Eindelijk.... Een Nazca Fuego

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Bericht
Auteur
mel
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 19:25
Postcode: 2660
Contacteer:

Re: Eindelijk.... Een Nazca Fuego

#16 Bericht door mel »

Een aantal maanden geleden heb ik in zonhoven bij de trike shop met een heel aantal trikes gaan testrijden. Ik heb wel de indruk dat ik met deze fuego heel wat minder moeite moet doen om wat snelheid te halen dan met de trikes.

antony
Helper
Berichten: 362
Lid geworden op: vr 10 jan 2014, 19:22
Postcode: 9700
Contacteer:

Re: Eindelijk.... Een Nazca Fuego

#17 Bericht door antony »

dikke proficat ik wensje veel lig plezier toe
dat je iets meer moeite moet doen zal aan gewicht liggen denk ik zo

mel
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 19:25
Postcode: 2660
Contacteer:

Re: Eindelijk.... Een Nazca Fuego

#18 Bericht door mel »

Net gaan informeren i.v.m. de elektrische ombouw van de fiets, ik zit enkel nog te denken waar ik het best de batterij(en) kan plaatsen.
Optie 1: op het bagagerek waar nu het tasje gemonteerd is. Dit is niet mijn favoriete plek omdat het rekje maar 7 kg kan torsen ( een batterij weegt tussen de 2.5 kg en de 4.3 kg ) en ik het gewicht van de batterij liever wat dichter bij de grond had gehad. Het voordeel is dat dit veruit de makkelijkste plek is om een batterij te plaatsen

Optie 2 : zijdelings op het frame , nadeel hieraan is dat ik mss langs elke kant een batterij moet hangen om het gewicht in balans te houden, en een tweede batterij is niet goedkoop ( +/- 400 euro )

Iemand een suggestie?

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Eindelijk.... Een Nazca Fuego

#19 Bericht door CapoJan »

€ 400 en niet goedkoop? Voor de E-Orca kost een accu € 950... Wel LiFePo4 en 507 Wh.
Fietstassen aan de bagagedrager en beginnen met eens zowat hetzelfde gewicht aan één kant erin te stoppen. Je zal wel merken wat het doet.

Dat hij sneller gaat dan een gemiddelde trike, lijkt me wel te verwachten. Het is tenslotte een lage racer en je hebt een wiel minder. De meeste trikes zijn niet echt op snelheid gebouwd (niet dat ze traag zijn).
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

antony
Helper
Berichten: 362
Lid geworden op: vr 10 jan 2014, 19:22
Postcode: 9700
Contacteer:

Re: Eindelijk.... Een Nazca Fuego

#20 Bericht door antony »

moet je toch zien dat je goed rekje heb ,al 3maal vijsje verloren :roll:
trike is fun zelf met dit weer is super te doen ,met ligfiets met 2wielen over ijs :shock:

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Eindelijk.... Een Nazca Fuego

#21 Bericht door Wouter D »

In welk wiel komt de aandrijving? Kan mee bepalen waar je de batterijen plaatst.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

mel
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 19:25
Postcode: 2660
Contacteer:

Re: Eindelijk.... Een Nazca Fuego

#22 Bericht door mel »

In het voorwiel zit een degelijke naafdynamo en die wil ik niet verliezen dus de aandrijving komt in het achterwiel. Ik denk dat ik wss 2 zijtassen ga kopen en met 1 batterij ga werken die ik in één van die tassen ga plaatsen en om alles een beetje in evenwicht te houden kan ik in die andere zijtas alle andere zaken opbergen

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Eindelijk.... Een Nazca Fuego

#23 Bericht door Wouter D »

het zou me dan logischer lijken dat je je bagage in je zijtassen stopt en je batterij bovenop je bagagedrager plaatst, evt zo dat je je batterij makkelijk kan uithalen om te laden zoals je wel eens ziet bij de bukkervariant
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

scuri
Helper
Berichten: 312
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 13:57
Postcode: alfa

Re: Eindelijk.... Een Nazca Fuego

#24 Bericht door scuri »

*
Laatst gewijzigd door scuri op zo 16 apr 2017, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Eindelijk.... Een Nazca Fuego

#25 Bericht door Wouter D »

ik zag het wel eens onder de zitschaal. nadeel van laag is natuurlijk ook weer dat hij veel water vangt bij nat weer.
vraag is natuurlijk de afmetingen van zo een batterij, je moet er mee weggeraken he.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
erde
Kopman
Berichten: 731
Lid geworden op: za 07 aug 2010, 14:31
Fiets: challenge concept trike
Locatie: Loker-Heuvelland
Contacteer:

Re: Eindelijk.... Een Nazca Fuego

#26 Bericht door erde »

Jean -Marie ( uit Berque) van de Franse liggers had in het ene wiel zijn motor en in het andere wiel zijn batterij van zijn Azub onderstuur, wielen maat 26 vermoed ik.
Denk dat dat een goede gewichtsverdeling voor de fiets en voor een laag zwaartepunt is.
Indien U e-mail adres wenst van Jean-Marie uit Berque, stuur mij een PB en ik geef dan door.
Moet wel in Franse taal uitleg vragen aan hem.
Hij begrijpt wel Nederlands dialekt ( spreekt het ook niet) kan het niet lezen of schrijven.
Challenge trike mi-mo-rider
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!

mel
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 19:25
Postcode: 2660
Contacteer:

Re: Eindelijk.... Een Nazca Fuego

#27 Bericht door mel »

Ik heb vandaag de laatste zaken gedaan aan de elektrische ondersteuning en een eerste testrit gedaan....rijd als een trein :D :D
De batterij heb ik uiteindelijk op de bagagedrager geplaatst. Als het morgen niet regent rij ik er voor de eerste keer mee naar mijn job. ben benieuwd

mel
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 19:25
Postcode: 2660
Contacteer:

Re: Eindelijk.... Een Nazca Fuego

#28 Bericht door mel »

Ik heb op de fuego marathon plus banden gelegd, kwestie van de kans op lek rijden zo klein mogelijk te maken. Maar stel dat ik hier toch mee plat zou rijden...is er een hulpmiddel om toch nog thuis of op het werk te geraken zonder de band te moeten plakken of vervangen?? Ik rijd namelijk op plaatsen die smorgens echt wel pikkedonker zijn en dan een band plakken of vervangen is niet evident.
Ik hoor het graag

Lex
Public Relations
Berichten: 767
Lid geworden op: za 26 apr 2014, 19:44
Postcode: 3600
Fiets: waw
Contacteer:

Re: Eindelijk.... Een Nazca Fuego

#29 Bericht door Lex »

Voor een appel en een ei (zo'n 40€) komen ze een heel jaar lang met een gele vrachtwagen of bestelbusje je band maken of nemen ze je mee.

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Eindelijk.... Een Nazca Fuego

#30 Bericht door CapoJan »

Antilekvloeistof gebruiken. Ik haalde onlangs een binnenband waar dit al in zit.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Plaats reactie