velomobiel en rijden in de "storm"?

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: velomobiel en rijden in de "storm"?

#31 Bericht door Pauvre Mouton »

Helen schreef: do 18 jan 2018, 23:49 Oei :cry:

Het helpt me om me te verzoenen met het feit dat ik al 3 woonwerkritten met de trein heb moeten doen i.p.v. de WAW (in afwachting van de herstelling van het freewheel van de bafang)
Ik las het van je stukken, hopelijk toch een snelle herstelling in zicht voor je?
My smile is always in shape!

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: velomobiel en rijden in de "storm"?

#32 Bericht door Ares »


trikelover schreef:... gevolg ik zat zo goed als vast in de velomobiel want dak kon niet meer open.
Ik reed onlangs met wat schrik naast een beek met dit in gedachten. Wat als ik hier ondersteboven in terecht kom... Afbeelding

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: velomobiel en rijden in de "storm"?

#33 Bericht door trikelover »

Wel ik rij dagelijks lang de Ijzer naar mijn werk en niet overal zijn er vangrails om de omfortuinlijke verkeersdeelnemers tegen te houden ban er in te rijden al was ik wel gelukkig dat die daar wel stond anders lag ik misschien ook wel in de Ijzer
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: velomobiel en rijden in de

#34 Bericht door fcapri »

Ares schreef: vr 19 jan 2018, 5:34
trikelover schreef:... gevolg ik zat zo goed als vast in de velomobiel want dak kon niet meer open.
Ik reed onlangs met wat schrik naast een beek met dit in gedachten. Wat als ik hier ondersteboven in terecht kom... Afbeelding
wel, die schrik zit er ook al een tijdje in bij mij, vooral als ik met die grote zelfbouw kap rijd. die kan absoluut niet meer open als de fiets op zijn dak in de gracht geraakt. en door de scharnieren, kunt ge die er enkel afschuiven als die helemaal open staan.
vanmorgen toch bijna getest of mijn dak tegen een stootje kan. van het fietspad geraakt met een voorwiel en keihard tegen een stuk beton gegaan. fiets omhoog gekatapulteerd en op 2wielen de straat over. bijna gekanteld. het neerkomen van he 3de wiel ging bijzonder hard. de band was plat door tegen die beton te kletsen.
ook een ferme klop gemaakt met het hoofd tegen mijn kap. overweeg om nu schuim of dergelijke aan de binnenkant te plakken.

de ergere schade... het frame heeft een scheur aan het voorwiel en het wiel loopt aan :cry: . 1 dag dat het geen stormwind is, en dan heb je dit voor

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: velomobiel en rijden in de "storm"?

#35 Bericht door Pauvre Mouton »

Best zonder angst rijden, anders ga je verkrampt rijden, en raak je op het slechte pad (of van de baan met de gevolgen vandien)

Ik knal ook vaak met mijn hoofd tegen het dakje als ik door een gootje of zo moet rijden. Net na de stoot moet ik altijd even vloeken, en dan weer vooruit met de geit.
Achteraf gezien, best grappig wel altijd.
My smile is always in shape!

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: velomobiel en rijden in de "storm"?

#36 Bericht door Pauvre Mouton »

Een voordeel van om in de winter te beginnen met velomobielrijden, zoals bij mij het geval is, is dat je allerlei weertypes voorgeschoteld krijgt.
De wind hebben we overleefd (het was wel wat slalommen tussen de takjes, takken en zelfs velomobiel heffen over omvergewaaide bomen). Na de wind komt het vriesweer met gladde wegen, al dan niet bestrooid met een laagje sneeuw. Als ik nu buiten kijk, zie ik een dun laagje wit liggen op het gras en de daken. Daar wat vriestemperaturen op loslaten deze nacht en de wegen zullen er wel eens gevaarlijk bij kunnen liggen. Dat beloofd morgen weer een mooie uitdaging te worden.

Schwalbe Durano Plus voorbandjes en Schwalbe Marathon Supreme achteraan, zijn wintergoede banden zeker? [-o< :mrgreen:
My smile is always in shape!

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: velomobiel en rijden in de "storm"?

#37 Bericht door Helen »

Pauvre Mouton schreef: vr 19 jan 2018, 11:48Ik knal ook vaak met mijn hoofd tegen het dakje als ik door een gootje of zo moet rijden.
In het dakje van de WAW zitten enkele uitstekende schroeven. Die deden ook altijd flink zeer als ik ertegenaan botste, maar ik heb er iets op gevonden: likdoornpleisters 8)

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: velomobiel en rijden in de "storm"?

#38 Bericht door Pauvre Mouton »

Mooie tip. Gelukkig heb ik daar geen last van. Als ik een gootje op voorhand opmerk trek ik mijn hoofd als een schildpad in :D. Enkel bij onverwachtse putjes of gootjes is het zoals een flipperkast (hoewel ik daar nog nooit ben ingekropen).
My smile is always in shape!

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: velomobiel en rijden in de "storm"?

#39 Bericht door Wouter D »

die gootjes aan je met je achterwiel in gaat om in de flipperkast te glijden, zijn echt bangelijk. zeker op het moment zelf ben je gewoon stuurloos. Ik had het tot nog toe 2 keer en relatief hoge snelheid, je denkt dat je er geweest bent, om even later terug vrij te komen. alsof het niets was.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie