West-Vlaanderen in beweging: Langs de LF's (23 mei)

Planning en voorstellen van toertochten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: tocht

#31 Bericht door bicky »

anne schreef:Ik ziz het wel zitten,maar weet maar of ik kom,zaterdagavond, als mijn werk wat opgeschoten is.
ik zou vanuit Gent met trein naar Tielt sporen en daar om 12.15 arriveren ,
Ligt het tempo niet te snel? ik zou proefrit met de seiran sl willen maken.Ik heb nu nog maar 2 ritjes achter de rug.
En nu vlug wat werken! :roll:
als je om 13u15 aankomt ben je nog op tijd. Tielt is niet zo groot. in 5 minuten ben je op de markt en we wachten anders wel eventjes.

Als je toch om 12u15 komt mag je ook bij mij komen voor een pintje. ik woon maar 2 minuten van station.

We moeten enkel iets op voorhand weten.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: tocht

#32 Bericht door eeuwige reiziger »

bicky schreef:... mag je ook bij mij komen voor een pintje. ik woon maar 2 minuten van station.
Ik geloof dat ik ook met de trein zal komen... Pintjes! :wink: 8)
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
anne
Neo Prof
Berichten: 189
Lid geworden op: do 14 jan 2010, 18:35
Postcode: 9000
Fiets: Challenge wizard
Locatie: Gent
Contacteer:

Pintje...

#33 Bericht door anne »

Helaba, niet vals spelen : ik kreeg een pintje....
Ik zal alles doen om er te zijn , enkel afhankelijk van de vorderingen van mijn werk. Zaterdagavond post ik wel iets.
Challenge Wizard, Challenge Seiran SL, Challenge Hurricane

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

#34 Bericht door bicky »

Ik ben vandaag het laatste stukje gaan verkennen.
Het was nodig want heb een volledig nieuwe stuk route uitgestippeld.
Wegenwerken en grindpaden deden het oorspronkelijke fietstraject de das om.

Na de stop en bijgetankt te zijn aan de vaart vertrekken we nu terug en volgen de weverijroute.
Goede asfalt en prachtige landschappen laten je het beste ontdekken van de streek.

De totaalafstand is zo een 53 km. allemaal vlak dus voor iedereen goed te doen.
Het wordt prachtig weer en hoop op een prachtige sfeer

Hier vind je de route terug:
http://www.routeyou.com/route/view/2206 ... anderen.nl
je kan hem ook exporteren naar je GPS als je die hebt

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#35 Bericht door crash-quest-dummy »

changement de parcours. je moet niet op me wachten.
prettige tocht

Gebruikersavatar
anne
Neo Prof
Berichten: 189
Lid geworden op: do 14 jan 2010, 18:35
Postcode: 9000
Fiets: Challenge wizard
Locatie: Gent
Contacteer:

#36 Bericht door anne »

Ik kom meerijden! Ik probeer om 11,52 uit Gent treintje te halen!
Tot morgen!
Challenge Wizard, Challenge Seiran SL, Challenge Hurricane

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#37 Bericht door eeuwige reiziger »

bicky schreef:Het wordt prachtig weer en hoop op een prachtige sfeer
'Ambiance' is met de Gentse Liggers altijd verzekerd! Ik zie er al naar uit. Nu nog even de croissantjes uit de oven halen... Moeder de vrouw 'soigneren', want anders mag ik niet weg. :wink:
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
anne
Neo Prof
Berichten: 189
Lid geworden op: do 14 jan 2010, 18:35
Postcode: 9000
Fiets: Challenge wizard
Locatie: Gent
Contacteer:

#38 Bericht door anne »

Amaai zeg!
Wat moet ik dan zeggen :ik laat iedereen hier achter.
Frederyk aan het blokken en mijn vriend mag niet mee(gister met hem gefietst= 15km/uur gemiddeld)
tot straks
Challenge Wizard, Challenge Seiran SL, Challenge Hurricane

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#39 Bericht door eeuwige reiziger »

anne schreef:... en mijn vriend mag niet mee(gister met hem gefietst= 15km/uur gemiddeld)
Wie zegt dat wij beter doen? 8) :wink:
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
anne
Neo Prof
Berichten: 189
Lid geworden op: do 14 jan 2010, 18:35
Postcode: 9000
Fiets: Challenge wizard
Locatie: Gent
Contacteer:

#40 Bericht door anne »

En hoeveel was het?
Challenge Wizard, Challenge Seiran SL, Challenge Hurricane

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

#41 Bericht door bicky »

Het was een mooie tocht, met zo een zonnig weer kon het al niet kapot.
Met 8 personen zijn we vertrokken rond 13u15. Aan een gezapig tempo rond de 22-23km/u reden we vlotjes en zonder pauze naar de stopplaats halverwege de tocht.

Op het terras in de zon werd er lustig bijgepraat en 2 kasteelbieren en 45min later vertrokken we terug. Tussen prachtige vlaamse landschappen van weiden en vergezichten reden we de rest van de tocht.

Op het einde van de tocht voelde ik mij de barmhartige samaritaan en heb de dorstige gelaafd met een frisse pint bij mij thuis. Daar kwamen er zelfs toevallig 2 ligfietsers van Aalst langs die toevallig voorbijreden (nieuwe gentse liggers in de toekomst?)

