Persoonlijke gegevens

Tips, richtlijnen, ideëen, suggesties...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

Re: Persoonlijke gegevens

#16 Bericht door Filip »

ward schreef:Beste Filip ik heb er totaal geen enkele moeite mee dat mijn vast nummer in een telefoonboek staat hier in België, maar met de komst van internet waar 15 of 20 jaar geleden nog niet al te veel sprake van was is de wereld wel iets kleiner geworden en toen was er van internet fraude en oplichterij nog totaal geen sprake dat is nu wel even iets anders geworden dacht ik en dan dringt voorzichtigheid zich vanzelf op, je kan natuurlijk naief blijven en alles maar te grabbel gooien zoals op sites als Facebook en dergelijke maar dan moet je ook niet versteld staan dat je vroeg of laat problemen hebt.
Einde van de preek. :lol:

ward :wink:
Dag Ward,

Ik heb hier een erfenis voor U ten belope van 400.000 €
Deze komt van een welstellende achteroom van je, die in Afrika woonde.
Om dit even te regelen voor je, gelieve me even 500 € voor te schieten op mijn rekening...
Gelijkaardige idiote voorstellen kan je inderdaad ook krijgen van autohandelaars en fietsopkopers, die je met een cheque of een voorschot betalen...

Je had heel veel gelijk dat je op je hoede was!!!

Maar dit kwam vóór het tijdperk van het internet ook voor.
Ik blijf erbij dat we oeverloos paranoïde geworden zijn, het elkaar vrij moeilijk maken.
Ik vrees idd dat dit een overcompensatie is, in de context van een angst (of zelfs angstpsychose) in een steeds kleiner wordende wereld, met bovendien steeds grotere ongelijkheid.
Maar met ons privacy-gedoe maken we elkaar ondertussen zeker niet gelukkiger.

Ik gooi ook niet echt alles te grabbel op internet, maar weet echt wel dat je met enig puzzelwerk heel veel over mij kan te weten komen...
En dan???
Ik hoef alleen maar behoedzaam te zijn, als ik bijvoorbeeld telefonische voorstellen krijg van een Franse verkoper van topwijnen, om nog maar een ander voorbeeld te noemen.

groetjes
Filip

Gebruikersavatar
ward
Helper
Berichten: 363
Lid geworden op: wo 04 aug 2010, 16:19
Postcode: 9190
Contacteer:

Re: Persoonlijke gegevens

#17 Bericht door ward »

Oke Filip jij trapt er misschien niet in maar zo dachten diegene die wel bedrogen uitkwamen ook "bij mij gebeurt dat niet" maar toch lopen er alle dagen mensen met open ogen in de geraffineerde vallen van zulke individuen.
Dus zeg nooit te snel nooit. :wink:

ward

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Persoonlijke gegevens

#18 Bericht door Wouter D »

tjah, tzijn meestal ook fietsers zonder helm die hun hoofd zeer doen, we leven nu eenmaal in een maatschappij die eerst wil zien en dan geloven.

ons moeder zei vroeger, wie niet horen wil, moet voelen. daar komt het eigenlijk wél een beetje op neer.

zit me nu wel af te vragen hoe de fietspaden er in koeweit bij liggen. denk dat ze veel zand ligt, moet niet makkelijk zijn voor ward om met zijn ligfiets over te rijden.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
ward
Helper
Berichten: 363
Lid geworden op: wo 04 aug 2010, 16:19
Postcode: 9190
Contacteer:

Re: Persoonlijke gegevens

#19 Bericht door ward »

spruitje schreef:
zit me nu wel af te vragen hoe de fietspaden er in koeweit bij liggen. denk dat ze veel zand ligt, moet niet makkelijk zijn voor ward om met zijn ligfiets over te rijden.
Ho dat valt wel mee zene spruitje daar zijn de wegen beter geasfalteert dan hier daar hebben ze geld genoeg hé.

Plaats reactie