wedstrijden per roeifiets

Alles aangaande roeifietsen
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

wedstrijden per roeifiets

#1 Bericht door Wouter D »

ik hab afgelopen HPV-BK meegereden met de roeifiets, alhoewel ik verre van de beste was, was ik zeer tevreden van mijn prestatie.

ik hoop af en toe nog eens te kunnen meerijden,

nu... als er voldoende roeifietsers zouden zijn die deelnemen aan de wedstrijden, dan zouden we mogelijk een appart klassement kunnen vragen
daarom dat ik hier even pols naar de geïntesseerden.

ik ga lang niet alle wedstrijden meerijden, want ik wil ook graag een paar brevetten proberen
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

jonathan

#2 Bericht door jonathan »

check :D

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

#3 Bericht door Pleeboy »

check 2!
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

jonathan

#4 Bericht door jonathan »

Pleeboy schreef:check 2!
your going down! 8)

J-had zijn kmteller op mijl staan, man dat ding gaat niet vooruit :-p

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

#5 Bericht door Pleeboy »

Als ik mijn kms tegen jouw mijlen zet kan ik misschien nog net winnen.
Maximum op het vlakke is een schandelijke 39 per uur!
Ik denk dat ik met 35 km op de 1-uurs race blij mag zijn... (met de huidige trainingstoestand)
Teun-nog veel mijlen te gaan vóór PBP
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#6 Bericht door Wouter D »

39 kph is sneller dan de gemiddelde roeifietser

als je er 45 kph mee rijd, kan je mee strijden voor een, podiumplaats tijdens het ek in neeltje jans

dus is niets schandelijks aan hoor, momenteel kom ik niet aan jou snelheden,

vooral goed opletten dat je je niet overbelast in het begin, of je zal het op wedstrijden met 20 moeten stellen of helemaal niet
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

#7 Bericht door Pleeboy »

Het is inderdaad moielijk om je te bedwingen met mooi asfalt, licht bergaf en een bukker voor je om die rustig in te halen, de verleiding om "vollen bak" te trekken met de armen en te stoempen met de benen is dan groot.
Maar mijn buik- en rugspieren doen mij er vanaf de 5e km aan denken dat ik nog maar pas bezig ben :)
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

jonathan

#8 Bericht door jonathan »

wel leuk zeg, volgens seizoen vm race rijden en daarna uurtje roetsen ;-)

Na twee dagen kort rondje: best een snel ding, eenmaal op snelheid kan je redelijk goed 32-35rijden zonder je dood te fietsen.

maar daat gaat het niet om!! ik heb al erg snelle fietsen, dit gaat over vrijheid, je hele lijf gebruiken en lekker bezig zijn, die sport verslaving verder uitdiepen en gewoon eens met je haren in de wind rondrijden. savond voelen dat je lijf heeft moeten werken en toch realizeren dat je buikspieren hebt.

Nee, ik denk erover die kmteller eraf te gooien, en gewoon lekker fietsen, zalig toch?

Tihamer heeft gelijk, ride your bike, just to ride your fucking bike!

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#9 Bericht door Wouter D »

pleeboy, dat willen inhalen is het zelfde fenomeen als RIS bij ligfietsen... het doet al enkele jaren de ronde dat veel ligfietsers er aan lijden, het Racefietser Inhaal Syndroom.
als de Racefietser, of bukker voor je rijdt, begint het te kietelen en als het kietelt dan moet je gaan, of je wil of niet :-)

bij mij kietelt het ook wel eens hoor, afgelopen woensdag was het nog zo, ik ben weer aan het inrijden, had beetje wind mee, na 20 km komen een paar bukker aanpikken aan 30 kph, eentje haakt af, de ander is vlotjes mee, om me even later voorbij te gaan, ik heb het drie km volgehouden om tegen een dikke veertig erachter aan te gaan, tot mijn lichaam me duidelijk maakt dat ik dit jaar nog maar 100km geroetst heb.... ik haak dus af en rij mijn eigen tempo verder.

een tijdje stoppen met roetsen en dan weer beginnen staat gelijk aan de eerste km met een roets, zij het dat je spieren op een sneller tempo weer gaan wennen aan de beweging. nu enkel nog een par graadjes celcius erbij en het zal weer lekker lopen,

weet je wat nog zaliger is, in de zomer 20-25 graden, met blote voeten in de spd-sandalen op de roets, zaaaalig,


bij het stretchen toch even het volgende meergeven: voorwaarts stretchen van je been ten voordelen van je achillespezen kan zeker geen kwaad, als ook de ellebogen mogen gestretched worden zeker voor iemand als ik die tennisellebogen had (heeft?)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

jonathan

#10 Bericht door jonathan »

Goed,

Aan alle roetsers, zouden we niet aan HPV kunnen vragen een klasse voor ons te maken? helemaal niet moeilijk en zo krijgen we toch extra mensen op de wedstrijden...

@spruitje, kan jij daar eens werk van maken?

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#11 Bericht door quattrovelootje »

jonathan schreef:dit gaat over vrijheid, je hele lijf gebruiken en lekker bezig zijn, die sport verslaving verder uitdiepen en gewoon eens met je haren in de wind rondrijden
Wélke haren, heb jij niet een nieuwe look :twisted: :twisted: :twisted: ???

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#12 Bericht door Vital »

Oooh? Is de krullenbol zijn krullen kwijt?

jonathan

#13 Bericht door jonathan »

Vital schreef:Oooh? Is de krullenbol zijn krullen kwijt?
jongens wat een topic vervuiling... :lol:

laten we zeggen dat het wel in 1 keer veeeeel frisser is 8)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#14 Bericht door Wouter D »

ik begin eindelijk weer wat snelheid te halen met de roets, nog niet wa thet zou moeten zijn, maar het komt

ik zou er zelfs aan denken om het belgisch kampioenschap mee te rijden met roeifiets. in de hoop dat er nog andere roetsers komen meerijden die dag natuurlijk. desgewenst kan ik eens een oproepje doen via thys?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

#15 Bericht door Pleeboy »

geen slecht gedacht! I'm in!
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Plaats reactie