Spieren

Heb je pijnlijke knieen? Een stijve nek? Kortom, ondervind je last tijdens het ligfietsen? Stel hier je vragen
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Spieren

#16 Bericht door Wouter D »

ik denk dat als jouw buikspieren constant gespannen zijn op uw ligfiets, dat jij te hard aan je stuur zit te trekken,
bij de mtb mag je wel aan je stuur trekken, bij de ligfiets brengt dat niet veel op, ik zou proberen om iets ontspannender te rijden, je zal het langer volhouden
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

blackarmor
Public Relations
Berichten: 983
Lid geworden op: wo 23 jun 2010, 10:59
Postcode: 1880
Fiets: quest 404
Locatie: Kapelle op den bos
Contacteer:

Re: Spieren

#17 Bericht door blackarmor »

stuur trekken doe ik zeker niet ( rij maar zelden met 2 handen aan het stuur )
maar stoeltje is eigenlijk te klein voor mij en ondersteund maar tot net onder mijn schouderbladen . en zit met een redelijk verschil tussen zit en trapas hoogte
voor de rest zit die vrij goed dus heb ik niet de neiging om die nog te gaan veranderen ( kan de extra oefening wel gebruiken voor de buikspieren :p ) .
heb er op de trike veel minder "last" van de gespannen buikspieren .
https://www.amazon.fr/photos/share/MrLXSbl3la41l1SvduOWfw7xxUOfVT4bghen8rpBST2
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Spieren

#18 Bericht door Wouter D »

stoel dan wel best vervangen, ik vrees dat je anders rugproblemen zal krijgen in de nabije toekomst
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

blackarmor
Public Relations
Berichten: 983
Lid geworden op: wo 23 jun 2010, 10:59
Postcode: 1880
Fiets: quest 404
Locatie: Kapelle op den bos
Contacteer:

Re: Spieren

#19 Bericht door blackarmor »

dik half jaar dat ik ermee heb gereden en nog geen last van gehad ( met de mtb heb ik na een uur al last ) en ben er nogal gevoelig aan .
binnen kort hoop ik die toch weg te kunnen doen als dat carbon project slaagt
https://www.amazon.fr/photos/share/MrLXSbl3la41l1SvduOWfw7xxUOfVT4bghen8rpBST2
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: Spieren

#20 Bericht door crash-quest-dummy »

amaai, gisteren na een maand (wegens verlof en falende posterijen) terug in de banaan gekropen.
resultaat :
-de nieuwe velgen doen het prima
-1 ballonband naar de knoppen (boem) wegens toch echt wel te weinig plek, die van het rechterwiel leg ik opzij om als achterband op te rijden. de draaicirkel is toch we net te beperkt met een 50-406
-pijnlijke spieren, hoewel ik toch flink wat afgewandeld en afgeplooifietst heb.

curieus hoe lang deze herneming nodig heeft :wink:
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
wout
Helper
Berichten: 438
Lid geworden op: di 01 mei 2007, 2:59
Postcode: 9988
Fiets: M5 28/20 onderstuur 1996 (verkocht)
Locatie: Watervliet
Contacteer:

Re: Spieren

#21 Bericht door wout »

bij mij viel dat redelijk mee, na drie weken inactiviteit zat ik na twee dagen fietsen weer op het niveau waar ik gestopt ben
weer of geen weer, altijd velomobielweer

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Spieren

#22 Bericht door Ronnius »

Ik ben nu 3 weken en ruim 500 km ver met een ligfiets en het enige dat ik voel zijn vermoeide benen en mijn bilspieren die zich nog een beetje laten voelen, maar al veel minder dan in het begin.

De eerste 200 km had ik wel wat last van mijn bovenbenen (spierpijn) en toen was het over.
Mijn bilspieren laten zich nog opmerken. Na zo een 10-15 km moet ik ff stoppen, ff rechtopstaan en 2-3 minuten later kan ik alweer verder (dat heeft me ook tijd om ff te drinken).
Kniepijn heb ik gehad de eerste 5 km.
Mijn pedalen staan net ietsje dichter dan de afstand tot de hiel (gestrekt been hiel tegen pedaal), dat voelt bij het best aan (voorlopig toch).

Mijn snelheid blijft ietsje lager dan met mijn buk(vouw) fiets. Ik haal maar 20 km/u. Ik hoop op termijn toch gemakkelijk naar 25 km/u gemiddeld te gaan. Verder lig ik zeer op mijn gemak.

Mijn benen voelen wel vermoeid aan, maar misschien overdrijf ik een beetje. De eerste 2 dagen had ik 100 km, de week erop 270, de week erop 90 km en deze week ook al 90 km.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Plaats reactie