FrodoriC: Frederyk (uit Gent)

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
FrodoriC
pechvogel van de maand
Berichten: 674
Lid geworden op: vr 11 dec 2009, 17:55
Postcode: 9000
Fiets: WAW003
Locatie: Gent
Contacteer:

FrodoriC: Frederyk (uit Gent)

#1 Bericht door FrodoriC »

hallo beste liggers !!!!

ik was er al in gevlogen met een poll, maar had mezelf nog niet voorgesteld!!
Bij deze:
Ik ben dus Frederyk, 18 jaar en woon in Gent (en Drongen). Ik heb al wat fietsvakanties gedaan met twee vrienden en met normale fietsen weliswaar en we zijn van plan volgende zomer in Marokko te touren.
Mijn moeder is de trendsetter van de ligfietsers in de familie en heeft een Challenge Wizard sinds 2003, in het voorjaar (2009) heeft ze nog een M5 gekocht en opgeknapt, die ik en m'n vader dan mochten gebruiken. Sindsdien kreeg ik een onbedwingbaar gevoel dat ik ook een ligfiets moest be'zitten'.
In 2005 heb ik wat velomobielen, trikes en ligfietsen getest in de blaarmeersen (Gent) en ik was onder de indruk van de trikes.
Mijn vader was bij het gebruik van de M5 dit jaar direct 'verkocht' en heeft een Challenge Seiran met allerhande opties aangeschaft. Het feit dat ik de M5 mocht gebruiken (en af en toe ook deed) plus het feit dat een maat ook een ligfiets wou aanschaffen ( wat ook mijn moeders schuld is :P ) plus dat mijn vader er ondertussen ook één had besteld, ben ik op zoek gegaan naar een Trike met m'n ietwat beperkt budget en uiteindelijk heb ik sinds dit jaar november een Catrike Speed 2de hands aangeschaft voor 1000€ en ben er wreed content mee!! Ik verkies de trike boven alles ( velomobiel ligt nog wat buiten het budget.... ) en ben het beestje aan het bijwerken ( spatborden, spiegel, rek,...) voor z'n eerste tour in februari voor een dikke week.
Nu het blokperiode is, rijd ik elke dag tussendoor een uurtje in Gent en omstreken, weer of geen weer, het blijft een plezier!! Als er iemand in de buurt is, ik wil altijd wel even een klein tochtje doen;)
ZO! dit is mijn verhaal tot in de volgende post!!!

mvg

Frederyk!
Bijlagen
klein 3.JPG
klein 3.JPG
(1)WAW003 (matzwart) *upgraded* new frame/red springs/wheels/driveline
(2)Challenge Hurricane (Groen)
(3)Tandemligfiets (ev. TE HUUR) (Lichtblauw) -moet weg-

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#2 Bericht door slangetje »

Frederyk, eerst en vooral welkom.
Fijn jong volk te hebben op het forum, maar nog fijner om wereldfietsers op de ligfiets te treffen.

Veel ligplezier en post gerust je ervaring van naar Marokko liggen, waarschijnlijk steek ik er nog wel iets uit op ;-)

Mireille
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

#3 Bericht door Pleeboy »

Van hier hetzelfde: welkom!
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#4 Bericht door Wouter D »

u wees welgekome
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
FrodoriC
pechvogel van de maand
Berichten: 674
Lid geworden op: vr 11 dec 2009, 17:55
Postcode: 9000
Fiets: WAW003
Locatie: Gent
Contacteer:

#5 Bericht door FrodoriC »

Danku danku :D ik voel me al helemaal thuis ;)
(1)WAW003 (matzwart) *upgraded* new frame/red springs/wheels/driveline
(2)Challenge Hurricane (Groen)
(3)Tandemligfiets (ev. TE HUUR) (Lichtblauw) -moet weg-

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#6 Bericht door marksje »

ook van mij welkom.
Marokko is een heeeeel mooi land en ik zou zeggen prachtig om daar te gaan fietsen....maar.... één raad, fiets steeds overdag en dan nog zal het niet zonder risico zijn; het verkeer is niet te vergelijken met wat wij hier gewoon zijn, er is geen respect van de automobilisten tegenover de massa's stinkende brommerkes, laat staan tegenover fietsers. Ik heb het land al een aantal keer bezocht en heb er al de meest onmogelijke verkeerssituaties meegemaakt, daar ben je als fietser pas een zwakke weggebruiker.
Aanraders in Marokko (volgens mij) zijn FES en de watervallen van OUZOUD ('t is eens iets anders of de klassiekers Marrakech en Agadir).
Ik zou zeggen, goed voorbereiden en veel plezier :wink:
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
FrodoriC
pechvogel van de maand
Berichten: 674
Lid geworden op: vr 11 dec 2009, 17:55
Postcode: 9000
Fiets: WAW003
Locatie: Gent
Contacteer:

#7 Bericht door FrodoriC »

marksje schreef:ook van mij welkom.
Marokko is een heeeeel mooi land en ik zou zeggen prachtig om daar te gaan fietsen....maar.... één raad, fiets steeds overdag en dan nog zal het niet zonder risico zijn; het verkeer is niet te vergelijken met wat wij hier gewoon zijn, er is geen respect van de automobilisten tegenover de massa's stinkende brommerkes, laat staan tegenover fietsers. Ik heb het land al een aantal keer bezocht en heb er al de meest onmogelijke verkeerssituaties meegemaakt, daar ben je als fietser pas een zwakke weggebruiker.
Aanraders in Marokko (volgens mij) zijn FES en de watervallen van OUZOUD ('t is eens iets anders of de klassiekers Marrakech en Agadir).
Ik zou zeggen, goed voorbereiden en veel plezier :wink:
Bedankt voor de tips :) ik ben er al eens geweest maar helaas niet al fietsend, van het verkeer ben ik al op de hoogte al is het toch al even geleden... We vertrekken vanuit Marrakech ( en eindigen ook) en we zijn nog niet precies waar we naartoe gaan dus ik zal het eens overwegen in de mate van het mogelijk ;)
(1)WAW003 (matzwart) *upgraded* new frame/red springs/wheels/driveline
(2)Challenge Hurricane (Groen)
(3)Tandemligfiets (ev. TE HUUR) (Lichtblauw) -moet weg-

