afsluitwedstrijd van het seizoen wilrijk

Planning en opvolging van wedstrijden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

afsluitwedstrijd van het seizoen wilrijk

#1 Bericht door marini »

Jep hij staat een beetje eenzaam op het einde maar er is nog een wedstrijd die meetelt voor het klassement.
Waar in wilrijk natuurlijk
start:14uur
aansluitend prijsuitreiking en het wordt een traditie ondertussen, pannenkoeken!
check uw staartpunt en monteer hem moest het nog niet gebeurt zijn want dat mag.


tot dan
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
FiSh
Helper
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 20:30
Postcode: 9040
Fiets: Schlitter Encore, Zockra HR700
Locatie: Sint-Amandsberg
Contacteer:

Re: afsluitwedstrijd van het seizoen wilrijk

#2 Bericht door FiSh »

Ik zal er zijn... maar wss weer zonder staartpunt :cry:

Pff, ze moesten die weekends langer maken, dan kan ik mijn fietsen eens in orde zetten...
FiSh Bikes
Schlitter
Performer

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: afsluitwedstrijd van het seizoen wilrijk

#3 Bericht door crash-quest-dummy »

staartpunt .... check !
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Re: afsluitwedstrijd van het seizoen wilrijk

#4 Bericht door slangetje »

crash-quest-dummy schreef:staartpunt .... check !
CQD, ging jij dan je eigen tochtje niet doen die dag?
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
El Stino
Neo Prof
Berichten: 235
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 11:55
Postcode: 8790
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: afsluitwedstrijd van het seizoen wilrijk

#5 Bericht door El Stino »

allé, we zullen dan maar de staartpunt monteren en ons komen lanceren zekers?
Stijn VDM

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

Re: afsluitwedstrijd van het seizoen wilrijk

#6 Bericht door marini »

zij maar zekers, ik ben in vorm....
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
El Stino
Neo Prof
Berichten: 235
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 11:55
Postcode: 8790
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: afsluitwedstrijd van het seizoen wilrijk

#7 Bericht door El Stino »

je zal het nodig hebben !
ik sta zo scherp als een mes !!!! 8)
Stijn VDM

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

Re: afsluitwedstrijd van het seizoen wilrijk

#8 Bericht door skywise »

oeioeioei er gaan gewonden vallen :D
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
El Stino
Neo Prof
Berichten: 235
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 11:55
Postcode: 8790
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: afsluitwedstrijd van het seizoen wilrijk

#9 Bericht door El Stino »

geen probleem, zolang je niet te dicht komt :)
Stijn VDM

Gebruikersavatar
Michael
Helper
Berichten: 278
Lid geworden op: di 13 jul 2004, 16:41
Postcode: 4367
Fiets: Witte Challenge Seiran
Locatie: Crisnee (Prov. Luik )
Velomobiel: Strada 2010
Contacteer:

Re: afsluitwedstrijd van het seizoen wilrijk

#10 Bericht door Michael »

Ik zal er ook zijn, met de velomobiel
Pijn vergeet je, opgeven vergeet je nooit.

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: afsluitwedstrijd van het seizoen wilrijk

#11 Bericht door crash-quest-dummy »

ik kom ook met de velomobiel, maar eerst van Luik komen, zit er dan nog voldoende pit in de benen voor een wedstrijd :shock: ?
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

Re: afsluitwedstrijd van het seizoen wilrijk

#12 Bericht door marini »

ik betwijfeld het , maar misschien moet dat niet op de zelfde dag. dan ben je alleen maar sterker
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
Peter C
Belofte
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 18 mei 2008, 18:19
Postcode: 3200
Fiets: Alpha 7, Buelk
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: afsluitwedstrijd van het seizoen wilrijk

#13 Bericht door Peter C »

Ik had ook graag mijn eerste wedstrijd gereden dit jaar en vroeg me af of dit een goede gelegenheid zou zijn? Ik keek uit naar de stratenrace in A'pen maar die was op het laatste moment afgelast.

