Spa Cycling Challenge 30 augustus 2015

Planning en opvolging van wedstrijden
Bericht
Auteur
Broeno
Helper
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 1:06
Postcode: 8790
Fiets: Azub Max
Locatie: Waregem
Contacteer:

Spa Cycling Challenge 30 augustus 2015

#1 Bericht door Broeno »

Voor de liefhebbers van snelheid in een prachtige omgeving:
De Spa Cycling Challenge, een 8u durende aflossingsfietskoers op het legendarische asfalt van Spa-Francorchamps. Je kunt deelnemen als solo of in teams van 2, 4 of 8 fietsers.
Vorig jaar heb ik een reglementsaanpassing kunnen regelen waardoor ligfietsers nu toegelaten zijn. :mrgreen:
Hét moment om tussen racefietsers het potentieel van de ligfiets te demonstreren! :evil:
Vorig jaar heb ik al met volle teugen genoten, voor dit jaar ben ik ook al ingeschreven. \:D/
Allen daarheen! :D

http://www.spacyclingchallenge.be/?q=nl/node/40
@brunomobiel

Gebruikersavatar
luki
Helper
Berichten: 399
Lid geworden op: do 16 mei 2013, 21:39
Postcode: 2910
Fiets: QUEST Rood
Locatie: Essen Wildert
Velomobiel: Quest
Contacteer:

Re: Spa Cycling Challenge 30 augustus 2015

#2 Bericht door luki »

Er is zelf een categorie voor transgenders: Solo = 1 man, of mixte of 1 vrouw :mrgreen:
Bijlagen
2015-07-20 22_57_13-Voorstelling _ Spa Cycling Challenge.png
2015-07-20 22_57_13-Voorstelling _ Spa Cycling Challenge.png (8.77 KiB) 7146 keer bekeken

Broeno
Helper
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 1:06
Postcode: 8790
Fiets: Azub Max
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Spa Cycling Challenge 30 augustus 2015

#3 Bericht door Broeno »

Serieus? Geen enkele reactie behalve een grapje over een mislukte copy-paste op de site van de organisatie? [-(
Zoveel liggers die klagen dat de UCI ligfietsen niet toelaat maar wanneer er dan een wedstrijd bestaat waar ligfietsers in een prachtige omgeving naast wielertoeristen op klassieke racefietsen voor de overwinning kunnen strijden, dan wordt het opeens heel stil... :-# :-$ ](*,) #-o
@brunomobiel

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Spa Cycling Challenge 30 augustus 2015

#4 Bericht door rik »

Broeno schreef:Zoveel liggers die klagen dat de UCI ligfietsen niet toelaat
Waar heb je die dan gezien/gehoord???
DF 269
Ice sprint1 26"

Broeno
Helper
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 1:06
Postcode: 8790
Fiets: Azub Max
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Spa Cycling Challenge 30 augustus 2015

#5 Bericht door Broeno »

Al veel gezien op fora, al genoeg gehoord in conversaties met andere liggers. :mrgreen:
Het hoeft niet op jou persoonlijk van toepassing te zijn, maar het is een vaak geuite klacht. De meeste liggers vinden alleszins dat ligfietsen superieur zijn aan rechtopfietsen... tot het moment daar is om het te bewijzen blijkbaar. :twisted:
@brunomobiel

Gebruikersavatar
toy
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 22:52
Postcode: 3941
Locatie: eksel
Contacteer:

Re: Spa Cycling Challenge 30 augustus 2015

#6 Bericht door toy »

Hoi Broeno,
De meeste liggers die wedstrijd rijden zijn zich nu aan het focussen op het WK een week eerder dan dit evenement en een week voor het wk gaan al verschillende rijders naar PBP. We hebben een heel druk wedstrijdseizoen achter de rug en ik vrees dat het na het wk even rust word ingelast.

