Deze ligfiets is doodeng en supersnel
Geplaatst: wo 14 okt 2015, 17:17
Kreeg ik zonet doorgestuurd van mijn ventje, met als subject "Ni kopen hé!"
Ik denk dat hij zich verzoend heeft met Sqwaw
Als je levensmoe bent dan rij je op een ligfiets. Als je nog wat levensmoeier bent, dan rij je op vooroverligfiets.
Het is een tijdritfiets on steroids deze Bird of Prey. Ging je op een ligfiets al veel harder dan een bejaarde op een e-bike, dit is een fiets die nog harder gaat. En je gaat head first. Lekker als je een auto tegenkomt, au!
Het idee van de fiets is dat het veiliger is om zo te liggen. Je zit namelijk niet eerst tegen jezelf aan te kijken en hebt dus meer overzicht. OK. Maar je hoofd is de kreukelzone. Wat wel waar is, de kans dat je over de kop slaat is een stuk minder aangezien het grootste gedeelte van je gewicht achteraan leunt, en het zwaartepunt ligt vrij laag op deze fiets.
Qua aerodynamica klopt de uitleg waarschijnlijk wel beter: doordat je in dezelfde houding ligt als bij het zwemmen, snij je door de lucht. Afzetten in deze houding gaat waarschijnlijk ook wel beter. De ketting loopt op deze fiets andersom dan je gewend bent: de trappers zitten achter het achterwiel en niet ervoor.
Als je er een wilt hebben moet je wel flink in de portemonnee graven: hij kost tussen de $7.500 en $8.000. En dan rij je ook nog op een fiets die niet in Nederland gemaakt is.
Laat me eraan toevoegen dat ik het toch niet eens ben met de eerste zin van het artikel...
Ik denk dat hij zich verzoend heeft met Sqwaw
Als je levensmoe bent dan rij je op een ligfiets. Als je nog wat levensmoeier bent, dan rij je op vooroverligfiets.
Het is een tijdritfiets on steroids deze Bird of Prey. Ging je op een ligfiets al veel harder dan een bejaarde op een e-bike, dit is een fiets die nog harder gaat. En je gaat head first. Lekker als je een auto tegenkomt, au!
Het idee van de fiets is dat het veiliger is om zo te liggen. Je zit namelijk niet eerst tegen jezelf aan te kijken en hebt dus meer overzicht. OK. Maar je hoofd is de kreukelzone. Wat wel waar is, de kans dat je over de kop slaat is een stuk minder aangezien het grootste gedeelte van je gewicht achteraan leunt, en het zwaartepunt ligt vrij laag op deze fiets.
Qua aerodynamica klopt de uitleg waarschijnlijk wel beter: doordat je in dezelfde houding ligt als bij het zwemmen, snij je door de lucht. Afzetten in deze houding gaat waarschijnlijk ook wel beter. De ketting loopt op deze fiets andersom dan je gewend bent: de trappers zitten achter het achterwiel en niet ervoor.
Als je er een wilt hebben moet je wel flink in de portemonnee graven: hij kost tussen de $7.500 en $8.000. En dan rij je ook nog op een fiets die niet in Nederland gemaakt is.
Laat me eraan toevoegen dat ik het toch niet eens ben met de eerste zin van het artikel...