Uiteraard wil ik niemands jaarcompetitie verbrodden door zondagrijdergewijs in de weg te rijden. Als ik deelneem zou het zijn in mijn oude Quest. Mijn basisconditie is vrij goed (11000km op 9m, laatste 2m 2000km/m), maar mijn wedstrijdervaring (zelfs passief) is onbestaande.

Aangezien we zo laat zijn in het jaar zou ik mijn lidmaatschap van HPV pas willen laten starten vanaf 2012. Maar dat is geen probleem had ik begrepen. Ik zou alleen meedoen om te testen waar ik sta en om te kijken of ik het leuk vind. Als dat laatste zou blijken word ik volgend jaar een trouwe gast.

Wilrijk is een outdoorpiste. Bepaalt het reglement welke type banden er moet worden gebruikt als het heel erg zou regenen of zijn slicks altijd toegelaten/de beste keuze?

Tenslotte leek volgend artikel me nuttig voor nieuwkomers als ik: http://downloads.ligfiets.net/ligfiets- ... ietsen.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Alvast bedankt voor jullie reacties en misschien tot zondag,
Peter C.

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

Re: afsluitwedstrijd van het seizoen wilrijk

#14 Bericht door skywise »

Peter C schreef:Ik had ook graag mijn eerste wedstrijd gereden dit jaar en vroeg me af of dit een goede gelegenheid zou zijn? Ik keek uit naar de stratenrace in A'pen maar die was op het laatste moment afgelast.

