Mijnen blauwe

Verslagen over evenementen, toertochten, reizen...
Bericht
Auteur
louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Mijn maat maakt meer mee

#16 Bericht door louis »

Mijn garage zit onder mijn huis. Of wij wonen op mijn garage. Dat maakt verder niks uit. Tot voor kort had mijn zoon in de garage een fitnessruimte. De gewichten en trainingstoestellen zijn nu weg maar de spiegels heeft ie laten hangen. Dat komt goed uit want dan kan ik mezelf eens zien terwijl ik op mijnen blauwen lig, of zit. Op een ligfiets kunt ge ook zitten. Op het hogere deel van de zitting. Om de weg te vragen, om koffie te drinken, om in de spiegel te kijken hoe dat er nu eigenlijk uitziet. Of dat de combinatie nu wel zo slecht zichtbaar is als ze zeggen.
Ik kan van mijnen M5 genieten als ie daar gewoon binnen staat te blinken. Boutje vastdraaien, ander wiel erin steken, het oude er weer in. Ketting smeren. Ik kan me voorstellen dat het een heel mooi gezicht zal zijn als er ooit een velomobiel naast komt te staan maar ik weet dat ik de M5 nooit meer zal wegsturen om een andere fiets binnen te halen. Daarvoor hebben we nu al te veel meegemaakt. De M racer heeft al drie keer in de sloot gelegen. Een keer terwijl ik er op lag en een keer toen ik er net was afgevallen. Drie keer in de sloot en een keer bijna hing ie aan de wilgen. Dat schept een band.

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Hoge aerovelgen

#17 Bericht door louis »

Vandaag stond het ritje naar Waarde op het programma. Een schoon ritje met veel bossen, mooie wegen, en de terugweg is zalig langs de Westerschelde. Via de Wouwse Plantage richting Bergen op Zoom en dan over het Schelde Rijn Kanaal. Terwijl ik op de brug reed over het kanaal zag ik bij de spuiboezem twee hoge aerovelgen. Dat is zo raar, als ik een fietser opmerk dan kijk ik eerst naar de velgen. Ik denk altijd dat fietsers met hoge aerovelgen harder fietsen. Ik zeg ook vaak tegen die renners dat ze mooie velgen hebben. De superhoge velgen vind ik niet zo mooi maar die tussenin, die zijn goed. Dus ik zie twee aerovelgen die precies hoog genoeg zijn en daarboven zit een geblokte kerel gas te geven. Dus toch, dacht ik nog. Als ie bij de Oesterdam rechtsaf gaat dan gaat de blauwe M5 vandaag niet naar Waarde.
Bij het begin van de Oesterdam moest ik nog aan het forum denken. Aan die velomobielen. De Oesterdam is een superstuk voor velomobielen, denk ik. Trouwens, ook voor gewone ligfietsen. Of voor gewone fietsen, met of zonder hoge aerovelgen. Langs beide zijden van de Oesterdam is er water, lucht en gekrijs van meeuwen. Nog voor de windmolens haal ik de twee aerovelgen in. De geblokte renner blijft op vijftig meter hangen en gaat mee in het intervallen. Gelukkig. Waar het wat omhoog loopt komt ie vollen bak terug. Hij passeert me, ik zie zijn kuiten opspannen. De aerovelgen zoeven en ik kan aanpikken. Hij blijft rond de 45 rijden maar ik zie aan zijn bewegingen dat het niet zo lang meer gaat duren. Wanneer hij vaart mindert ga ik naast hem rijden. Ik steek mijn duim op en ga wat harder rijden. Hij laat me gaan en we zien elkaar pas terug bij de brug van de Bergse diepsluis die open staat. Ik geef hem een complimentje en bedank hem voor de inspiratie.
Op de terugweg ergens bij Fokker in Woensdrecht zie ik twee paarden in de wei staan die een soort van zeilen om hebben met zebraprints. Echt heel erg leuk, ik moet er om lachen. In mijn eentje. Ik moet de laatste tijd steeds meer in mijn eentje lachen. Als het heel erg lekker gaat op de ligfiets moet ik lachen in mijn eentje.
Woensdag staat de rit naar Waarde op het programma. Of er moet een of andere stoere wielrenner met hoge aerovelgen de Oesterdam opdraaien op het moment dat ik over de brug kom aanwaaien.

