WOL 28-08-11 Roeselare Fietst

Planning en voorstellen van toertochten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

WOL 28-08-11 Roeselare Fietst

#1 Bericht door trikelover »

Zoals ik zie op de planning zou er op zondag 28 augustus gereden worden in Roeselare. Ik vroeg me eigenlijk af wie er allemaal meegaat en waar we exact afspreken want den Xpo van Roeselare is nogal groot.


En dan nog een vraag welke toer gaan we rijden?

In ieder geval rij ik wel mee.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: roeselare fietst

#2 Bericht door Wouter D »

meer info over dit evenement vind je hier: http://www.roeselarefietst.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

de 75 km hebben we vorig jaar gedaan en is zeker mooi vlak,

al zou ik geneigd kunnen zijn de 120 km te doen, die is ook redelijk vlak, maar beter in groep rijden zeker en allemaal dezelfde tocht.
http://www.routeyou.com/route/view/2852 ... -120km.en1" onclick="window.open(this.href);return false;
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: roeselare fietst

#3 Bericht door trikelover »

Ik dacht ook aan de 75 of de 120 en als de routes niet meer veranderen dan lijkt mij dit wel ok want dan komen we zelfs via mij thuis en dit is uit ervaring een zeer mooie streek om te rijden.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: roeselare fietst

#4 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef: de 75 km hebben we vorig jaar gedaan en is zeker mooi vlak,
Euh, vlak? :shock: :shock: :shock: Jij had klaarblijkelijk zoveel energie met al die sportdrankjes die we bij het bezoekerscentrum van de Palingbeek 'à volonté' kregen, dat je de heuvels niet eens voelde...! :mrgreen: Niettemin was het een zalige tocht. Alleen weten we bij Roeselare Fietst nooit wat de tocht brengt, daar men ieder jaar een ander traject uitstippelt.

Ik wil gerust weer voor de nodige contacten zorgen, zodat we bij tien inschrijvingen een groepsformulier kunnen indienen.

Wie nog?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Piet Piraat
Helper
Berichten: 308
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 14:55
Postcode: 9000
Fiets: M5 Shockproof
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: WOL 28-08-11 Roeselare Fietst

#5 Bericht door Piet Piraat »

Graag! Bij voorkeur de 120km.

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: WOL 28-08-11 Roeselare Fietst

#6 Bericht door bicky »

Ik zal er zijn, het was vorig jaar een mooie tocht maar zeker niet vlak. De 75km was dan meer als voldoende.

Verzamelen om 8u30 en vertrekken om 9u??

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: WOL 28-08-11 Roeselare Fietst

#7 Bericht door eeuwige reiziger »

Ik ga liever voor 75 km, maar als de meerderheid van de belangstellenden voor de grote afstand gaat doe ik natuurlijk wel mee. Wie toch 75 km wil doen, kan bijvoorbeeld wel meerijden en dan wachten bij de knik waar beide routes weer samen komen. Is dat geen goed idee? :wink:

Negen uur is voor mij ok, al kom ik dan niet vanuit Gent. Op de weg naar Roeselare ligt er ten andere veel te veel spijkers... Herinner u... :mrgreen:
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: WOL 28-08-11 Roeselare Fietst

#8 Bericht door Wouter D »

bicky, als er geen heuvels in zitten zoals de kemmelberg of de koppenberg, dan noem ik een tocht vlak. het is mij eender welke tocht er gereden word, zolang het niet minder dan 75 is en niet meer dan 120, ik kan mij inbeelden dat eeuwige en bicky liever de 75 nemen aangezien zij met de fiets naar ginder komen

we zullen zien wat de meerderheid beslist :-)

wat dat vlak betreft, bekijk het traject van de 125km op zaterdag eens.
http://www.routeyou.com/route/view/2852 ... -125-km.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
bij de 125 is de hoogste top 154m terwijl dat bij de 120 km maar 49 is, dan noem ik deze laatste wel vlak hoor
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
FrodoriC
pechvogel van de maand
Berichten: 674
Lid geworden op: vr 11 dec 2009, 17:55
Postcode: 9000
Fiets: WAW003
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: WOL 28-08-11 Roeselare Fietst

#9 Bericht door FrodoriC »

Ik ga ook mee :D en de 120km aub!
de questberijder die in Roeselare werkt zou ook meegaan
(1)WAW003 (matzwart) *upgraded* new frame/red springs/wheels/driveline
(2)Challenge Hurricane (Groen)
(3)Tandemligfiets (ev. TE HUUR) (Lichtblauw) -moet weg-

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: WOL 28-08-11 Roeselare Fietst

