Anthrotech - 2dehands kigger

#4 Bericht door eeuwige reiziger »

Kries schreef:We hebben al 2 stuks 'versleten' en het comfort en de comfortabele instap zijn voor mij tegenwoordig belangrijker dan de snelheid.

(gewezen loper met knie- en rugklachten...diepe instap lukt niet echt goed meer).
Op dat vlak is het jammer dat die andere Duitse trike met een hoge zit, de Pirol, zich niet echt heeft weten door te zetten. Naar mijn aanvoelen staat de Pirol technisch verder dan de AnthroTech, maar is daardoor misschien wat onderhoudsgevoeliger. De Anthro is op dat vlak de eenvoud zelf. Mis je bij de Anthro trouwens geen voorvering?
Kries schreef:Alternatief was weer een Kettwiesel maar dan moest die ook een differentieel hebben om onze 17% klim huiswaarts te overbruggen.
Dàt kan tellen! Ons Vlaanderland is dus heuvelachtiger dan ik soms durf te denken... Ik veronderstel dan ook dat je een passend naaf hebt, niet?!
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Kries
Supporter
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 22 nov 2015, 18:38
Postcode: 3210
Contacteer:

Re: Nieuwe Anthrotech - 2dehands kigger

#5 Bericht door Kries »

Een Pirol heb ik vroeger gehad. Stabiliteit van de Anthro ligt mij beter. Nadien heeft Pirol een stabilisatiestang gemaakt voor hun trikes. Origineel factuur van 2012 net niet het dubbele.

Sram dualdrive en net de 17% een getest :-)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Nieuwe Anthrotech - 2dehands kigger

#6 Bericht door eeuwige reiziger »

Kries schreef:Een Pirol heb ik vroeger gehad. Stabiliteit van de Anthro ligt mij beter. Nadien heeft Pirol een stabilisatiestang gemaakt voor hun trikes. Origineel factuur van 2012 net niet het dubbele.
Voor een Pirol moest (moet?) je inderdaad wat over hebben. :wink: Waar faalde het bij de Pirol eigenlijk? Enkele jaren geleden heb ik ooit nog de gelegenheid gehad een Pirol aan een heel interessante prijs in huis te halen. Uiteindelijk toch maar niet gedaan, al blijft het me wel interesseren. Er zat bij de Pirol toch een aantrekkelijk accessoire... :mrgreen:

Afbeelding
Kries schreef:Sram dualdrive en net de 17% een getest :-)
Je bent er weer, dus zal het wel lukken. :mrgreen:
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Kries
Supporter
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 22 nov 2015, 18:38
Postcode: 3210
Contacteer:

Re: Nieuwe Anthrotech - 2dehands kigger

#7 Bericht door Kries »

Pirol mit Dirndl :-)

http://www.pirol-trikes.de/index.php/pr ... dreiraeder

Ze maken die nog steeds. Is meer een hobby voor de bouwers. Buiten hun bedrijf hebben ze een groot gevoel met liggers en trikes.

Voor mij was de stabiliteit het probleem. Met de stabilisator zou dit verholpen moeten zijn maar de Pirol was reeds verkocht voor ze die uitbrachten.

Plaats reactie