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Fourageren

#18 Bericht door louis »

Zes petanqueballen a 700 gram, drie bananen, een fles Spa, plat water. En een trainingsjack. Dat kan ik niet meenemen als ik met de M5 ga fietsen. Maar ik had al die spullen wél nodig en ze moesten mee. En natuurlijk was er geen auto aanwezig.
Ik heb de bandjes van de Optima opgepompt en de tassen eraan gehangen. Wat een verschil is dat toch tussen het rijden met de Optima Lynx en de M racer. Het lijkt wel alsof ik op een gewone fiets zit en niet lig. Het stuur klapt naar voor en ik kan het mini voorwieltje volledig verdraaien. Zonder dat ik de ketting raak. En toch was het nog eens plezant. Dat rijdt minder snel, loeizwaar maar misschien hebben die zes petanqueballen daar wel mee te maken. Het kleine ritje op de betonpaadjes die de weides en de maisvelden doorkruisen maakt dat ik enorm veel zin heb in morgen. Want dan ga ik met de M5 op stap. Op de Optima heb k wel veel meer zicht op wat er links en rechts van me gebeurt. Zo is het weer de tijd van de regenwulpen. De streek rond de Heide hier is bekend bij de regenwulpen uit heel Europa. Vanuit Schotland, Skandinavie en Rusland komen de wulpen massaal naar Kalmthout om te fourareren voordat ze naar de warmere landen trekken. De regenwulp is zo bizonder. Het is net een snip, ge weet wel de vogel die op het briefje van honderd gulden staat.
Niet vergeten dat ik morgen ook voldoende ga fourageren voordat ik naar Waarde afzak. Ik herinner me een keer dat ik naar Waarde fietste en een hongerklopke kreeg. Ik had vijf losse guldens in mijn rugzakje. En ergens in een zijstraatje zag ik de SRV auto. Leve de man van de SRV, van je hiep hiep hiep hoera!

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Kalmthout Willemstad Kalmthout

#19 Bericht door louis »

Dat je helemaal alleen gaat fietsen heeft ook voordelen. Ik ben vandaag helemaal niet naar Waarde gereden. Ik ben via omwegen naar een van de mooiste vestigingsstadjes van Brabant getrapt. Willemstad. Via Wouw, Steenbergen, Dinteloord en Oudemolen. Met behulp van de fietsnummerbordjes. Dan ga je lekker en dan moet je ineens een onooglijk paadje in. Maar dat loont weer en even later rij je zo langs het kanaal. Ik moet dan altijd aan Sluis Bologne Sluis denken. Maar daarover later meer.
Net voor Willemstad haal ik nog een groepje Vlaamse renners in. Allee, het is te zeggen, er had er een een shirt aan van 'Lotto' dus dan zou het wel kunnen.
In Willemstad heb ik koffie gedronken bij het haventje daar op het terras waar er zoveel mussen zitten. Die het koekje van je bord stelen. Het was vandaag een kokoskoekje, een van mijn favorieten, maar 'k heb het gedeeld met de kleine brutale schatjes.
Ik wilde vandaag perse een totaal andere route terug rijden. Via Stampersgat richting Oudenbosch. Heel veel dijkweggetjes met veel flitspalen en van die bordjes waarop je snelheid wordt aangegeven. Zo raar als ik borden lees waarop er wordt gewaarschuwd dat er kinderen spelen. En dat je de snelheid moet aanpassen. Ik hou dan ook een beetje in. Omdat ik het zo gewend ben van het motorrijden.
In de buurt van Rucphen kom ik langs een laan met van die Eftelingbomen. Met heel veel knoesten en een ruwe stam. Ze hangen over het fietspad en af en toe flitst de zon door de kruinen. Stelletje exoten, denk ik dan. In Schijf zit er een Oehoe op het dak van een boerderij. Boeren op tractoren zwaaien naar me. Na 112 kilometer draai ik mijnen oprit op. Volgende week ga ik zeker nog eens proberen om naar Waarde te vlammen. Niet op Zondag, want dan kijken ze daar nors naar me.