Rudi

Broeno
Helper
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 1:06
Postcode: 8790
Fiets: Azub Max
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Spa Cycling Challenge 30 augustus 2015

#7 Bericht door Broeno »

Jammer.
Het had mooi kunnen zijn om het potentieel van ligfietsen aan de buitenwereld te tonen.
@brunomobiel

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Spa Cycling Challenge 30 augustus 2015

#8 Bericht door Wouter D »

Broeno, snelheid is ook maar er onderdeel van het lugfietspotentieel. Er gaan zich ongetwijfeld nog gelegenheden voor doen
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

antony
Helper
Berichten: 362
Lid geworden op: vr 10 jan 2014, 19:22
Postcode: 9700
Contacteer:

Re: Spa Cycling Challenge 30 augustus 2015

#9 Bericht door antony »

Ik snap het niet snelheid snelheid .
is overal zelfde nu moet je al in bukker groep 30 rijden
wat zijn bezig allemaal tom bonen of wat .
om verschilde toeren op race afteleggen is niet mijn ding
den 2de ligt veel te ver voor me
en geniet van leven ,hoop dat je met je snelheid nog veel gaat doen
ik kan ook heel snel gaan 180 en word er niet moe van

Lex
Public Relations
Berichten: 767
Lid geworden op: za 26 apr 2014, 19:44
Postcode: 3600
Fiets: waw
Contacteer:

Re: Spa Cycling Challenge 30 augustus 2015

#10 Bericht door Lex »

Broeno schreef:Jammer.
Het had mooi kunnen zijn om het potentieel van ligfietsen aan de buitenwereld te tonen.
@Broeno: Waarom doe je eigenlijk niet mee aan het WK in Maasmechelen? Is een hele mooie kans om het potentieel aan de buitenwereld te tonen. En dat met een hoop gelijkgestemde zielen.


antony schreef:Ik snap het niet snelheid snelheid .
is overal zelfde nu moet je al in bukker groep 30 rijden
wat zijn bezig allemaal tom bonen of wat .
om verschilde toeren op race afteleggen is niet mijn ding
den 2de ligt veel te ver voor me
en geniet van leven ,hoop dat je met je snelheid nog veel gaat doen
ik kan ook heel snel gaan 180 en word er niet moe van

@Antony: "Training" noemt dat. En dat is er om ervoor te zorgen dat je de volgende keer nog sneller gaat en op een wedstrijd er eentje meer kunt achterlaten.

Broeno
Helper
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 1:06
Postcode: 8790
Fiets: Azub Max
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Spa Cycling Challenge 30 augustus 2015

#11 Bericht door Broeno »

Lex schreef:
Broeno schreef:Jammer.
Het had mooi kunnen zijn om het potentieel van ligfietsen aan de buitenwereld te tonen.
@Broeno: Waarom doe je eigenlijk niet mee aan het WK in Maasmechelen? Is een hele mooie kans om het potentieel aan de buitenwereld te tonen. En dat met een hoop gelijkgestemde zielen.
@Lex: ik heb het even overwogen, maar ga dat weekend Géants des Ardennes rijden als voorbereiding op de SpaCyclingChallenge.
Ik heb vorig jaar een ligfietsuurrace meegereden. Heel plezant, maar nogal... besloten hé.
Hoe denk je het meest potentieel te tonen: met een hoop gelijkgestemde zielen rijden voor... voornamelijk gelijkgestemde zielen of rechtstreeks vergelijk tonen tussen ligfiets en klassieke fiets? Vorig jaar waren er een honderdtal teams ingeschreven, dat zijn heel veel buitenstaanders... Zonder nog maar te spreken van de mensen die langs de baan stonden te kijken. In de aflossingszone heb ik verschillende babbels gedaan met mededeelnemers die vragen stelden over mijn fiets en langs de baan werd ik toegejuicht door mensen die ik van haar nog pluimen kende. Just saying... :mrgreen:
@brunomobiel

Gebruikersavatar
El Stino
Neo Prof
Berichten: 235
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 11:55
Postcode: 8790
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Spa Cycling Challenge 30 augustus 2015

