Go-One Evo 2 voor België

Verslagen over evenementen, toertochten, reizen...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
dirk65

Go-One Evo 2 voor België

#1 Bericht door dirk65 »

Vandaag eindelijk mijn nieuwe Go-One mogen oppikken bij de gebroeders Beyss in Straelen. Fijn ritje met de bestelwagen van een vriend naar Duitsland, in iets minder dan 2 uur rijden stonden we in de Zeppelinstrasse. We werden hartelijk welkom geheten door een van de broers die ons gelijk even een rondleiding gaf in hun smetteloze werkplaats. voor het eerst kreeg ik mijn langverwachte aanwinst te zien. Ik moet zeggen, tegenover mijn vorige (gecrashte) Go-One³ zijn er veel verbeteringen aangebracht. Om te beginnen is het bouwpakket een stuk verder afgewerkt. Hij staat nl. al op de wielen waar de vorige versie echt een pakket onderdelen was waar zelf nog flink aan moest geboord en gezaagd worden. Daarbovenop zijn de kogelkoppelingen van de ophanging en sturing van een veel hogere kwaliteit. Ook de achtervork is een stuk stijver, de hardtop is op een paar details na al volledig gemonteerd. Wat je nog zelf moet doen is het monteren van rem- en versnellingskabels, ketting enz. Qua 'carosserie' moet je nog de ruit monteren en achteraan de afscherming van het achterwiel. Dan nog even de sporing onder belasting uitlijnen en klaar is Kees (of in dit geval Fritz).
Naast mijn Vm stonden er ook nog enkele R versies van de Evo. Ik heb even een naakte carosserie van zo'n Evo-R kunnen optillen. Ongelooflijk hoe licht dit ding is. De Evo-R van Daniel Fenn (Daniel Düsentrieb) stond er ook en Daniel nodigde me uit er even in plaats te nemen. Het ding is juist iets te smal voor mij, ik had bijna een schoentrekker nodig om erin te passen (en toen ik erin zat kon ik amper de sturing met joysticks vastpakken). Gewicht van deze volledig uitgeruste Vm: 17kg....!!!!!! Daniel had er laatst een topsnelheid van 88km/h mee gehaald op vlakke weg. Mr Beys had toen ook even geprobeerd en was niet verder geraakt dan 71km/h... Daar komt nog bij dat de kuip van die Evo-R ongelooflijk stijf is door de sandwich constructie. Nergens kan je het kunststof indrukken, ook niet op de grote oppervlaktes. Heb ook nog een korte maar duidelijke uitleg gekregen over de wijze waarop deze fiets gemaakt wordt. Kortom, meer dan zijn prijs waard voor wie zich €12.000 kan permitteren voor een fiets.
Volgende week begin ik aan het afwerken van mijn fiets. Wat staat er allemaal op het programma? Allereerst ga ik een serieuze verlichting monteren zodat ik niet hetzelfde meemaak als met mijn vorige Vm. Er komt nl. een HID-koplamp in, 35W is niet weinig maar ik heb hier nog een Lipo batterij liggen van 36V die 10Ah levert, dus dat moet voldoende zijn voor een paar uur licht. De keren dat ik licht gebruik is voor woon- werkverkeer en dat is +/- 25km, dus iets minder dan een uur. Dan komen er nog richtingaanwijzers bij met ingebouwde achterlichten die ik vond bij een motorfietsenzaak. Richtingaanwijzers vooraan moet ik nog bekijken. Mijn Rohloff ga ik even opzij laten liggen. Eerst eens kijken of het derailleursysteem niet beter werkt dan vroeger nu heel de kettinglijn ingesloten zit. Normaal moet dit veel betere prestaties leveren. Als dit echt goed werkt, komt de Rohloff in mijn 26/26 zelfbouw Condor-lookalike. De elektrische ondersteuning komt ofwel in de Lynxx van mijn vriendin ofwel laat ik hem in de oude Go-One steken want mijn vriendin begint (eindelijk) interesse te tonen om zelf ook Vm te gaan rijden. Dan ga ik nog eens navraag doen op het duitse forum (velomobilforum.de) over het ruitenwissersysteem met draad dat daar door RRadler is uitgedacht.
Als laatste ben ik nog aan het nadenken over decoratie van de Evo. Het ding is nu nog maagdelijk wit maar als ik evt een sponsor vind blijft dit niet zo. En anders maak ik er naar analogie met Ymte reclame mee voor dezelfde partij maar dan in België (nee niet SP-A maar iets linkser héhé).
Wat foto's tijdens de afwerking betreft, vrees ik dat ik jullie zal moeten teleurstellen. Ik ben nl niet het type dat tijdens het werk om de haverklap stopt om de vorderingen op de gevoelige chip vast te leggen. Ik heb dit geprobeerd toen ik mijn Go-One³ ombouwde naar elektrische ondersteuning maar het resultaat waren een stuk of 10 foto's (waarvan telkens 3 dezelfde). Als hij klaar is, zet ik misschien wel een paar foto's op het forum hier.
Tot binnenkort...

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

Re: Go-One Evo 2 voor België

#2 Bericht door PatRecumbent »

Succes met de bouw en daarna met het rijden.
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

Re: Go-One Evo 2 voor België

#3 Bericht door skywise »

Ook van mij succes met de afwerking (als ik het zo lees is hij al voor 90% afgebouwd) en hopelijk eens tot IRL...
Skywise (WAW 558 & 011)

dirk65

Re: Go-One Evo 2 voor België

#4 Bericht door dirk65 »

Eerste (kort) ritje achter de rug. Wat een verschil met de Go-One³. Elektro-ondersteuning is absoluut niet meer nodig. Rijdt ook veel stiller dan de "oude". Straks terug in de living zetten om de elektrische installatie verder af te werken. Heeft er iemand een ideetje hoe ik op een eenvoudige manier een remlichtschakelaar monteer op de bestaande rembediening?

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

Re: Go-One Evo 2 voor België

#5 Bericht door skywise »

dirk65 schreef:...Heeft er iemand een ideetje hoe ik op een eenvoudige manier een remlichtschakelaar monteer op de bestaande rembediening?
Ja, gewoon een microswitch gaan halen bij de lokale elektronicaboer en die monteren zodat de steel tussen de hendel en het begin van de kabelgoot klemt en kan uitveren als je de rem toeknijpt. Je moet dan enkel de juiste aansluitingen gebruiken opdat de stroom doorgaat als de switch niet ingedrukt is. 't Is even zoeken naar de juiste positie, maar daarbuiten is 't kinderspel. Succes :D
Skywise (WAW 558 & 011)

Plaats reactie