intiatiefnemers gezocht

Planning en voorstellen van toertochten
Bericht
Auteur
rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#16 Bericht door rik »

Jan.E schreef:Niet iedereen is vies van 100 km. En ook niet van vroeger vertrekken.
Ik ook niet Jan, maar de meerderheid heeft beslist. Als er afspraken gemaakt worden vind ik ook dat we ons er aan moeten houden. Wat zijn die afspraken anders nog waard?
Ik zou ook graag om een uur of 10 vertrekken voor de toertocht van 13 juni, maar het moet niet altijd mijn goesting zijn. Je moet je al 's ergens bij kunnen neerleggen.
Trouwens, niets houdt iemand tegen om een toertocht te organiseren buiten de tweemaandelijkse tochten. Daar is de afstand en het vertrekuur vrij.
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#17 Bericht door slangetje »

rik schreef:Trouwens, niets houdt iemand tegen om een toertocht te organiseren buiten de tweemaandelijkse tochten. Daar is de afstand en het vertrekuur vrij.
Zoek nog eens data die vrij zijn naast de tochten en wedstrijden? Waarom niet gewoon aan de toertocht een stukje bij brijen voor zij die vroeger willen vertrekken??
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#18 Bericht door rik »

slangetje schreef: Zoek nog eens data die vrij zijn naast de tochten en wedstrijden
Niet overdrijven hé!
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#19 Bericht door Vital »

ik vind het zeker geen verkeerd idee, integendeel. Ik vind het jammer dat de toertochten in de namiddag vertrekken (dan is de hele zondag kwijt) en zo kort zijn. Ik rij gewoon graag toertochten voor de babbel. Als er nu voor bepaalde tochten een "proloog" zou zijn hebben sommigen onder ons wel een gevulde dag, uitdagende tocht en een babbel.

Vital - vind het een geweldig idee om af en toe toe te passen.

rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#20 Bericht door rik »

Vital schreef:ik vind het zeker geen verkeerd idee, integendeel. Ik vind het jammer dat de toertochten in de namiddag vertrekken (dan is de hele zondag kwijt) en zo kort zijn. Ik rij gewoon graag toertochten voor de babbel. Als er nu voor bepaalde tochten een "proloog" zou zijn hebben sommigen onder ons wel een gevulde dag, uitdagende tocht en een babbel.

Vital - vind het een geweldig idee om af en toe toe te passen.
Ik persoonlijk ben het met je eens Vital. Het gaat erom wat de meerderheid wil. Waarschijnlijk is er (na een tijdje?) wel ruimte om de zaken te evalueren en eventueel te herzien. Als de meerderheid dat zo beslist natuurlijk. Als er afspraken gemaakt worden en niemand houdt zich eraan, waar ben je dan mee bezig? En neen: geen afspraken kan ook niet!
Ik wil nogmaals benadrukken dat deze regeltjes alleen gelden voor de tweemaandelijkse tochten (elke keer in een andere provincie).
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#21 Bericht door slangetje »

rik schreef:Het gaat erom wat de meerderheid wil.
Als iemand in de nm de 2 maandelijkse tocht organiseert, is hij/zij toch vrij om in de voormiddag een andere tocht te voorzien?
De meerderheid is mooi, maar van welke groep neem je 'de meerderheid'?

Mi * ... *
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#22 Bericht door Luc Willaert »

rik schreef:Het gaat erom wat de meerderheid wil. Waarschijnlijk is er (na een tijdje?) wel ruimte om de zaken te evalueren en eventueel te herzien. Als de meerderheid dat zo beslist natuurlijk.
Wie is die meerderheid dan hier eigenlijk?

rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#23 Bericht door rik »

Luc Willaert schreef:Wie is die meerderheid dan hier eigenlijk?
Er is vorig jaar (in oktober als ik mij niet vergis) een vergadering geweest bij Wost waarop iedereen uitgenodigd was. Daar heeft de meerderheid deze beslissingen genomen.
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#24 Bericht door slangetje »

rik schreef:
Luc Willaert schreef:Wie is die meerderheid dan hier eigenlijk?
Er is vorig jaar (in oktober als ik mij niet vergis) een vergadering geweest bij Wost waarop iedereen uitgenodigd was. Daar heeft de meerderheid deze beslissingen genomen.
Ik teken meteen protest aan: de vergadering was om te beslissen welke verzekering er ging genomen worden en de enige reden dat ik er niet was is omdat de optie 'Geen verzekering' niet meer open was en dat heb ik ook gemeld.
Als dat de aanwezigen daar de meerderheid is op toertochten, dan ga je veel tochten alleen moeten rijden vrees ik.
Ik wil hier niet opnieuw een hetze open en ga niet meer reageren op reactie's op deze post (denk alleen dat sommige mensen dringend eens moeten nadenken met wat ze bezig zijn). Ik heb mijn verzekering betaald, maar als dit jaar blijkt dat dat alleen maar is voor tochtjes van 60 km (die allemaal meer dan 50 km van mijn deur vertrekken), dan ga ik daar wel mijn conclusie's uit trekken.
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#25 Bericht door rik »