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Ligfietscyclocross

#20 Bericht door louis »

In tegenstelling tot Waarde heb ik in Kaatsheuvel familie wonen. En nog niet eens zo ver van de Efteling af. Met de routeplannerbordjes heb ik een mooie rit uitgestippeld. Het waren afwisselend prachtige fietspaden maar neem nu dat stuk langs de AA. Vanaf Meerseldreef. Dat is voor gewone fietsen een prachtige weg maar een ramp voor ligfietsen. Of toch voor M Racers met fietsers die amper 4000 kilometer hebben gereden op die knappe fiets. Ik kan drie knooppunten onthouden en dan moet ik weer mijn briefje uit mijn zakje halen.
Ik heb ongeveer een uurtje gewandeld met de blauwe aan de hand omdat er in de route veel onverharde paden bijzaten. En een stuk van de Drunense duinen.
Op de terugweg heb ik de Tomtom van mijn zwager geleend. Het geluid op keihard en het toestel onder mijn shirt gestoken. Tomtom stuurde me dwars door Breda en Rijsbergen. Ik zag de Koepel nog en het Huis van bewaring. In de Kloosterstraat. Ik weet dat nog goed want ik heb er tien jaren rondgelopen.
Door de hevelwerking was mijn bidon leeggelopen en toeval of niet, in de buurt van Dorst merkte ik dat ik zonder water zat.
Vandaag voor het eerst geen zin meer om te spelen na 130 kilometer. Wel een superdag gehad, achteraf ook. Ondanks.

Gebruikersavatar
fujin
Helper
Berichten: 384
Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 21:28
Postcode: 2170
Fiets: Mango Plus 283
Locatie: Merksem
Velomobiel: Quest XS090
Contacteer:

Re: Mijnen blauwe

#21 Bericht door fujin »

Goed bezig. Ik ben vorige week nog even op uw territorium geweest voor ritje Kreekraksluis en via Hoogerheide terug. Helaas de komende week niet veel tijd om te rijden, behalve dinsdag 95km woonwerk. Maar we spreken wel eens af. :D

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Aerodynamica

#22 Bericht door louis »

Ja, Fujin, dat zou tof zijn. De kreekkraksluizen. Dan kunnen we net zo goed doortrappelen over de Oesterdam. Of toch naar Waarde? Op Zondag is 't daar een triestige bedoeling. Ik heb er eens een vriendin gehad. Maar dat was niet op Zondag.
Ik voel de rit van gisteren nog. Vandaag een ritje gedaan met de Optima, omdat ik weer wat mee moest nemen. Wat is die ligger toch zwaar. En toch, als ge hem in het zonlicht ziet blinken, op en flinke afstand, dan is die helemaal niet zo lelijk als die eruit ziet. Maar dat komt natuurlijk door de vormen van de M5.
Tot hoelang kan ik nog doen alsof ik een échte ben? Er zijn een hoop mensen die het voordeel niet kennen van de aerodynamica en die het knap vinden dat ik een brommertje inhaal. IK was dat nog vergeten te vertellen. Het was in Dongen en het brommertje viel precies wat stil bij de klim van een viaduct. Dus toen kon ik er naar toe rijden. Ik durfde er niet vlak achter te blijven rijden want de bromfietser reed maar met één hand! Met zijn andere arm hield hij dozen vast en tussen zijn benen staken wat tasjes met boodschappen. Dus ik ben er dan maar voorbijgegaan.
Fujin, als we ooit een keer gaan rijden wil ik je met alle plezier die rechte betonnen paden laten zien tussen ontelbare maisvelden. De mais staat hoog op dit moment en dat is minder voor het zicht bij bochtjes en kruisingen maar wel lekker voor de aerodynamica. En het is daar heerlijk stil.
Op de Oesterdam is het ook stil ook al staan daar heel veel windmolens. En het gekrijs van meeuwen is op een of andere manier ook stil. Het zal tof zijn.