Uiteraard wil ik niemands jaarcompetitie verbrodden door zondagrijdergewijs in de weg te rijden. Als ik deelneem zou het zijn in mijn oude Quest. Mijn basisconditie is vrij goed (11000km op 9m, laatste 2m 2000km/m), maar mijn wedstrijdervaring (zelfs passief) is onbestaande.
Je kunt niemands jaarcompetitie verbrodden tenzij je iemand door tekort aan stuurmanskunst van de baan zou rammen (maar dat lijkt mij met jouw ervaring heel onwaarschijnlijk). Normaliter wordt er met alle types fietsen, alle geslachts-, leeftijds- en ervaringscategoriën door elkaar gereden waardoor het deelnemersveld sowieso héél divers is wat ook blijkt uit de verschillen in gemiddelde snelheid (tussen 25 en 60 km/h, weliswaar afhankelijk van het deelnemersveld en de piste!). Zoek dus tijdens de eerste rondes gewoon naar iemand die ongeveer jouw snelheid rijdt (best natuurlijk net ietsje sneller) en volg die. Snellere mannen laat je gewoon passeren en achterliggers kan je dubbelen samen met je voorrijder. Mocht je natuurlijk aan de leiding willen rijden, moet je zelf alle anderen maar zien te dubbelen...
Peter C schreef:Aangezien we zo laat zijn in het jaar zou ik mijn lidmaatschap van HPV pas willen laten starten vanaf 2012. Maar dat is geen probleem had ik begrepen. Ik zou alleen meedoen om te testen waar ik sta en om te kijken of ik het leuk vind. Als dat laatste zou blijken word ik volgend jaar een trouwe gast.
Geen enkel probleem, er is altijd de mogelijkheid om als niet lid per wedstrijd te betalen maar leden krijgen natuurlijk korting. Verder is verzekering verplicht en die kan eveneens per wedstrijd of per jaar worden betaald (geldt in het laatste geval ook voor privé- en gentseliggersactiviteiten).
Peter C schreef:Wilrijk is een outdoorpiste. Bepaalt het reglement welke type banden er moet worden gebruikt als het heel erg zou regenen of zijn slicks altijd toegelaten/de beste keuze?
Het reglement (zie http://www.hpv.be/?q=node/40" onclick="window.open(this.href);return false;) bepaalt alleen dat een helm verplicht is (bij gebruik van velomobiel met dakje hoeft het zelfs geen harde erkende fietshelm te zijn) en dat er een apart klassement is voor volledig gestroomlijnde fietsen om oneerlijke concurrentie met ongestroomlijnde fietsen uit te sluiten.
Voor sommige pistes is afwezigheid van regen een startcriterium (kijk dus best voor je vertrekt nogeens naar hpv.be om laatste moment afgelastingen niet te missen). Over banden wordt er heel veel gesproken op de verschillende internetfora, maar mijn ervaring is dat dit meestal niet de bepalende factor is (tenzij je dacht met marathon plussen aan de start te verschijnen) en gezien de niet zo gladde ondergrond van de pistes is een echte regenband overbodig. Ikzelf heb al met Schwalbes marathon slick (niet meer te krijgen), marathon racer, kojak en durano vooraan gereden met zowel goede als minder goede resultaten. Achteraan is mijn ervaring beperkt tot kojak en super moto (nog breder dan big apple) waarbij ik geen noemenswaardig verschil heb kunnen voelen (weliswaar getest met verschillende WAW).
Peter C schreef:Tenslotte leek volgend artikel me nuttig voor nieuwkomers als ik: http://downloads.ligfiets.net/ligfiets- ... ietsen.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Gelukkig zijn de buitenpistes die wij gebruiken langer (gemiddeld 400m ipv. 250m) waardoor de kuipbochten ook veel minder hoog zijn. Voor velomobielen geldt echter wel dat je ervoor moet waken van niet onder de 25-30km/h te vallen midden in de kuipbocht omdat ze dan wel eens durven omkiepen (vraag maar aan Vital die zijn Vector had laten uitproberen op piste door een neofiet :s). Er is echter altijd een blauwgeschilderde platte rand onderaan de kuipbocht waar je terecht kunt in geval van pech (ketting van tandwiel, platte band, ...). En natuurlijk zijn de buitenpistes niet van glad hout maar van cement of asvalt waardoor grip zelfs bij regen goed meevalt.
Peter C schreef:Alvast bedankt voor jullie reacties en misschien tot zondag,
Peter C.
Ik hoop je zondag zeker te zien want zeker voor de velomobielen geldt dat we er nog nooit te veel hebben gehad op een wedstrijd (vanaf vijf wordt de wedstrijd gesplitst in een heat voor ongestroomlijnd en een heat voor gestroomlijnd maar dit is nog maar drie keer gebeurd...).

Grz,


Christophe.
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
Peter C
Belofte
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 18 mei 2008, 18:19
Postcode: 3200
Fiets: Alpha 7, Buelk
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: afsluitwedstrijd van het seizoen wilrijk

#15 Bericht door Peter C »

Christophe,

Ik apprecieer heel erg je uitvoerige reactie op mijn vragen. Ze heeft me overtuigd, ik heb er alvast zin in gekregen (niet enkel in de pannekoeken) en jullie mogen me zeker verwachten komende zondag.

Nu maar duimen dat we aan 5 VM's raken. Ik zal nog eens polsen bij Dirkske maar denk niet dat ik die ga kunnen overtuigen... ;-)

Omdat ik niet hou van lekke banden om te forenzen, zijn mijn VM's lekker saai voorzien van compromis-Marathons (zonder +). Voor de wedstrijd heb ik nog twee ingereden Kojaks liggen en een Marathon Slick voor achteraan.
Mijn nieuwe VM-helm ben ik maandag al gaan oppikken (ben nog racekaploos). Dan moet ik enkel nog aan iets camelbag-achtig geraken voor zondag (heb er vanmiddag alvast eentje gereserveerd bij Decathlon Olen).

Nog een prettige werkweek gewenst iedereen en hopelijk tot zondag,
Peter.

PS: Weerbericht voor zondag is alvast veelbelovend :-) http://www.bdb.be/Productendiensten/Wee ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie