aanhanger voor twee trikes

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: aanhanger voor twee trikes

#16 Bericht door CapoJan »

Scorpion,

ik begrijp de argumenten helemaal. En een (e-)trike is geen velomobiel natuurlijk. Alles staat open en bloot.

Regen op een velomobiel, daar lig ik niet wakker van. Daarbinnen is het klimaat sowieso erg vochtig voor wie wat harder rijdt: als het wat kouder wordt, heb je overal condens van het zweten en voor de elektronica maakt het niets uit of het regenwater of verdampt lichaamsvocht is.
Modder op de stroomlijn door in de regen te rijden? Ik rij er, zoals veel anderen, dagelijks mee naar het werk. Er hangt dus altijd modder, zand en andere smurrie aan mijn vm. Oppoetsen heeft maar vijf minuten effect en daarna is het weer prijs. Bij de volgende regenbui spoelt het er wel af.
Bij de trike kun je, veronderstel ik, toch wat zaken eraf halen en in de auto leggen? Dan blijven ze ook droog.

Voor wat de aanhangwagen betreft, hangt volgens mij ook veel af van hoe dikwijls je dat nodig hebt, hoe ver je ermee wil rijden en wat je eraan wil of kan geven. Mijn trike stond op een simpel karretje achter de auto, maar aangezien ik het bizar vind om uit ecologische overwegingen te fietsen en dan met die fiets achter de auto ergens naartoe te rijden, werd dat amper gebruikt. Ook daar: iedereen maakt de keuze voor zichzelf. Het enige wat ik wilde doen, is wat goedkopere alternatieven tonen.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

SCORPION
Helper
Berichten: 397
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 18:48
Postcode: 7750
Fiets: HP Scorpion fs 26"
Locatie: Amougies ( Mont-de-l'Enclus )
Contacteer:

Re: aanhanger voor twee trikes

#17 Bericht door SCORPION »

Hey Capojan,

Misschien zit er ook een oplossing in een tweedehands paarden trailer ! Ik dacht een tijdje het zo op te lossen maar het grote eigen gewicht en de dubbelas maken dat je toch met twee valide mannen moet zijn om zo een trailer met de hand te verplaatsen. Ruimte zat natuurlijk voor 2 vm, en je kunt er ook rechtop in rondlopen. Langs de neergeklapte achterdeur rij je gewoon binnen, en desnoods heb je ook nog 1 of 2 zijdeuren vooraan. Er worden enorm veel meer paarden trailers gebouwd dan autotrailers. Er lopen er dus veel en er zijn er ook heel wat te koop tweede hands.
Hier kun je je voordeel doen door de stommiteit van een ander te kopen ! Veel jonge meisjes zijn zot van paardrijden, hoe groter de beeste hoe groter de liefde ! Maar bij een aantal is er na korte tijd de belangstelling verdwenen, en papa zet de trailer noodgedwongen te koop. Dus . . . .

@+
scorpion
Keep trikin' if your body is striking !

HP Scorpion fs 26' + Crystalyte 3525 HT on 2x48V16A

SCORPION
Helper
Berichten: 397
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 18:48
Postcode: 7750
Fiets: HP Scorpion fs 26"
Locatie: Amougies ( Mont-de-l'Enclus )
Contacteer:

Re: aanhanger voor twee trikes

#18 Bericht door SCORPION »

Begin April e.k. rijden we naar Jarocin ( Polen ) om onze nieuwe trailer op te halen. ( Mijn prijs is 11.500,00 PLN of Zloty = 2.778,32 € )
Je moet er wel even voor naar Polen rijden, maar het prijsverschil maakt dat ruimschoots goed !

http://moto.gratka.pl/tresc/przyczepa-c ... zakladka-2

@+
scorpion
Keep trikin' if your body is striking !

HP Scorpion fs 26' + Crystalyte 3525 HT on 2x48V16A

SCORPION
Helper
Berichten: 397
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 18:48
Postcode: 7750
Fiets: HP Scorpion fs 26"
Locatie: Amougies ( Mont-de-l'Enclus )
Contacteer:

Re: aanhanger voor twee trikes

#19 Bericht door SCORPION »

Twee Scorpions fs 26" gaan lichtjes diagonaal geplaatst, in deze trailer. Ze staan muurvast op profielen uit het modulaire systeem van http://www.fix-fork.com . Alle wielen in wielgoten, verzekerd met snelbinders.
Keep trikin' if your body is striking !

HP Scorpion fs 26' + Crystalyte 3525 HT on 2x48V16A

Gebruikersavatar
Martin
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 13:55
Postcode: 8400
Fiets: Scorpion fs26 plus, Scorpion fs20, HP Gekko
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: aanhanger voor twee trikes

#20 Bericht door Martin »

Die trailer ziet er goed uit, maar ik zit eerder te denken aan een bestelwagen.
Ik geniet van elk moment dat ik kan, zelfs als ik niet kan zoek ik het moment om te genieten

Gebruikersavatar
Michel
Junior
Berichten: 40
Lid geworden op: za 19 apr 2014, 11:18
Postcode: 2340
Locatie: Beerse
Velomobiel: WAW174
Contacteer:

Re: aanhanger voor twee trikes

#21 Bericht door Michel »

Martin schreef:Die trailer ziet er goed uit, maar ik zit eerder te denken aan een bestelwagen.
Een bestelwagen die hoog genoeg is ,dan kan je er een verdiep in maken als slaapplaats.

Net gevonden ; een op maat gemaakte fietsendrager :
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... =lr&pos=15

Gebruikersavatar
Martin
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 13:55
Postcode: 8400
Fiets: Scorpion fs26 plus, Scorpion fs20, HP Gekko
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: aanhanger voor twee trikes

#22 Bericht door Martin »

Ik dacht ook. Al om een verdiep te maken voor nog een trike
Ik geniet van elk moment dat ik kan, zelfs als ik niet kan zoek ik het moment om te genieten

Plaats reactie