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Het is ook liggen en daarmee uit

#23 Bericht door louis »

Twee fulcrumvelgen en een kleine tailbag gekocht. Gisteren en vandaag een toertje gemaakt met de Optima. Ik begin die verdorie weer te waarderen. Met z'n fluotassen en z'n ongelofelijke vering. Vandaag pikte ik op weg naar huis bij twee maatjes aan die op gewone fietsen reden. Met de Optima kan ik makkelijker bij hen blijven rijden. We babbelden wat en ik wees ze nog op een buizerd en een handvol regenwulpen. In een weiland zat een jonge boerin achter een koe aan. Ik moest aan vroeger denken toen ik dat zag. Ik heb dat ook al eens meegemaakt.
Op de petanque zijn ze een beetje ongerust over me, na die zware val. Ik laat elke keer weer die littekens zien en dan zeggen ze: 'Och Louis, pas toch op jongen!' Of zoiets, ze zeggen ook wel eens iets anders. En mannen zeggen meestal weer wat anders dan de vrouwen. Bij de petanqueclub ben ik de jongste en de enige met een ligfiets. Er is niemand die eens wil proefrijden op mijn Optima en op mijnen M5 mogen ze niet.
Ik was eigenlijk op zoek naar een voorwiel met drie of vijf spaken of in ieder geval iets met een hoge velg. Maar de fulcrumwielen zijn ook goed en er zat een goed bandje op. Het achterwiel had een jeugdverzet en toen de vader van de eigenaar dat vertelde stak het mij een beetje. Ik wilde nog vertellen dat ik de jongste was van de petanqueclub maar ik liet het maar zo, 'k moest mijn aandacht houden bij het inspecteren van de mogelijke aankopen.
Bij de petanque zitten ook een paar wielrenners of oud-wielrenners. Eentje heeft de Tourmalet en de Aspin nog beklommen. En bijna reed ie de Ronde van Vlaanderen uit. Als junior. Net niet met een juniorverzet. Het grootste tandwiel heeft daarbij 16 tandjes. En die zit bij normale renners meestal al ergens uit het midden richting wiel.
Onder het rijden vanmiddag heb ik mijn twee maatjes niet lastig gevallen met gesprekken over grote en kleine verzetten, hoge velgen en kleine tailbags. Toen we het tafereel in de wei zagen met de jonge pronte boerin en de koe wilden ze wel wat meer weten wat er gebeurd was nadat de wilde boerendochter mij had gevangen.

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Met de wind van voor

#24 Bericht door louis »

Vandaag heb ik mijnen Tomtom binnengekregen. En hoe kan ik die beter testen dan op de ligfiets. Met de Optima welteverstaan. Ik mag van mijn maat op de vooravond van een belangrijke wedstrijd geen zotte toeren uithalen met de M5. Dat is al eens slecht uitgepakt. Dus trap ik rustig een deuntje met de Lynx. IK heb echt het gevoel dat ik op een gewone fiets zit. De M racer ligt heel erg plat. Plat is dan positief bedoeld. Ik kan niet wachten tot ik mijn kleine tailbag binnen heb. Ik heb zin om die erop te zetten. En dan de spulletjes erin. Ik vind dat gezellig, zo'n compact koffertje met boterhammen, drinken, mueslirepen, binnenbandjes, gereedschap. En de oplaadsnoer van de Tomtom. De Tomtom steek ik ergens onder mijn shirtje denk ik. Ik ben niet van plan om elke keer te vertrekken met de Tomtom. Die is voor als ik de weg kwijt ben. Maar ik weet nog niet hoe lang de batterij meegaat.
Hoe lang zal de kleine tailbag zwart met wit blijven? Het is het meest luxe spatscherm dat ik ooit heb gehad. Komend weekend staat er een ritje richting Waarde op het programma. Waarbij ik op de terugweg via het fietspad ga aan de waterzijde. iets meer wind maar een ongelofelijk zicht op de Westerschelde. Over wind gesproken trouwens. Als je een windje laat op een ligfiets dan laat je die echt wel alleen voor jezelf. Dat was vroeger wel anders.

