Gestolen! - rode Flevobike Greenmachine onderstuur

Meld hier als je fiets gestolen is.
Bericht
Auteur
KarelJ
Helper
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
Postcode: 9800
Fiets: Ice Sprint X
Locatie: Deinze
Contacteer:

Gestolen! - rode Flevobike Greenmachine onderstuur

#1 Bericht door KarelJ »

Tussen 16 januari 2013 7.40u en 17 januari 2013 7.40u werd mijn rode/zilver Flevobike Greenmachine gestolen in de "bewaakte" nmbs fietsenstalling achter het station Gent-Sint-Pieters.

kenmerken:
kleur: rood/zilver
onderstuur
schijfremmen (vooraan shimano, achteraan avid)
volledig geveerd
gebroken bel en toeter aan stuur
ventisit matje

Ik geef zeker een beloning aan wie mij helpt om mijn fiets terug te vinden!!!

Op Engelstalige forums zal ik ook posten (eveneens op ligfiets.net). Kan er iemand met voldoende kennis van Frans/Duits mij helpen om dit bericht ook op de Franse en Duitse fora te plaatsen. Alvast bedankt

Voor meer info of meer foto's, ... aarzel niet om mij te contacteren

Alvast bedankt aan iedereen die mij helpt!!
gestolen Flevobike Greenmachine
gestolen Flevobike Greenmachine
Laatst gewijzigd door KarelJ op za 30 mar 2013, 21:08, 2 keer totaal gewijzigd.

Bram Mouton
Public Relations
Berichten: 796
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Alizé
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Gestolen! - rode Flevobike Greenmachine onderstuur

#2 Bericht door Bram Mouton »

ik hou het in de gaten... smijt het mss ook eens op de fb-pagina, zo gaat het snel Gent rond...

KarelJ
Helper
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
Postcode: 9800
Fiets: Ice Sprint X
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: Gestolen! - rode Flevobike Greenmachine onderstuur

#3 Bericht door KarelJ »

Bram Mouton schreef:ik hou het in de gaten... smijt het mss ook eens op de fb-pagina, zo gaat het snel Gent rond...
Eerlijk gezegd gebruik ik nooit facebook.

Ik heb wel ooit een account aangemaakt.

Waar kan ik de facebook pagina vinden?

bedankt

Bram Mouton
Public Relations
Berichten: 796
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Alizé
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Gestolen! - rode Flevobike Greenmachine onderstuur

#4 Bericht door Bram Mouton »

euh, gentseliggers denk ik... er zullen wel geen 10 verenigingen zo heten :mrgreen: Vanaf daar begint dat dan wel een eigen leven te leiden... Als ge genoeg biedt komt den dief hem mss zelf brengen, want veel onderdelen krijgt ie er toch niet van verkocht... hoop doet leven zou ik zeggen... of ze vissen hem ergens op... sorry, ik ben nogal nen nuchteren in van die dingen :|

Gebruikersavatar
ironpatje
Helper
Berichten: 414
Lid geworden op: wo 13 mei 2009, 10:09
Postcode: 3150
Fiets: giant tcr
Locatie: haacht
Contacteer:

Re: Gestolen! - rode Flevobike Greenmachine onderstuur

#5 Bericht door ironpatje »

'k heb het bericht ook op mijn fb gezet, hoe meer mensen dit zien, hoe meer kans.....
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.

Gebruikersavatar
NL-ligger
Public Relations
Berichten: 886
Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
Postcode: 8244AM
Fiets: Quest
Contacteer:

Re: Gestolen! - rode Flevobike Greenmachine onderstuur

#6 Bericht door NL-ligger »

Ik zie dat ze hem op marktplaats nu niet zomaar verkocht zullen krijgen. Hoewel ik me afvraag of dat volgens regelementen is en of ze er iets op doen zoals verwijderen. Maar voorlopig heeft het effect.

Maar het is uiteraard wel zaak te blijven opletten bij verkoopadvertentie sites. Even wachten tot de aandacht voor de diefstal geluwd is en dan verkopen kan ook een tactiek zijn natuurlijk.
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Gestolen! - rode Flevobike Greenmachine onderstuur

#7 Bericht door Wouter D »

als de fietsenstalling bewaakt is, zijn er dan geen camerabeelden van de diefstal?

toch jammer om zoiets schoons te worden gestolen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Bram Mouton
Public Relations
Berichten: 796
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Alizé
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Gestolen! - rode Flevobike Greenmachine onderstuur

#8 Bericht door Bram Mouton »

als je er voor betaald zie ik hen ook als verantwoordelijke om te beginnen

KarelJ
Helper
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
Postcode: 9800
Fiets: Ice Sprint X
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: Gestolen! - rode Flevobike Greenmachine onderstuur

#9 Bericht door KarelJ »

Bedankt allen voor het mee uitkijken en voor de morele steun.

Bedankt om ook op Facebook de melding te plaatsen bij de gentseliggers. Ik heb een verzoek gestuurd om lid te worden van deze groep op Facebook, maar kan daar dus voorlopig nog niet posten.

Ik zie niet in waarom ik niet op koopjessites zou mogen posten. Ik ben op zoek naar een fiets, een heel specifieke fiets weliswaar, maar toch een fiets en ik ben bereid om de persoon die mij helpt deze heel specifieke fiets (namelijk de mijne die gestolen is) te vinden, te belonen/betalen...

Ik ben ook wel zo realistisch om te beseffen dat mijn fiets door "professionele" dieven is gestolen en dat ik hem waarschijnlijk nooit terug zie, maar ik verlies niks extra door rond te vragen op allerlei sites...

Ik ga geen energie steken om de bewaakte fietsenstalling aan te klagen. Er is camera bewaking, maar volgens de voorwaarden en volgens de privacy wetgeving, mogen deze beelden enkel door politie/parket opgevraagd worden (waar ik nu op aan het aandringen ben, maar ook niet evident is en waar waarschijnlijk ook niks op te zien zal zijn (winter, sjaals, mutsen, bivakmutsen, donker, ...)). In de voorwaarden van de stalling staat ook dat een fiets niet in bewaring gegeven wordt, dus dat zij niet verantwoordelijk zijn. Mogelijks zou ik dit feit wel kunnen aanvechten, maar zelfs al zou ik na veel moeite en kosten dit verhaaltje winnen, dan ga ik misschien het bedrag dat ik betaald heb om te stallen terug krijgen. Ik verwacht hier niet veel van. De bewakingsfirma kan waarschijnlijk meer en betere advocaten betalen dan ik zelf kan.

Wat ik zelfs even erg vind als het verlies van mijn fiets zelf: ik kan nu niet meer met de fiets naar Gent om daar de trein te nemen (voor die afstand is een deftige fiets nodig en die wil/kan ik daar niet meer achter laten). In essentie wordt mijn fietsen nu gereduceerd van 5000 km per jaar naar 1000 km per jaar (want ik heb wegens allerlei omstandigheden weinig tijd om buiten mijn woonwerkverkeer te gaan fietsen). Daar gaat mijn ontspanning/sport tijdens mijn woonwerkverplaatsing zonder veel "tijdsverlies".

Ik was al een tijdje aan het sparen voor een velomobiel. Ik vermoed dat ik hiervoor gewoon verder spaar en deze dan af en toe zal gebruiken om rechtstreeks tot aan mijn werk te fietsen (wat er nu niet veel van kwam vanwege de afstand). Als mijn vrouw afgestudeerd is en terug werkt (hopelijk binnen anderhalf jaar), dan komt er waarschijnlijk terug tijd voor vrijetijdsfietsen...

Het positieve nieuws is dat ik niet 1 van de fietsers ben die terug dood gereden zijn de afgelopen weken, maar de diefstal van mijn fiets zal toch nog lang klagen aan mij. Nooit gedacht dat ik zo gehecht ging kunnen zijn aan materie :)

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Gestolen! - rode Flevobike Greenmachine onderstuur

#10 Bericht door CapoJan »

Heb het ook maar op het "Gents fietsdiefstal-platform" op Facebook gemeld.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

Re: Gestolen! - rode Flevobike Greenmachine onderstuur

#11 Bericht door Filip »

KarelJ schreef:Ik ga geen energie steken om de bewaakte fietsenstalling aan te klagen. Er is camera bewaking, maar volgens de voorwaarden en volgens de privacy wetgeving, mogen deze beelden enkel door politie/parket opgevraagd worden (waar ik nu op aan het aandringen ben, maar ook niet evident is en waar waarschijnlijk ook niks op te zien zal zijn (winter, sjaals, mutsen, bivakmutsen, donker, ...)).
Inderdaad in elk geval op aandringen. Dat je als slachtoffer kan vragen (verzoeken) om bepaalde opsporingshandelingen te stellen staat ook in Franchimont-wetgeving

Ik heb het berichtje in elk geval gedeeld op mijn Facebook-ding

Hopelijk komt je fiets nog ergens boven.
"We willen niet alleen een groter stuk van de taart, we willen ook de bakkerij."

Gebruikersavatar
NL-ligger
Public Relations
Berichten: 886
Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
Postcode: 8244AM
Fiets: Quest
Contacteer:

Re: Gestolen! - rode Flevobike Greenmachine onderstuur

#12 Bericht door NL-ligger »

KarelJ ik bedoelde het niet als kritiek, maar dat je gestolen advertentie ineens weer verwijderd zou kunnen worden door een ijverige beheerder. En dan is het effect weer weg. Dus je misschien even extra moet blijven opletten dat ie even blijft staan.

Ik deel je boosheid om de diefstal. Men stal in het verleden al 2 mountainbikes van mij.

Daarom heb ik van mijn toezichthoudersbevoegdheid op grondgebied van mijn werkgever ( ben treinmachinist ) ook een keer gebruik gemaakt een fietsendief/vernieler aan te houden en over te dragen aan de spoorwegpolitie. Hij werkte niet bepaald mee, maar dat plezierde mij enkel. Hij heeft nog wel aangifte tegen mij gedaan, maar daar is uiteindelijk toch niks van gekomen :twisted:

Een druppel op een gloeiende plaat zo'n daad. Mijn werkgever waardeerde het ook niet, ik moet treinen rijden en niet ziek thuis na letsel riskeren. Maar ach als men helemaal niets doet....
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

KarelJ
Helper
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
Postcode: 9800
Fiets: Ice Sprint X
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: Gestolen! - rode Flevobike Greenmachine onderstuur

#13 Bericht door KarelJ »

NL-ligger schreef:KarelJ ik bedoelde het niet als kritiek, maar dat je gestolen advertentie ineens weer verwijderd zou kunnen worden door een ijverige beheerder. En dan is het effect weer weg. Dus je misschien even extra moet blijven opletten dat ie even blijft staan.
No offence taken...

Op 1 zoekertjes site was mijn advertentie verwijderd, maar enkel omdat ik mijn emailadres in het zoekertje had vermeld... Ik vermoed dus dat het plaatsen van dergelijke zoekertjes geen probleem vormt (ik heb trouwens bij de voorwaarden van b.v. kapaza niks gevonden dat er zou op wijzen dat ik een dergelijk zoekertje niet mag plaatsen)

Zijn er mensen die populaire 2de hands sites in Frankrijk, Duitsland, ... kennen? Zo kan ik die sites ook in de gaten houden.


Nogmaals bedankt iedereen die al geholpen heeft tot nu toe.

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Gestolen! - rode Flevobike Greenmachine onderstuur

#14 Bericht door Peter J »

KarelJ schreef:Zijn er mensen die populaire 2de hands sites in Frankrijk, Duitsland, ... kennen? Zo kan ik die sites ook in de gaten houden.
In Duitsland :
http://hpv.org/index.php?option=com_con ... &Itemid=13" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.velomobilforum.de/forum/foru ... An-Verkauf" onclick="window.open(this.href);return false;
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Bram Mouton
Public Relations
Berichten: 796
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Alizé
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Gestolen! - rode Flevobike Greenmachine onderstuur

#15 Bericht door Bram Mouton »

in France leboncoin.fr, en anders de juiste forums

Plaats reactie