even voorstellen: h2o

Meer informatie en foto's van onze leden
Plaats reactie
Bericht
Auteur
h2o
Supporter
Berichten: 16
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 19:40
Postcode: 5711KJ
Fiets: Raptobike Low Racer
Contacteer:

even voorstellen: h2o

#1 Bericht door h2o »

Ik wil me in dit topic ook even voorstellen na al even actief (lees: info zoeken...) te zijn op dit forum.

Ik ben Mark, 38 jaar, getrouwd, heb 2 kids (6 en 7 jaar oud) en ben woonachtig in Someren (onder Eindhoven).
Van beroep productieplanner bij een bedrijf dat 23km van mijn huis ligt.
Ik heb een zittend beroep en om toch aan voldoende beweging te komen ging ik al af en toe op de fiets naar het werk.
Nu gaat dat dan al heel snel gepaard met zadelpijn en andere ongemakken :D en daar werd ik niet blij van.
Een collega heeft een ligfiets (een Fujin SL) en dat zag er toch wel comfortabel en bijzonder uit.
Toen ben ik dus gaan googlen en vooral veel gaan lezen op dit forum en gedeeltelijk op ligfiets.net en natuurlijk ook op wat engelstalige fora.
Na het huren van een optima stinger en wat proefritten met o.a. een fujin ben ik gevallen voor een Raptobike Low Racer van 7 maanden oud met schwalbe durano banden, een ventisit en een fietstas die ik aantrekkelijk heb kunnen kopen.
Nu ben ik aan het oefenen (als het weer meewerkt) en heb al e.e.a. aan de fiets veranderd:
Shimano klikpedalen en bijhorende schoenen (ik heb al in een heg gehangen aangezien het stilstaan sneller ging dan ik mijn voeten los kreeg)
Een B&M Ixon IQ lamp op batterijen gemonteerd om te zien en gezien te worden (wat een bak licht...) en een smart ledlamp aan de hoofdsteun gemonteerd waarbij er ook nog 2 ledlampjes aan de fiesttas gehangen kunnen worden voor de broodnodige zichtbaarheid.
Een klapstuur want ik voelde me erg onveilig omdat ik niet snel genoeg omhoog kon komen.

Ik wil alleen nog een standaard monteren zodat ik hem ook even ergens neer kan zetten als er niks in de buurt is om hem tegenaan te zetten.

Nu dus vooral veel oefenen, oefenen en nog eens oefenen want het wegfietsen met de stinger ging me beter af dan met de Raptobike :D

Alvast bedankt voor de info die ik al heb opgedaan want ik heb er veel van geleerd!

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: even voorstellen: h2o

#2 Bericht door bicky »

Veel plezier met je aankoop, moge je vele leuke en pijnloze kilometers rijden

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: even voorstellen: h2o

#3 Bericht door Pleeboy »

Veel plezier met je scheurijzer (misschien is het dat nu nog niet, maar het zal het zeker worden :wink: )
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Plaats reactie