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Testritje

#25 Bericht door louis »

De tailbag is geen succes. Ik heb een heel fijn bagagedragertje op mijn Mracer gezet en een supermakkelijk koffertje daar weer bovenop. Er zit een slotje op. En vandaag was het een mooie dag om mijn creatie uit te testen. De bidon heb ik op een tactische plaats bevestigd. Op slechte weg rammelt mijn bakje maar ik denk dat dat ook bij een échte tailbag is. Door mijn bakje kan ik mijn hoofdsteun niet meer gebruiken maar op de schuine kant van het bakje heb ik een stukje propolyteen geplakt. Wellicht verkeerd gespeld maar 't zit er wel op. En 't werkt.
Op vier krentenbollen met hagelslag, drie kopjes koffie en een banaan heb ik bijna 100 km getest. En dan te bedenken dat ik voor de helft ging en dus geen tomtom had meegenomen. Heel vreemd maar ergens bij Zandvliet raakte ik de weg kwijt door een nieuw aangelegd fietspad dat ik niet kende. Nu dus wel want ik heb het pad twee keer gedaan. Het geeft een fijn gevoel dat je zo van alles kunt meenemen. En dat ik zelfs mijn zonnebril kwijt kan mocht de zon verdwijnen. De zon verdween maar 'k hield mijn bril op. In de spiegeltjes ben ik een kopje gewend met een bril.
Bij het remmen rook ik verbrand rubber. Dat had ik nog nooit gehad. Bleek dat het ene remblokje de band raakte. Ik had een ander voorwiel erin gestoken en niet goed gekeken. Op de velg staat zo vanalles op. Fulcrum, en nog wat letters. Op de bandjes staat dan weer dat het Schwalbe is. Ultremo. ZX Ik vind dat mooi, letters op velgen en op bandjes. Ik ben niet helemaal ontevreden over mijn nieuwe bagagekoffertje. Nog iets verzinnen om het wat minder te laten rammelen. De spulletjes binnenin misschien met iets vastbinden.
Ik heb nu al weer zin in morgenavond. Ik wil de oesterdam doen en op de terugweg even stilstaan bij de zonsondergang. Ergens richting Engeland schuift die rode bol het water in. net voor het grote sissen houden de meeuwen even hun bek toe.

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: Mijnen blauwe

#26 Bericht door Pleeboy »

Mooie verhalen louis! Ik heb ook al een paar keer wat liggen kriskrassen onderweg naar of terug van middelburg (thys roeifietsen). Nog veel plezier met je bagagekoffertje (zelfde probleem met de thys240, ik rij dan maar met bagagetassen)
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Mijnen blauwe

#27 Bericht door Wouter D »

louis, het rammelen van je koffer zal je nooit echt wegkrijgen, je kan rubbelstrips tussen je koffer en de bevestiging steken, maar de inhoud van je koffer zal ook altijd neiging hebben een rammelen geluid te produceren. de goeikoopste rubbelstrips vind je bij een bandenspecialist, vraag er een oude binnenband van een vrachtwagen of een tractor, das redelijk dikke rubber en zij zijn blij er van af te zijn.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Sneller, beter, stiller

#28 Bericht door louis »

Iedereen op 't werk en mensen die ik ken weten me te vertellen dat ik niet meer de snelste ben. Op mijn mail verschijnt er een link van een hele snelle ligfiets. Alsof ze me daarmee raken! Pfff...Ja dus.
Van hetzelfde spul als waar mijn M5 zitje van is gemaakt heb ik strookjes geknipt en die onder mijn bagagekoffertje geplakt voordat ik het vastmaakte op de bagagedrager. Zelfs de vier schroefjes die de bagagekoffer op de drager houden zitten in rubbertjes. De bagagedrager heb ik ook in rubbertjes bevestigd aan de achterkant van mijn zetel. Op de bodem van het koffertje ga ik een mousse leggen. En natuurlijk gereedschap en zo goed aaneen vastbinden en er een vod rond binden.
Ah, vandaag kon ik niet testen, ik was te laat thuis. En ik had zo graag de Oesterdam gedaan, de langste dam van de Zeeuwse waterwerken. Iets meer dan 10 km. Met een zonsondergang aan de rechtse kant. Op het einde van de oesterdam, noordelijk gezien, voorbij de Bergse diepsluis kun je linksaf richting Stavenisse. Een prachtige weg, die in mijn motortijd bekend stond als ' het circuit' en waar we ons een beetje op het eiland Man waanden. Ik heb de volledige ronde nog niet met de ligfiets gedaan maar 'k ga dat een keer doen. En slechte testrit voor het bagagekoffertje want het wegdek is superglad. En nu ik daar weer aan denk! Ik ga nog wat rommelen aan den Blauwe. Ik zou blij kunnen worden van afgesleten remblokjes. Wat is er mooier dan een paar nieuwe remblokjes steken terwijl het buiten plenst. Nu ik daar weer aan denk. De waterdichtheid van mijn bagagekoffertje moet ook nog worden getest. Rijdend

