bries velomobiel

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
fietserik
Neo Prof
Berichten: 183
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 9:25
Contacteer:

Re: bries velomobiel

#16 Bericht door fietserik »

halepole schreef: raar dat je er 20" onder hebt gekregen als ie voorzien was voor 16"
Volgens mij heet dat de methode met de botte zaag. :D
Da´s er een uit de kist met de grotere hamer en harder slaan voor als het niet past. :roll:

Maar alle gekheid op een stokje, hoe gaat dat in de bochten dan? Grotere voorwielen is toch ook grotere draaicirkel? (Althans in dezelfde wielkasten.)
Wie tijd heeft om dit te lezen zou beter gaan fietsen.

fafifoernic
Junior
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 18 feb 2011, 17:53
Postcode: 8000
Fiets: velomobiel bries
Locatie: brugge
Contacteer:

Re: bries velomobiel

#17 Bericht door fafifoernic »

fietserik schreef:
halepole schreef: raar dat je er 20" onder hebt gekregen als ie voorzien was voor 16"
Volgens mij heet dat de methode met de botte zaag. :D
Da´s er een uit de kist met de grotere hamer en harder slaan voor als het niet past. :roll:

Maar alle gekheid op een stokje, hoe gaat dat in de bochten dan? Grotere voorwielen is toch ook grotere draaicirkel? (Althans in dezelfde wielkasten.)

bedankt rik voor je opbeurende woorden de grote hamer hebben we niet gebruikt maar een zaag
en hoera de wielen pasten geluk dat we eerst nog eens vlug hadden gemeten moest je met de beperkte middelen zoals veel andere mensen zou je moeten respect tonen en weten dat niet iedereen superstielmannen zijn ikzelf en nog veel andere mensen vinden hem heel geslaagt en hij rijd nog lekker ook ik heb nog ten minste de moeite en veeeeel tijd en zweet in een oude glorie gestoken om hem in ere te herstellen je zou dat moeten toejuigen in plaats van te kelderen foei

fietserik
Neo Prof
Berichten: 183
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 9:25
Contacteer:

Re: bries velomobiel

#18 Bericht door fietserik »

fafifoernic schreef:
fietserik schreef:
halepole schreef: raar dat je er 20" onder hebt gekregen als ie voorzien was voor 16"
Volgens mij heet dat de methode met de botte zaag. :D
Da´s er een uit de kist met de grotere hamer en harder slaan voor als het niet past. :roll:

Maar alle gekheid op een stokje, hoe gaat dat in de bochten dan? Grotere voorwielen is toch ook grotere draaicirkel? (Althans in dezelfde wielkasten.)

bedankt rik voor je opbeurende woorden de grote hamer hebben we niet gebruikt maar een zaag
en hoera de wielen pasten geluk dat we eerst nog eens vlug hadden gemeten moest je met de beperkte middelen zoals veel andere mensen zou je moeten respect tonen en weten dat niet iedereen superstielmannen zijn ikzelf en nog veel andere mensen vinden hem heel geslaagt en hij rijd nog lekker ook ik heb nog ten minste de moeite en veeeeel tijd en zweet in een oude glorie gestoken om hem in ere te herstellen je zou dat moeten toejuigen in plaats van te kelderen foei
Nou nou, volgens mij heb ik er niet genoeg emoticons bijgeplaatst. Ik kelder helemaal niets of niemand. Ik heb juist respect voor iedereen die op zijn erf zelf een vm bouwt. Al is het op de basis van en bestaande fiets. Maar ja, als de vraag word gesteld hoe je er 20` in stopt als hij voor 16`is ontworpen dan gaat mijn misvormde geest dat visualiseren en zie ik een tot de tanden toe gewapend mannetje een woeste aanval plegen op het karkas van een oude Bries. Mag ik? Veel plezier ermee, ik hoop dat je er goed aan verdiend hebt en dat de nieuwe eigenaar er nog heel lang plezier van heeft.

Affijn, ik ga weer fietsen.
Wie tijd heeft om dit te lezen zou beter gaan fietsen.

fafifoernic
Junior
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 18 feb 2011, 17:53
Postcode: 8000
Fiets: velomobiel bries
Locatie: brugge
Contacteer:

Re: bries velomobiel

#19 Bericht door fafifoernic »

eerst en vooral is de vm voor mij zelf de keuze van de 20 inch wielen is bepaald voor duurzaamheid de 16 inch wielen zijn costum made ingeval aangepaste spaken speciaal gedraaide wielnaaf dus bij braak kostelijke zaak vering ook alles costum made plus bij testen vlug verhitte remmen
ik ga zeker niet zeggen dat het orriginele slecht is maar ik heb gekozen voor vering die al jaaaaaren zijn ding heeft bewezen
en de 20 inch wielen zijn zo te verkrijgen
de kast zelf hebben we niet zo veel moeten aanpassen
een 2 de keus ik ben eenklein manneke van 107 kilo 185cm groot en met een schouderbreedte die je zomaar niet in elke vm kan persen buiten de alleweders maar deze vm trokken mij niet zoveel aan
de speling met 16 inch was ook lager dan met de 20 inch en waar ik ga rijden is dat vaak een probleem liever ietsje meer
zo dat was antwoord op de vraag waarom 20 iplv 16 inch
veel aangename kilometers voor mijn medeliggers
gr uit brugge

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: bries velomobiel

#20 Bericht door Wouter D »

als ik het woordje schouderbreedte hoor, ben ik een en al oor, jij past wél in een bries en niet in een waw? wist niet dat die breder waren, ik pas ook nergens in, behalve dan de alligt alleweder, maar die vindt ik niet moeders mooiste, ik had vroeger een limit maar die was op het nippertje :-)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
wout
Helper
Berichten: 438
Lid geworden op: di 01 mei 2007, 2:59
Postcode: 9988
Fiets: M5 28/20 onderstuur 1996 (verkocht)
Locatie: Watervliet
Contacteer:

Re: bries velomobiel

#21 Bericht door wout »

ik vind je bries geweldig. echt mooi gedaan. Je keuze voor 20 inch wielen is een wijs besluit, buiten het feit dat het gamma banden meer uitgebreid is en vervangstukken voor de wielen makkelijker te vinden zijn zal het ook een hoger rijcomfort geven. Ligt er een 20 inch achterwiel in of heb je ruimte gevonden voor een 26 inch wiel?

bijna twee jaar geleden was ik een peet van 121kg en 182cm, ik paste net in een waw xl maar had geen mm overschot, erin ging net eruit kruipen was net geen slapstick, een drama. nu bijna 17000 km later, ben ik op een paar honderd gram na 30kg verloren en heb ruimte zat.
Ik wens je veel fietsplezier met je prachtige bries :!:
weer of geen weer, altijd velomobielweer

Plaats reactie