eerste ervaring HP Gekko Fx - Croozer kinderkar

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Plaats reactie
Bericht
Auteur
GertJe
Nieuweling
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 12:40
Postcode: 2460
Fiets: Hp velotechnik gekko fx + Hp velotechnik spirit
Contacteer:

eerste ervaring HP Gekko Fx - Croozer kinderkar

#1 Bericht door GertJe »

Hallo mede-ligfietsers,


Na een leveringstermijn van een zestal weken werd begin juli mijn HP Gekko Fx geleverd. Ik heb hem gekocht bij A-bikes ik Kessel-Lo en ben zeer tevreden over de geleverde service. Echt een aanrader.
De eerste weken heb ik er alleen maar een aantal korte ritjes mee kunnen maken. Het slechte weer was vooral de spelbreker. Op 18 juli is dan ons eerste zoontje Ewout geboren en werd het fietsen naar de tweede plaats verschoven.

Hij is nu ondertussen meer dan 1 maand en mag dus mee in een kinderkar. Onze keuze is gevallen op de kinderkar van Croozer voor 1 kind. We hebben hier het bijhorende hangmatje voor baby's bijgekocht en Ewout vindt het echt geweldig. Van het moment dat hij in zijn hangmatje ligt is hij heel rustig. Hij slaapt vredig ofwel kijkt hij met grote ogen heel belangstellend in het rond.
De fietskar heeft wel geen vering maar een echt gemis is dit niet; even vertragen op slechte stukken weg en de meeste schokken worden opgevangen door het hangmatje.
Nu ons zoontje met de fiets mee kan, kan ik echt beginnen te genieten van de kwaliteiten van mijn ligfiets. Als ik het in 1 woord moet omschrijven : fantastisch !
Ik ben heel tevreden over het comfort van de Gekko ook al heeft hij geen vering. Ik heb de Big Apple banden en deze maken heel veel goed. Ik heb een reumatische aandoening met erge rugklachten tot gevolg. Maar na een ritje op de Gekko voel ik me heel goed; wat bij een normale fiets zeker niet het geval was. Ik kan alle mensen met rugproblemen dan ook aanraden om eens een ligfiets te proberen. Je gaat er zeker geen spijt van hebben.
Grappig zijn ook de gezichten van de andere weggebruikers als ze zo'n rare fiets met een kar er achter zien passeren!
Het enige nadeel vind ik het samenplooien van de fiets om deze op te bergen. Met mijn slechte rug is dit een karwei dat ik niet alleen kan uitvoeren. We hebben dan ook naast ons tuinhuisje een extra berging bijgeplaatst zodat de Gekko niet na elke rit moet worden samengeplooid. Zijn hier mensen op het forum met ook een Gekko Fx die hier ook moeite mee hebben?

Hopelijk krijgen we nog een mooie nazomer zodat we met zijn alle nog leuke tochtjes kunnen maken.

Groetjes,

Gert en Co.
Bijlagen
Gekko_croozer_1_bewerkt-1.jpg
Gekko_croozer_2a_bewerkt-1.jpg
Gekko_croozer_3_bewerkt-1.jpg

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: eerste ervaring HP Gekko Fx - Croozer kinderkar

#2 Bericht door trikelover »

Ik heb al van april ook een gekko fx en heb nog steeds niet door hoe ik snel en gemakkelijk op te plooien zelf ondanks het fiet dat ik geen zo'n last van de rug.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: eerste ervaring HP Gekko Fx - Croozer kinderkar

#3 Bericht door Edje »

Trike lover ik heb je demo hier na de bierroute gezien, gelukkig heb ik de Vortex sneller 'klein' genoeg om in de Polo te steken, al blijft de Gekko wel mooi op zijn kontje staan, dat doet de Vortex dan weer niet. BTW de vortex plooit met achterwiel naar boven zo moet je heel de fiets niet op heffen, enkel hem in wagen zetten is effe op de 'tanden ' bijten als rugpatiënt :wink: .
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Plaats reactie