#10 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:bicky, als er geen heuvels in zitten zoals de kemmelberg of de koppenberg, dan noem ik een tocht vlak. het is mij eender welke tocht er gereden word, zolang het niet minder dan 75 is en niet meer dan 120, ik kan mij inbeelden dat eeuwige en bicky liever de 75 nemen aangezien zij met de fiets naar ginder komen
"Ieder zijn heug," zei de boer en hij at de vijgen van z'n paard... :wink: :mrgreen: Ik zou voorstellen om de keuzemogelijkheid sowieso te behouden, niet om te beslissen of we als groep de ene of de andere tocht doen maar wel om desnoods met twee groepen te rijden. De twee groepen starten dan samen, rijden ook samen tot aan de Blankaart. Daar rijdt de groep met de jonge benen verder, terwijl de andere hier een pauze houdt en op de terugkeer van de eerste groep wacht. Daarna rijden we samen het overblijvende stuk.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: WOL 28-08-11 Roeselare Fietst

#11 Bericht door Wouter D »

dat wordt dan een lange pauze :-) maar goed, laat ons eerst het aantal aanmeldingen afwachten, als er maar drie zijn voor de 120 en 10 voor de 75, dan gaan we gezellig allen samen die 75 rijden, 2 groepen is niet altijd even leuk, voor 1 groep is dat ook wel eens het geval, dus afwachten en beslis in de week of de dagen voor de tocht hoe of wat
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

Re: WOL 28-08-11 Roeselare Fietst

#12 Bericht door marksje »

normaal, als ze me op het werk niet lastig vallen, ga ik mee; voor mij, alhoewel mijn benen nu niet meer zo jong zijn, is de 120 km ok. Met de verplaatsing heen en terug naar huis, zal dat dan ± 130 zijn maar wel met heen de "beklimming" :oops: van de Gitsberg.
en wat betreft vorig jaar was het parcours op en neer; weet ge nog dat toen we aankwamen de organisator eventjes kwam informeren of het niet "te lastig" was geweest voor de ligfietsers ? Antwoord : NEEEEEN !!!! alhoewel...
trikelover schreef:....en waar we exact afspreken want den Xpo van Roeselare is nogal groot.
.....
Afspreken is niet moeilijk. Ge volgt de pijltjes "start" en zo gaat ge gewoon de expohal binnen rijden. Al wat afwijkt van een gewone fiets (ligfietsen, mindervaliden, etc.) worden in een apart vak geleid, niet ver van "den bar"; we zien elkaar daar.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: WOL 28-08-11 Roeselare Fietst

#13 Bericht door trikelover »

De route die ze hebben uitgestippeld is een redelijk vlakke route. Ze rijden rond de meest heuvelachtige regio. Zodat ik eerder zou zeggen dat dit een golvend landschap is in de plaats van heuvelachtig. Ik moet elke dag van Diksmuide naar Roeselare en terug dus weet wel hoe de regio die ze aandoen er uitziet.

voor mij mag het gerust de 120 zijn al is het alleen al om eens te zien wat ik echt aankan. Deze zomer heb ik tijdens mijn vakantie een tocht gedaan van 77km met een fietskar achter mij en dit in een redelijk heuvelachtige regio van Genk-maasmechelen-zuttendaal. Ik denk dat 120 een uitdaging die ik wel aankan of ik effectief ook de 120 zal rijden hangt voor mij af van het tempo en wat de groep beslist. Ik ben altijd wel voor samen uit samen thuis geweest dus als de meerderheid liever de 75 rijd dan rij ik wel mee dit is ook zo bij de 120
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
erde
Kopman
Berichten: 731
Lid geworden op: za 07 aug 2010, 14:31
Fiets: challenge concept trike
Locatie: Loker-Heuvelland
Contacteer:

Re: WOL 28-08-11 Roeselare Fietst

#14 Bericht door erde »

Voor mij mag het de 120 km zijn, maar zal mij aanpassen aan de groep. :roll: Zal wel lange tocht zijn als ik terug thuis ben. :lol:
Gelieve beetje stipter te starten dan vorig jaar :!: #-o
Vorig jaar uur later gestart dan voorzien, 9.00u werd 10.00u [-X en daardoor beetje later dan gepland.
Mag mij reeds inschrijven.
In de hallen vinden de fietsers die anders zijn, niet bukkers, elkaar direct terug :wink:
Is zoals Markske zegt, =D> en ik kan het weten.
Challenge trike mi-mo-rider
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: WOL 28-08-11 Roeselare Fietst

#15 Bericht door bicky »

Verzamelen om 8u30. Want tegen da iedereen is ingeschreven en vertrokken is het 9u.
Voor de 120km tocht

Plaats reactie