Iedereen ging roodgebrand en tevree naar huis. Mijmerend en verlangend naar de volgende tocht reden we naar huis. moe maar tevreden.

Bedankt aan alle deelnemers

Foto's: http://picasaweb.google.be/FamilieLandu ... tochtTielt#

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#42 Bericht door Luc Willaert »

tzag er een leuke tocht uit.

Alleen jammer dat jullie dat in hetzelfde weekend van de wedstrijd in Oostende houden.

Luc

Gebruikersavatar
anne
Neo Prof
Berichten: 189
Lid geworden op: do 14 jan 2010, 18:35
Postcode: 9000
Fiets: Challenge wizard
Locatie: Gent
Contacteer:

#43 Bericht door anne »

Dankuwel om zo een mooie tocht te organiseren en voor het pintje!
Challenge Wizard, Challenge Seiran SL, Challenge Hurricane

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

de kabouter Wesleytocht

#44 Bericht door eeuwige reiziger »

Op een dag... Amai! Interessant! 'n Tochtje onder de stralende zon! Mmmm, vijftig kilomter is wel wat ver om te voet te doen... zeker voor een kabouter! Met de fiets dan maar! Wanneer plots: "Amai, een groep gehandicapten! Zo speciaal: ze liggen erbij!" Even later: "Amai, weer zo'n groep wielertoeristen! Is dat niet lastig om al liggend te fietsen?

http://www.youtube.com/watch?v=4yR42YUyinA

Ongewild had Joop het in gang gestoken tijdens de steeds verder uitdeinende stop op het terrasje (Johan wist van geen ophouden: hij wou precies nog eens door Susie 'bediend' worden... :wink: Johan, een, twee straffe consumaties, ok, maar drie... :shock: ). Kabouter Wesley, hij vond dat toch zo schitterend. En ja, hoor, nadat we weer het stalen ros hadden beklommen en het tweede deel van de tocht ingezet, leek het wel of we allemaal kabouters Wesley waren geworden. De "Op een dag...", "miljaar..." en "amai..." schalden in het rond. Anne moet ongetwijfeld gedacht hebben: "Mannen, het blijven toch wel altijd kinderen!" Maar ja, het weer was ronduit schitterend, de sfeer meer dan uitstekend en het landschap echt wel prachtig (en dat laatste kan ruim worden beschouwd... Denk maar aan Jan de Wilde en z'n Lentelied :wink: ).

Al bij het begin was de toon gezet. Het marktplein van Tielt: zonovergoten en gonzende, volle terrasje. Na een korte opwarmingstocht reed ik het belfort voorbij waar ik op enkele plaatsen al ligfietsen zag staan. Jawel, die zaten al bij pot en pint te genieten van de mooie dag. Nu al! Dat beloofde! Daarna reed ik maar naar de Lakenmarkt om het 'ontvangstcomité' van dienst te spelen. Meerdere bekenden, maar ook enkele nieuwe gezichten. Van ver en dichtbij. Na het obligate academisch kwartiertje werden de benen ingewreven en werd het stalen ros beklommen.

Birger nam het voortouw en, hop, daar gingen we. Snedig ging het vooruit, want er leek wel of we de hele tijd naar beneden aan het rijden waren. Heerlijk, precies oud Vlaanderen. Kronkelende wegen, boerderijtjes waar boer Speeltie wel ieder moment uit de deur zou kunnen stappen... Landelijk Vlaanderen, geurend naar het geneugten van het boerenleven. De tocht ging wel heel vlotjes. Plotseling waren we al aan het kanaal. 't Leek wel veel te snel te gaan. Of keken we gewoon al uit om bij Susie een lekkere verfrissende pint (euh, dat werd algauw heel wat straffers...) te drinken. Bij Susie was het meer dan gezellig!

Net als een cirkel rond is, moet er bij een toertocht ook eens teruggekeerd worden. De kabouters Wesley vatten met goede moed en veel uitgelaten lawaai de terugtocht aan. Nu iets snediger dan bij de doortocht, maar toch leek het nog steeds alsof heel het landschap ons genadig was en het bijna altijd naar beneden ging. De verleiding bekroop me dan ook bij het voorbijrijden van de Poelberg om de groep de helling op te sturen... :P

De pintjes bij Birger waren echter des te verleidelijker. En fris stonden ze, want hij had het thuisfront al van de aanstormende kabouters Wesley verwittigd. Meer dan bedankt voor de heerlijke verfrissing! Daarna nog even napratend op de markt (alhoewel, Johan moest de frituur... Grrr, wat hebben we toch altijd last met die Johan! :x 8) :P :wink: ) om dan met een meer dan tevreden gevoel en een gelukkig hart naar "vrouw en kinders" terug te keren!

Al hebben we natuurlijk nog een eitje te pellen met die zondagstoeristen die het hadden gewaagd anderen van onze aanwezigheid te waarschuwen met de woorden "Opgelet, 't zijn daar gehandicapten!" Erg, heel erg, maar niets zo erg was toen we als "wielertoeristen" werden bestempeld. Dàt was wel de ergste belediging denkbaar! :lol:

Op naar de volgende tocht! Zeker weten!
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#45 Bericht door Wouter D »

aan de foto's gezien, heb ik weer eens wat gemist, zou zeggen zal voor volgende keer zijn maar 20 juni kan ik ook al niet :s
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie