Gent - Middelburg

Planning en voorstellen van toertochten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: Middelburg

#31 Bericht door dmd »

Hierbij de route van Eeuwige rijziger:
http://www.routeyou.com/route/view/3962 ... ngen-er.nl
Is het dit dat je bedoeld? Input voor correcties welkom!
Ik kan me voorstellen dat ge inderdaad meer kunt vlammen, nogmaals mercie!

De route van Spruitje is wat langer, en ik zou daarom de Eeuwige rijziger route volgen... Wat vinden jullie?

Mijn GPS heeft het begeven, kan er iemand van jullie gidsen die dag? vooral het deel door Nederland dan, de rest zal ons zo ook wel lukken...
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Middelburg

#32 Bericht door Wouter D »

smorgens de snelste en als we snamiddags voor zijn op schema, de andere :-)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
wout
Helper
Berichten: 438
Lid geworden op: di 01 mei 2007, 2:59
Postcode: 9988
Fiets: M5 28/20 onderstuur 1996 (verkocht)
Locatie: Watervliet
Contacteer:

Re: Middelburg

#33 Bericht door wout »

ik zou eventueel ook willen aanpikken in Eeklo ( de eesrte route over Watervliet was beter geweest) in het terugkeren kan er in Watervliet gestopt worden voor koffie, warme choco met home made lukken
weer of geen weer, altijd velomobielweer

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: Middelburg

#34 Bericht door Pleeboy »

heb geen fietsgps, enkel een ouderwetse routerol of auto gps of gsm, maar die 2e bindt zo moeilijk op de fiets, en de 3e is in noodgevallen als de routerol niet klopt :)
Dus als iemand betere gids-accesoires bezit: graag! :wink:

vlammen of niet, ver of kort: ik volg gewoon :) (als we maar geen marini-tijdens-koppeltijdritten-toestanden krijgen (aan 50 per uur onderuit...) :wink: )
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
FiSh
Helper
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 20:30
Postcode: 9040
Fiets: Schlitter Encore, Zockra HR700
Locatie: Sint-Amandsberg
Contacteer:

Re: Middelburg

#35 Bericht door FiSh »

Hier ook geen fiets-GPS, wel één op de GSM maar heb die nog nooit gebruikt op de fiets!

Op de rechte stukken langs de vaart wil ik wel gids spelen hoor :roll:
FiSh Bikes
Schlitter
Performer

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: Middelburg

#36 Bericht door dmd »

smorgens de snelste en als we snamiddags voor zijn op schema, de andere :-)
Laat ons wel zien hoeveel energie we nog hebben, naar tschijnt gaat het koud zijn...
Maar anders: goed gedacht :!: :!: :!:
in het terugkeren kan er in Watervliet gestopt worden voor koffie, warme choco met home made lukken
Wat "lukken" dan ook moge zijn, denk wel dat het er in zal gaan :lol:
(als we maar geen marini-tijdens-koppeltijdritten-toestanden krijgen (aan 50 per uur onderuit...) :wink: )
Houd er rekening mee dat ik een beginnend roeiere ben he! Gisteren 85km gedaan aan een gemiddelde van 23km/h, normaal ligt dat rond 24km/h maar ik heb even samengereden met een kennis die ik tegenkwam op een stadsbukker...
Op de rechte stukken langs de vaart wil ik wel gids spelen hoor :roll:
Tja... zonder gps zal het ook wel lukken zeker, hoe deed men het vroeger? Ik ben alleen zeer slecht in banen zoeken, ik slaag er steeds weer in om verkeerd te rijden :oops:
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: Middelburg

#37 Bericht door paulheyndrickx »

Zal er niet bij zijn, maar het probleem dat ik aan M5 wou voorleggen is inmiddels tot mijn grote tevredenheid al opgelost door Wost. 2wielen.be

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: Middelburg

#38 Bericht door Pleeboy »

