bikepointer of knooppunter

Je favoriete fietsroutes
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

bikepointer of knooppunter

#1 Bericht door Luc Willaert »

2 handige toestelletjes om je fietsroutes volgens het knooppuntensysteem uit te werken en te volgen.

Eerst zoek je de route via

www.fietsnet.be of op de kaarten en dan intikken op

www.bikepointer.be

of

www.knooppunter.be

uitprinten en go.


Ik heb momenteel enkel ervaring met de bikepointer (6 euro) en vind die heel gemakkelijk.
De knooppunter (12 euro) werkt volgens hetzelfde principe, zal dus even makkelijk zijn. de knooppunter is iets groter geloof ik


Luc

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2569
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: bikepointer of knooppunter

#2 Bericht door CapoJan »

De route die fietsnet je voorstelt, kun je meteen van daaruit afdrukken voor je bikepointer. Deed ik ook al enkele keren en het is handig. Ondertussen downloadde ik ook de route voor op de Garmin gps. Beide samen op de trike werken behoorlijk: op de gps kun je volgen waar je zit en de bikepointer is een geheugensteuntje. Mijn bikepointer is nog afkomstig van een promotiecampagne van Alpro.
Alleen jammer dat op de knooppunten de afstanden tot het volgende punt niet aangegeven worden, maar dat heeft te maken met de provincie, niet met de programma's.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

Re: bikepointer of knooppunter

#3 Bericht door marksje »

Geen afbreuk van het toestelletje en zeker niet voor kortere routes. Voor langere routes (100 +) passeer je al gouw een 40, 50 knooppunten en dan heb je meerdere blaadjes nodig; dan houd ik mij aan mijn "Flinstone" waar ik punten kan ingeven tot het rolletje te dik wordt, maar tegen dan ben ik al lang van mijn fiets gevallen :lol:
PS. Vorig jaar was de bikepointer te koop bij "Roeselare fietst" (later deze maand) je kreeg er bij de start een kortingbon van 3,00 € voor; Mschnn ook dit jaar ?
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Plaats reactie