van Frankrijk naar Turkije

Verslagen over evenementen, toertochten, reizen...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
jako
Supporter
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 13 jul 2008, 0:14
Postcode: 9506
Locatie: zandbergen
Contacteer:

van Frankrijk naar Turkije

#1 Bericht door jako »

dag iedereen,
reeds enige tijd volgen mijn vrouw en ik hier op dit forum de diverse onderwerpen, ook wel eens deelgenomen aan een clubtochtje maar daarna niet echt veel tijd meer gehad om echt actief op dit forum te zijn of deel te nemen aan een tocht.
Dit jaar hebben we dan (eindelijk weer) de daad bij het woord gevoegd en zijn beginnen fietsen vanuit Zuid-Frankrijk (waar we sinds 2 jaar wonen) richting Turkije. We fietsen met één ligfiets (Raptobike) en één bukker (excuus!)
Onze fietsreis is nog niet helemaal ten einde en loopt nog enkele weken, maar voor hen die onze route en de diverse foto's willen bekijken, proberen we onderweg een blog bij te houden die we met jullie willen delen :

http://raptovelo.wordpress.com

alvast veel lees- en kijkplezier !

Griet en Tim

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: van Frankrijk naar Turkije

#2 Bericht door bicky »

voor de bukker: veel sterkte
voor de ligger: geniet er van :D

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: van Frankrijk naar Turkije

#3 Bericht door Wouter D »

ik dacht dat jullie in brazilië zaten?
in elk geval veel lekvrij reisgenot
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Martin
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 13:55
Postcode: 8400
Fiets: Scorpion fs26 plus, Scorpion fs20, HP Gekko
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: van Frankrijk naar Turkije

#4 Bericht door Martin »

Hoe is het rijden in Turkije op de banen tussen het verkeer? Ik ben ook net terug uit de streek van Antalia en vroeg mij af als het veilig genoeg zou zijn om daar met een trike te rijden. Ook moet ik uitzoeken hoe ik de trike daar zou krijgen op een betaalbare wijze.
Ik geniet van elk moment dat ik kan, zelfs als ik niet kan zoek ik het moment om te genieten

jako
Supporter
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 13 jul 2008, 0:14
Postcode: 9506
Locatie: zandbergen
Contacteer:

Re: van Frankrijk naar Turkije

#5 Bericht door jako »

Hoewel het overgrote deel van de Turken vriendelijke mensen zijn, is fietsen in Turkije (op grotere verbindingswegen) niet zonder gevaar ... de autobestuurders beschouwen je als "minderwaardig" en jij moet maar voor hen uit de weg gaan, ook al denk je voorrang te hebben ... getoeter alom dus .
Griet heeft op haar ligfiets zowel een fluo vlag rechtop als zijdelings uitsteken wanneer we een grotere baan nemen en dat komt de zichtbaarheid en de afstand tussen auto en fiets tijdens het passeren wel ten goede. We hebben nog geen ongeval of aanrijding meegemaakt, maar wel enige stresserende momenten doorstaan.
Op de kleinere en meer landelijke wegen is het best wel te doen, maar opletten en anticiperend rijden blijft de boodschap.
Eerlijk gezegd zou ikzelf het met een trike (lager, breder, ...) niet riskeren ... maar ik heb nog nooit op een trike gezeten (wel op een -hoge- ligfiets).

Tim

@spruitje : ik weet niet waar jij vandaan haalt dat wij in Brazilië zouden zitten ...

Gebruikersavatar
Martin
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 13:55
Postcode: 8400
Fiets: Scorpion fs26 plus, Scorpion fs20, HP Gekko
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: van Frankrijk naar Turkije

#6 Bericht door Martin »

Bedankt voor de info. Ik zal er een tank moeten van maken om Turkije te veroveren met de trike :lol:
Ik geniet van elk moment dat ik kan, zelfs als ik niet kan zoek ik het moment om te genieten

Plaats reactie