Mijn richtinggevoel is wel goed hoor, dus moesten we toch het verkeerde kanaal beginnen te volgen... :mrgreen:
de gps op mijn gsm werkt goed, kan tot 7u meegaan (die van de auto maar 3!! #-o ), ik heb deze week verlof, maar toch veel werk. Maar ik probeer wel de route even te noteren en dan moet het wel lukken met 3 + routerol + gsm-gps...
Dmd: als je nu eens de dyneemakabel naar je stuur aan fish zijn bagagepunt vastmaakt... :P
g roets!
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Middelburg

#39 Bericht door Wouter D »

vandaag weer eens geroetst, ging wel goed, maar geen dertig per uur, donderdag nog eens als het weer meevalt, vrijdag kan ik zeggen of het zal lukken of niet,

waarschijnlijk heb ik nieuwe lagers in mijn wiel van doen, dus mogelijk koop ik een nieuw wiel en probeer ik bij het oude dan de lagers zelf te vervangen, dat wiel laat ik dan wel opsturen of zo.
misschien is dat wel makkelijker, totaalpakket laten versturen. dan hoeft geen van ons met bagage te zeulen( behalve teun dan misschien)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: Middelburg

#40 Bericht door dmd »

@Paul, tzal voor een volgende keer zijn...
Dmd: als je nu eens de dyneemakabel naar je stuur aan fish zijn bagagepunt vastmaakt... :P
Zo een dingen stuur je beter via PM, Fish zal extra alert zijn als zijn fiets niet vooruit gaat... :lol:
misschien is dat wel makkelijker, totaalpakket laten versturen. dan hoeft geen van ons met bagage te zeulen(
Ik heb dit weekend bagage meegenomen met mijn Radical tassen van op de hurri. Gewoon de achterste van de drie riemen losgemaakt en met spanbandjes bevestigd aan de litskes van de toptas, is heel goed te doen!!!
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Middelburg

#41 Bericht door Wouter D »

ik zal nog wel zien, ik weet nog wel een manier om aan mijn gerief te komen :-) maar das binnen mijn kennissenkring.

in het geval ik meerijd, (voor dewelke d ekans groot is) zal ik in de terugrit, vanaf middelburg waarschijnlijk iets rustiger aan doen, kwestie van me niet te forceren
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: Middelburg

#42 Bericht door dmd »

vandaag weer eens geroetst, ging wel goed, maar geen dertig per uur, donderdag nog eens als het weer meevalt, vrijdag kan ik zeggen of het zal lukken of niet,
Komaan Spruitje, het moet gewoon lukken! Ook voor mij wordt het tanden bijten...
Quest 581 - M5 CHR

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Middelburg

#43 Bericht door eeuwige reiziger »

dmd schreef: In Nederland ben ik niet vertrouwd, mercie voor deze route.
Graag gedaan! 't Westelijk deel van Zeeuws-Vlaanderen ken ik ondertussen als mijn broekzak. Soms gebeurt het wel eens dat ik op het einde van de werkdag even niet rechtstreeks naar huis fiets, maar vanuit Brugge eerst naar Sluis rij om dan met een boog bijvoorbeeld Ede, Sint-Kruis of IJzendijke te bereiken. Om daarna weer over Belgische wegen te rijden. Altijd weer diezelfde ontnuchtering...
dmd schreef:Hierbij de route van Eeuwige rijziger:
http://www.routeyou.com/route/view/3962 ... ngen-er.nl
Is het dit dat je bedoeld? Input voor correcties welkom!
Ik kan me voorstellen dat ge inderdaad meer kunt vlammen, nogmaals mercie!
Net zoals bij de spruitenroute :wink: ga je langs het Schipdonkkanaal het tempo flink naar omhoog kunnen brengen. Afgezien van een stuk kasseien juist na Zomergem en enkele kruispunten met wat kinderkopjes, is het grootste deel is in mooi asfalt. Je hebt ook weinig kruispunten te verwerken.