slangetje schreef: Ik wil hier niet opnieuw een hetze open en ga niet meer reageren op reactie's op deze post. Ik heb mijn verzekering betaald, maar als dit jaar blijkt dat dat alleen maar is voor tochtjes van 60 km (die allemaal meer dan 50 km van mijn deur vertrekken), dan ga ik daar wel mijn conclusie's uit trekken.
Wel, ik begin hier stilaan genoeg van te krijgen. Je kraamt een een hoop onzin uit en dat was helemaal niet nodig geweest als je alles wat ik in dit topic heb geschreven goed gelezen had. Je mag van mij nog zoveel conclusies trekken als je zelf wil! :P :P :P
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#26 Bericht door Luc Willaert »

Blijkbaar zijn een paar man die bij Wost vergaderen nu plots de meerderheid van ons forum geworden.

Rare jongens die Gentse liggers en hun meerderheden.

( :lol: Hebben minderheden ook rechten op ons forum :lol: )

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#27 Bericht door quattrovelootje »

slangetje schreef:Ik heb mijn verzekering betaald, maar als dit jaar blijkt dat dat alleen maar is voor tochtjes van 60 km (die allemaal meer dan 50 km van mijn deur vertrekken), dan ga ik daar wel mijn conclusie's uit trekken.
En waar haal je vandaan dat die verzekering alleen maar voor tochtjes van 60 km zou zijn ? Doe aub eens de moeite om iets fatsoenlijk te lezen vooraleer je weer met losse flodders in het rond begint te schieten !

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#28 Bericht door rik »

Luc Willaert schreef:Blijkbaar zijn een paar man die bij Wost vergaderen nu plots de meerderheid van ons forum geworden.

Rare jongens die Gentse liggers en hun meerderheden.

( :lol: Hebben minderheden ook rechten op ons forum :lol: )
Ik ga nog één keer reageren op deze onnozelheden en dan stop ik: IEDEREEN was uitgenodigd op deze vergadering. De afwezigen hebben ongelijk. We waren trouwens met 8 of 9.
Ik had beter verwacht van jou, sorry!
Luc Willaert schreef:( :lol: Hebben minderheden ook rechten op ons forum :lol: )
Ik hoop dat je beseft dat je je eigen aan het belachelijk maken bent, dat had ik je nochtans zeker niet gegund.
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#29 Bericht door quattrovelootje »

Luc Willaert schreef:Blijkbaar zijn een paar man die bij Wost vergaderen nu plots de meerderheid van ons forum geworden. Rare jongens die Gentse liggers en hun meerderheden.
Tja Luc, die verplichte HPV-verzekering was toch ook gekozen door een meerderheid op een vergadering, of niet soms ?
Is het omdat jij daar toen wél bij was en afgelopen october niet dat je nu zo reageert of wat ?

Diegenen die de moeite hadden genomen om in october op te komen dagen, hebben geprobeerd om een formule te verzinnen om terug wat meer mensen naar toertochten te krijgen. Daarom een soort van regelmaat (om de 2 maanden) en een niet te lange afstand, om evt nieuwelingen niet meteen af te schrikken. En net zoals die bewuste HPV-verzekering is besloten om dat eens een jaartje te proberen. En slaat het niet aan, tant pis, dan zullen we iets anders moeten zoeken (en misschien kun jij daar dan wél bij zijn, maak je ook ineens deel uit van de "meerderheid" :wink:)

Het is hier al eerder geschreven : het is niet omdat elke 2 maanden in een andere provincie een 50/60km-tochtje wordt georganiseerd, er geen langere tochten op andere data kunnen worden gereden. Maar sommige mensen lezen hier kennelijk ook alleen maar hetgeen ze willen lezen ....

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#30 Bericht door Vital »

Toch jammer dat er hier altijd zo gediscussieerd wordt naast de kwestie hé... :wink:
In ieder geval denk ik dat we het eens zijn dat de mogelijkheid bestaat om aan een tocht een extra te breien zoals slangetje voorstelde. Verder bedoelde ze volgens mij met haar opmerkingen niet dat de verzekering enkel de 60km tochten dekte maar wel dat ze het jammer vond dat er zo weinig lange tochten zijn om te rijden.

Vital - hoopt dat de bewuste "meerderheid" zich ook eens laat zien tijdens de door hun gekozen formule, niet zoals in vlaams-brabant

Plaats reactie