kalendertocht 13 februari

Planning en voorstellen van toertochten

wie rijdt er met me mee

ikke, want er zijn alleen maar leuke tochtjes
2
18%
ikke, want begin winterstop beu te worden
3
27%
ikke nie want ik lig al ergens anders of lig zelfs helemaal niet.
6
55%
 
Totaal aantal stemmen: 11

Bericht
Auteur
Gast

#16 Bericht door Gast »

Toen ik dus om 13.10 u met de ligfiets vertrok vanuit Wetteren naar het 17 km verderop gelegen Lochristi, was die grijze wolk in de verte al serieus groter, en vooral dreigender geworden.
Met andere woorden : eerst hagel, dan regen en ten slotte bij aankomst in Lochristi om 14.04 u een sneeuwbui zoals in de betere winterse dagen.
Daar stond ik dan moederziel alleen tot Wouter mij in de Picasso binnenriep.
Naamgenoot Patrick was even voordien huiswaarts vertrokken. Ik kon hem geen ongelijk geven. Het was echt een hondenweer.
Een uur met Wouter in de herberg gekletst, en dan vertrokken toen de zon er even doorkwam. We gingen de rit onder ons tweeën verrijden, maar na amper 10 kilometer stond er aan een kruispunt geen routebord meer. Daarom wij rechtdoor tot aan het volgend kruispunt. Daar ook geen bord, dus wij blijkbaar verkeerd en in de verte weeral van hetzelfde. Duisternis in de lucht.
Sommige dingen moeten nu eenmaal gebeuren, maar sommige dingen mogen geen tweede keer gebeuren. Wij rechtsomkeer en huiswaarts : voor mij recht op recht naar Wetteren en Wouter zou via Wetteren, langs de Schelde, naar Gent fietsen.
Wees gerust, de donkere grote wolk heeft ons ingehaald, zelfs al hadden wij windaf. En, zoals Wouter zei, de afwezigen hadden deze keer gelijk.

Gebruikersavatar
lmoens
Helper
Berichten: 364
Lid geworden op: di 14 dec 2004, 21:30
Postcode: 9940
Fiets: M5 midracer
Locatie: Ertvelde
Contacteer:

#17 Bericht door lmoens »

Een welgemeend proficiat voor de moedigen. Ik was in mijn "jeugderige" jaren ook zo maar nu durf ik al eens zeggen "trop is teveel en teveel is trop". (de tand des tijds weet je wel).

Misschien tot de heruitgave

grtn
Louis
Louis / M5 midracer
www.louismoens.be

Gebruikersavatar
mathias
Helper
Berichten: 289
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 11:06
Postcode: 9050
Fiets: Rode Challenge Hurricane
Locatie: gentbrugge
Contacteer:

#18 Bericht door mathias »

ik zag het ook nie echt zitten, maar heb mij op den duur door de wind wel laten verleiden tot een uurtje kiten. da was sinds ik mijn voet gebroken heb geleden en deze keer ben ik er zonder kleerscheuren vanaf gekomen :) en ja ... ik was ook nat, het leuke is alleen dat er tijdens de buien van die venijnige rukwinden tussen zitten :twisted:
Mathias

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#19 Bericht door Wouter D »

hehe, dat was me een dagje, in het totaal zijn er drie mensen geweest, ikzelf, patrick goethals en patrick pevenage, meer hierover in mijn dagverslagje.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gesloten