Wel een correctie: als je het kanaal Gent-Brugge oversteekt, kan je niet onmiddellijk het jaagpad bereiken. Je moet eerst een stukje langs de Durmstraat rijden, dan links gaan, de Zomergemstraat in. Dan rechts naar de sluisbrug. Dat is mijn gebruikelijke manier van doen, maar spruitje gaat hier onmiddellijk rechtdoor. Dat lijkt me sneller. Dus beter: eens de brug over, gewoon de Durmstraat door tot voorbij het brugje over het Schipdonkkanaal. Daar dan rechtsaf.

Voor het stuk tussen Eede en Aardenburg heb ik iets over het hoofd gezien. Al die grote woorden over uitstekende fietsinfrastructuur in Nederland, maar na de rotonde (dat is ergens halfweg tussen beide plaatsen) is het fietspad nog steeds niet hernieuwd. Al is het pad ruim van de rijbaan gescheiden, het is nog uit de jaren stilletjes en uitgevoerd in grote plavuizen. Dat rijdt echt niet lekker.

Een leuk en goed alternatief, waardoor je niet langs Aardenburg om moet, is bij Eede rechts te gaan. Dat is de Brieversweg, mooi asfalt, kaarsrecht, rijdt heerlijk. Die volg je tot aan de Vuilpanweg, om die weg te nemen, want die leidt je rechtstreeks naar Sint-Kruis (Vuilpanweg en Kerkweg). En dan weer het eerder uitgestippelde traject.

Over het laatste stuk (vanaf de grote rotonde op de Rijksweg, voor Breskens) kan ik niet uit ervaring spreken. Daarvoor ga je best bij de kaart van spruitje te rade.



Er bestaat nog de mogelijkheid om die grote puist (Maldegem - Eede [- Aardenburg]) af te snijden. Dan moet je langs Sint-Laureins rijden. Ik heb die route nog maar twee of drie keer gereden. Niet onmiddellijk m'n favoriete route, maar wel een stuk korter. Als je daarvoor kiest, moet je bij Balgerhoeke het jaagpad van het Schipdonkkanaal verlaten. Je volgt dan de N455 (Sint-Laureins, Sint-Margriete) om na de grens bij het Eiland op de route aan te sluiten. Over het algemeen is de kwaliteit van de fietspaden langs de N455 best te pruimen. Na de oversteek van het kanaal zijn er, als ik mij goed herinner, geen fietspaden meer. Voor zover ik het nog weet, was er evenwel niet al te veel verkeer. Persoonlijk zou ik voor dit alternatief niet gaan. Op Belgisch grondgebied zou ik me beperken tot de jaagpaden. In Nederland kan je probleemloos de openbare weg nemen.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3022
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Middelburg

#44 Bericht door Ronnius »

dmd schreef:
in het terugkeren kan er in Watervliet gestopt worden voor koffie, warme choco met home made lukken
Wat "lukken" dan ook moge zijn, denk wel dat het er in zal gaan :lol:
"lukken" zijn koekjes, speciaal gebakken rond de nieuwjaars periode.
T'is dat je weet waarom je beter wel stopt ipv door te rijden.

Veel plezier met de tocht.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
wout
Helper
Berichten: 438
Lid geworden op: di 01 mei 2007, 2:59
Postcode: 9988
Fiets: M5 28/20 onderstuur 1996 (verkocht)
Locatie: Watervliet
Contacteer:

Re: Middelburg

#45 Bericht door wout »

Ronnius schreef: Wat "lukken" dan ook moge zijn, denk wel dat het er in zal gaan :lol:
"lukken" zijn koekjes, speciaal gebakken rond de nieuwjaars periode.
.[/quote]

=D> correct nieuwjaarswafeltjes (de stroopere is een gekende bakker)

Heb een klein accefietje voor dankzij de goede staat van ons wegennet, hopelijk raakt het hersteld voor zaterdag, zoniet moet ik helaas afhaken
Afbeelding
weer of geen weer, altijd velomobielweer

Plaats reactie