#12 Bericht door El Stino »

en? hoe was het?
Stijn VDM

Broeno
Helper
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 1:06
Postcode: 8790
Fiets: Azub Max
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Spa Cycling Challenge 30 augustus 2015

#13 Bericht door Broeno »

Ontnuchterend. :-s
Het was een prachtige dag, hoewel misschien iets te warm. Tot na afloop van de race rond 18u stond er constant meer dan °30C op de thermometer, misschien iets te veel voor puike sportieve prestaties. Het was wel zalig: perfect en uitdagend asfaltlint in een prachtige omgeving en een stralende zon erbovenop, echt een fantastische dag.
De Le Mans-start die ik deze keer zelf maakte, verliep wat chaotisch en jammer genoeg ben ik in de tweede ronde gevallen omdat mijn voorwiel contact maakte met het achterwiel van een andere renner. Maar al bij al was het een fantastische dag en ik heb mij weer ongelooflijk goed geamuseerd. Volgend jaar ga ik zeker weer! 8)

Maar hier komt de clou: omdat ik wel eens wilde weten wat nu juist het verschil zou zijn tussen ligfiets en racefiets, bedacht ik dat ik dit jaar wel eens kon deelnemen met mijn 'fitnessfiets' (racefiets met recht stuur voor meer comfort) zodat ik via de gechronometreerde rondetijden een rechtstreeks vergelijk zou hebben met vorig jaar. De resultaten zijn binnen...

Vorig jaar reed ik 10 rondjes (van 7 km) van de 32 die het team bij elkaar sprokkelde, dit jaar 13 van de 30 totaal. Meer kilometers dus, én een val die mij vanaf het begin wat gehandicapt heeft voor de rest van de dag (verstuikte elleboog en schaafwonden).
Maar toch was ik dit jaar sneller dan vorig jaar. :shock:
Enkel in mijn tweede stint (van 3), op het heetst van de dag, zakten mijn rondetijden naar hetzelfde niveau als vorig jaar. Mijn andere rondjes waren allemaal sneller...
Hetzelfde mannetje als vorig jaar, vergelijkbare training, enkel een jaartje ouder, beide keren gereden voor wat ik waard was... Ik kan enkel concluderen dat mijn fitnessfietsje van €650 (Decathlon) op een gevarieerd parcours sneller/efficiënter is dan de + €2000 Optima High Baron... ](*,)
@brunomobiel

Lex
Public Relations
Berichten: 767
Lid geworden op: za 26 apr 2014, 19:44
Postcode: 3600
Fiets: waw
Contacteer:

Re: Spa Cycling Challenge 30 augustus 2015

#14 Bericht door Lex »

Broeno schreef: Hét moment om tussen racefietsers het potentieel van de ligfiets te demonstreren!

http://www.spacyclingchallenge.be/?q=nl/node/40

Broeno schreef:omdat ik wel eens wilde weten wat nu juist het verschil zou zijn tussen ligfiets en racefiets, bedacht ik dat ik dit jaar wel eens kon deelnemen met mijn 'fitnessfiets' (racefiets met recht stuur voor meer comfort)
Dus je bent met je "fitnesfiets" gegaan?!?! :? #-o

Broeno
Helper
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 1:06
Postcode: 8790
Fiets: Azub Max
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Spa Cycling Challenge 30 augustus 2015

#15 Bericht door Broeno »

Tja, ik was wel al es geweest om de capaciteiten van de ligfiets te tonen hé. O:)
Waar waren jullie? :twisted:
Een door objectieve chronometrage ondersteund rechtstreeks vergelijk had het ligfietspotentieel heel duidelijk kunnen maken... ware het niet dat het resultaat nét iets anders uitviel dan verwacht. 8-[
Volgend jaar kunnen jullie natuurlijk 'en masse' afzakken naar Francorchamps om de cijfers met daden te ontkrachten hé... :-"
@brunomobiel

Plaats reactie