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bagagebakje

#29 Bericht door louis »

Met mijn nieuwe kleine speciale bagagekoffertje kan ik mijn hoofdsteuntje niet meer gebruiken. Maar ik vond dat toch al iets te dik. Nu heb ik een kussentje op het schuine gedeelte van mijn bagagekoffertje geplakt met klittenband, Velcro, en dat werkt prima. Ik zit, of nog beter, ik lig, nog beter, nog platter. Koffertje op meerdere punten bevestigt aan de drager en er een soort van matje ingeplakt. Om het rammelen toch te verminderen.
Vandaag vierkant door de bochten door het nat en de modder. Ik lig echt plat nu. In de winkelruiten van slagerij Wisse in Huijbergen zag ik het pas goed. En met die zonnebril op kan ik iedereen anders zijn, als ik hem had opgezet. Er zijn mensen die toeteren als ze me passeren. En vandaag weer die ene collega ingehaald die trapondersteuning heeft. Hij vertelde op het werk dat ik met meer dan veertig voorbij vloog. Soms moet ge iemand maar zo wijs laten.
Het was trouwens zo'n ochtend vanochtend dat ik me realiseer hoe blij ik ben met mijn ligfietsje. Met het stukje fietsen. En ik begin al wat meer praat te krijgen op den blauwe. Zo durf ik al eens in de winkelruiten van slagerij Wisse in Huijbergen te kijken hoe ik erbij lig. Mijn kleine bagagekoffertje staat er niet slecht op. Het rammelen is heel erg verminderd. Het bagagebakje maakt nu het mooie holle geluid van een vol Mavic carbon wiel bij 55 kilometer per uur. Allez, ik denk dat toch, dat het ongeveer zo klinkt.

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Noord en voorKempenritje

#30 Bericht door louis »

Waar kan ik nog beter mijn bagagekoffertje testen op rammelloosheid dan op de fietspaden van de Noorderkempen? Behalve op een paar strookjes tussen Parijs en Roubaix.
Alle bevestigingen hangen in de rubbertjes. In Wuustwezel kreeg ik al meteen een lekke voorband en als ik er eens goed over nadenk is dat gekomen van de regen gisteren. Waar ik de binnenband verwisselde was er aan de overkant van de weg een garage en die ene mens pompte mijn bandje ferm op.
Er is zo'n bepaalde afstand die een mens doet twijfelen om door te gaan. Als het nog niet zo ver van huis is bijvoorbeeld. En dan heb ik het niet over het einde van de oprit.
Ik was vanochtend zo met volle moed en blijde zin vertrokken en dan voelen dat de band volledig plat is. En ook weer die ontkenningsfase. 'Nee he, 'k denk dat maar, ik heb geen lekke band, ik heb geen lekke band!' Het velggeluid geeft aan dat het de keiharde realiteit is. Ik heb wel een lekke band en ik stop. Ik haal de spullen uit mijn bagagekoffertje. En dat is dan weer wel leuk. Zo'n overzichtelijk koffertje.
Het rammelen van het koffertje valt enorm mee, het geluid is zelfs wel mooi. En wat is het toch handig, zo'n bakje. Op de terugweg doe ik een shirtje uit en dat kan gemakkelijk bij het goede binnenbandje, het binnenbandje met een gaatje, wat gereedschap, mijn Tomtom en de oplader daarvan, drie mueslirepen, twee koekjes waarvan het merk niet leesbaar meer is. Het zijn zo te voelen kruimelkoekjes. Zwarte tape, grote elastieken en een pompje. De weg van Oostmalle naar Wechelerzande en Lichaart is fijn om te rijden. Er zitten zelfs een paar bultjes in en op de terugweg is het niet anders.
De vrouw van de benzinepomp in Wechelerzande vindt mijn ligfiets euh..speciaal. Dat is beter dan mooi, denk ik maar. Haar man rijdt ook met een fiets. Een gewone fiets. Het is nog te vroeg om over mijn koffertje te beginnen tegen haar. Ze wil wel op mijn euh..speciale ligfiets passen terwijl ik even ga plassen achter in de zaak.

Plaats reactie