Naar het Wereldkampionschap (WK) in Engeland

Reisvoorstellen, minitrips (NL, L, F, D)
Plaats reactie
Bericht
Auteur
toni
Supporter
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 02 mei 2012, 20:58
Contacteer:

Naar het Wereldkampionschap (WK) in Engeland

#1 Bericht door toni »

Hallo,

Ik ben van plan om in een zeer rustig tempo naar het WK in Engeland te fietsen. Zo rustig dat we vanaf Breda/Tilburg een overnachting in Brugge plannen en dan de volgende dag naar Duinkerke doorrijden. Heeft iemand nog tips en/of route suggesties?

Groetjes Toni

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Naar het Wereldkampionschap (WK) in Engeland

#2 Bericht door eeuwige reiziger »

toni schreef: Heeft iemand nog tips en/of route suggesties?
Het kanaal Brugge-Oostende volgen tot in Plassendale. Afgezien van enkele kasseistrookjes bij bepaalde kruispunten is het jaagpad er in glad asfalt. Je neemt best de zuidzijde van het kanaal, want dat is grotendeels verkeersvrij.

Bij Plassendale verlaat je de 'Oostendse Vaart' om links het jaagpad van het kanaal Plassendale-Nieuwpoort te volgen. Voor het grootste deel verkeersvrij of autoluw aan de westelijke kant.

Bij het sluizencomplex van Nieuwpoort, 'Veurnevaart', jaagpad aan de noordwestelijke kant. In de Veurne sluit je dan aan op de Coggelaan en Benoitlaan, om zo de Duinkerkestraat te bereiken waardoor je op die manier bij het kanaal Nieuwpoort-Duinkerke komt. Jammer genoeg is er langs dat kanaal geen verkeersvrij jaagpad, wel is vrij drukke weg die, gelukkig, een fietspad heeft. Na de tweede rotonde in Adinkerke (Tuinwijkstraat) is er evenwel geen fietspad meer. De Fransen wilden immers geen fietspad aanleggen ('Route de Furnes'), waardoor het vrij zinloos was dat er op Belgisch grondgebied een verlenging van het fietspad kwam. In het stuk tussen rotonde en Franse grens is er immers zo goed als geen bewoning. Niettemin kan je als fietser ongehinderd doorrijden. Op die manier rij je bijna recht op recht naar de Duinkerkse binnenstad.

Kan je hiermee iets?


PS:
In de toekomst zal je op Frans grondgebied op de voormalige bedding van de spoorweglijn Duinkerke-Adinkerke kunnen rijden. De plannen zijn goedgekeurd, maar de uitvoering laat op zich wachten. Aan Belgische zijde zal er hoogstwaarschijnlijk een fietspad komen langs de spoorlijn. Dat is allemaal nog toekomstmuziek.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

toni
Supporter
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 02 mei 2012, 20:58
Contacteer:

Re: Naar het Wereldkampionschap (WK) in Engeland

#3 Bericht door toni »

Bedankt,

Ik kan me inderdaad van sluis-boulonge-sluis nog wel een route herinneren die langs kanalen ging, maar hoe hij er precies uitzag weet ik niet meer. Hier kunnen we waarschijnlijk goed op rijden, en zo niet hebben we altijd nog de GPSr

Groetjes Toni

Plaats reactie