Challenge Taifun is dat wat? Gekocht!!

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jan-Peter
Supporter
Berichten: 13
Lid geworden op: do 08 okt 2009, 5:03
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Gorinchem (Nederland)
Contacteer:

Challenge Taifun is dat wat? Gekocht!!

#1 Bericht door Jan-Peter »

Ik ga morgen kijken naar een Challenge Taifun uit 2005. Ik denk dat het een koopje is. Kan hem kopen voor 600 euro.
Het is een korte uitvoering voor mensen tot 1.80 m, ben zelf 1.76 dus dat lijkt mij geen probleem.
Fiets heeft voor en achter schijfremmen, spatborden, bagagedrager en verlichting.
Zou weinig op zijn gefietst.

Klinkt goed volgens mij toch? Taifun is toch wel een goede fiets?
Laatst gewijzigd door Jan-Peter op ma 23 nov 2009, 0:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

#2 Bericht door Jan.E »

Taifun is een prima fiets en voor dat geld moet je het zeker niet laten. Denk eraan, een slechte ketting of cassette is snel vervangen, daar moet je hem zeker niet voor laten staan. Met een prijs van 600 euro heb je nog wel wat marge om eventueel wat onderdelen te vervangen.

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#3 Bericht door Johan Clerx »

Waar staat die Taifun? :lol:

Prima fietske. Heb er ooit eens een indoorwedstrijd op mogen rijden en de taifun leek met toen heel stabiel en vinnig.

Jan-Peter
Supporter
Berichten: 13
Lid geworden op: do 08 okt 2009, 5:03
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Gorinchem (Nederland)
Contacteer:

#4 Bericht door Jan-Peter »

Ik heb de Taifun gisteren gekocht. Hij ziet er heel netjes uit, kon geen gebreken vaststellen. De eigenaar heeft hem in 2005 gekocht incl. extra's voor 2500 euro en ik heb hem overgenomen voor 600 euro. Lijkt me een hele nette prijs.
Hij is heel compleet uitgevoerd met schijfremmen, spatborden, bagagedrager, hoofdsteun, spiegel, bel, stuurversteller, verlichting en sigma fietscomputer. Kleur is Limoen Geel.
Wil er nog wel een fietstas op zetten.

Vandaag voor het eerst heen en terug naar het werk geweest (40 km heen en terug).
Ik vindt hem lekker fietsen, lighouding is prettig. Het is mijn eerste ligfiets en merk wel dat je je spieren anders gebruikt dan op een gewone fiets.
Ook na thuiskomst kon ik mijn Linker schouder voelen.

Dat zal een questie van wennen zijn en de handigheid van op en af stappen en sturen.

Nog even een vraag hoe bepaal je de goede lengte van de neusbuis?

ssj3gohan
Helper
Berichten: 304
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 0:14
Locatie: Rijswijk (NL)
Contacteer:

#5 Bericht door ssj3gohan »

Schouders komt doordat je het stuur te krampachtig vasthoudt, laat je armen lekker van het stuur hangen en houd je hoofd in lezershouding (dus eigenlijk naar beneden gericht, maar gezien je ligt is dat dan automagisch rechtop). Bovenbeenspieren pijnlijk betekent te hard getrapt (te langzame kadans) of te kort afgesteld, je been moet zo goed als helemaal gestrekt zijn als je met de pedalen in uiterste stand kracht kunt zetten. Dus als je geen kracht meer kunt zetten en/of enkel kracht kunt zetten met de tenen, staat hij te lang.
M5 Blue Glide, Flevobike, both heavily modified.

Plaats reactie