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#8 Bericht door slangetje »

Frederyk,

als je echt info wilt over de wereld affietsen kan ik je alleen het forum van wereldfietser.nl aanraden.
Je hebt er een hele wiki over welke paspoorten in welke landen en wat de do's en donts zijn. Het is wel een pak groter dan hier en dus veel minder persoonlijk, maar soms is er wel iets mee te pikken.

Groetjes,
Mireille
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
FrodoriC
pechvogel van de maand
Berichten: 674
Lid geworden op: vr 11 dec 2009, 17:55
Postcode: 9000
Fiets: WAW003
Locatie: Gent
Contacteer:

#9 Bericht door FrodoriC »

slangetje schreef:Frederyk,

als je echt info wilt over de wereld affietsen kan ik je alleen het forum van wereldfietser.nl aanraden.
Je hebt er een hele wiki over welke paspoorten in welke landen en wat de do's en donts zijn. Het is wel een pak groter dan hier en dus veel minder persoonlijk, maar soms is er wel iets mee te pikken.

Groetjes,
Mireille
ok, bedankt want sinds ik dit forum ken, ben ik blijven plakken :)
(1)WAW003 (matzwart) *upgraded* new frame/red springs/wheels/driveline
(2)Challenge Hurricane (Groen)
(3)Tandemligfiets (ev. TE HUUR) (Lichtblauw) -moet weg-

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#10 Bericht door slangetje »

FrodoriC schreef:ok, bedankt want sinds ik dit forum ken, ben ik blijven plakken :)
Wil ook niet dat je gaat lopen. Mensen die fietsen zijn altijd leuker als zij de er alleen over zeveren. Maar op reis met de fiets is toch nog wat anders als een tochtje van 100 of 200 km.
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#11 Bericht door quattrovelootje »

Welkom op het forum. Hopelijk tot op één of ander tourtochtje (of mss in jouw geval beter : fietsvakantie :P )

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

#12 Bericht door skywise »

Ook vanwege een verstokt velomobilist welkom. Bij ons thuis ben ik het die het ligfietsen heeft binnengebracht en zijn ondertussen bezweken: mijn vrouw (zij het dan alleen op het ligfietsgedeelte van de Pino) en mijn oudste zoon (Taifun). Mijn jongste ligt al heel goed maar op zijn 9 maand is fietsen nog wat moeilijk :D en mijn middelste heeft wat evenwichtsproblemen waardoor een tweewielligger niet lukt en voor een échte trike is hij nog nét te klein. 'k Heb nog getwijfeld aan een KMX maar 'k zou toch iets willen waar we ook mee kunnen toeren...
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
FrodoriC
pechvogel van de maand
Berichten: 674
Lid geworden op: vr 11 dec 2009, 17:55
Postcode: 9000
Fiets: WAW003
Locatie: Gent
Contacteer:

#13 Bericht door FrodoriC »

skywise schreef:Ook vanwege een verstokt velomobilist welkom. Bij ons thuis ben ik het die het ligfietsen heeft binnengebracht en zijn ondertussen bezweken: mijn vrouw (zij het dan alleen op het ligfietsgedeelte van de Pino) en mijn oudste zoon (Taifun). Mijn jongste ligt al heel goed maar op zijn 9 maand is fietsen nog wat moeilijk :D en mijn middelste heeft wat evenwichtsproblemen waardoor een tweewielligger niet lukt en voor een échte trike is hij nog nét te klein. 'k Heb nog getwijfeld aan een KMX maar 'k zou toch iets willen waar we ook mee kunnen toeren...
That's the spirit :D
ik heb oorspronkelijk ook nog getwijfeld aan een KMX, maar ik heb gehoord dat de KMX nogal ruggenkrakers zijn op lange afstand, maar dat is te verhelpen natuurlijk ;)
(1)WAW003 (matzwart) *upgraded* new frame/red springs/wheels/driveline
(2)Challenge Hurricane (Groen)
(3)Tandemligfiets (ev. TE HUUR) (Lichtblauw) -moet weg-

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#14 Bericht door Edje »

FrodoriC schreef:de KMX nogal ruggenkrakers zijn op lange afstand, maar dat is te verhelpen natuurlijk ;)
op korte afstand ook ;-) heb nog geen gelukte poging gezien om er iets degelijk van te maken
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
FrodoriC
pechvogel van de maand
Berichten: 674
Lid geworden op: vr 11 dec 2009, 17:55
Postcode: 9000
Fiets: WAW003
Locatie: Gent
Contacteer:

#15 Bericht door FrodoriC »

Edje schreef: op korte afstand ook ;-) heb nog geen gelukte poging gezien om er iets degelijk van te maken
is het mogelijk ( extreemste alternatief ) om het zitje niet te vervangen? of valt dat nog mee? want ik heb ook geen vering maar m'n rug heeft nog nergens van geklaagd, in tegendeel !!
(1)WAW003 (matzwart) *upgraded* new frame/red springs/wheels/driveline
(2)Challenge Hurricane (Groen)
(3)Tandemligfiets (ev. TE HUUR) (Lichtblauw) -moet weg-

Plaats reactie