Belgisch kampioenschap zaterdag 17oktober

Planning en opvolging van wedstrijden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#61 Bericht door Vital »

Duckjibepete schreef: Maar zolang de fiets en de techniek het haalt van puur menselijke prestaties...
Uci normen moeten niet, maar het zou eerlijker zijn.
Als je met een praktisch perfect gelijke fiets wil rijden moet je bij de bukkers gaan koersen maar de modelletjes waar zij mee koersen kosten zelfs nog meer als onze "dure" ligfietsen. Als ik naar de categorie ongestroomlijnd kijk denk ik niet dat er een onoverkomelijk snelheidsverschil tussen de fietsen is. Als je bv een Eric baeten op een standaard lowracer zet wint hij waarschijnlijk nog (zij het met meer moeite) en zet je wie dan ook op EB zijn fiets zal hij daarom niet winnen. Bij de gestroomlijnden was er nu een groot verschil tussen de snelle 2 wielers en de velomobielen maar zelfs de Fastfish is dit jaar al 2de geworden...
Happiness is not a destination, it is a way of life

rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#62 Bericht door rik »

spruitje schreef:zijn er al foto's van gisteren, zoek een paar leuke voor in mijn archief
Hopelijk komen de mijne morgen online.
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#63 Bericht door Wouter D »

heel erg dankjewel voor je tijd
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Eric Baeten
Belofte
Berichten: 110
Lid geworden op: do 02 okt 2008, 8:44
Postcode: 3200
Fiets: NME
Locatie: Aarschot
Contacteer:

#64 Bericht door Eric Baeten »

Peter ,

In de eerste plaats merci om langs te komen .
Ook ik had gehoopt op een grotere opkomst ( Serge , Sietse , Jimmy , Jijzelf , Jonathan ... ) Ik merk ook dat er meer en meer mensen afhaken om welke reden dan ook . Wat betreft de wedstrijdtactiek en zo kan ik ook wel het een en ander zeggen . Er is gisteren echt niet hard gereden ( 43 gemiddeld ) . Maar dat wil natuurlijk niet alles zeggen .Het weer zat bijvoorbeeld niet mee , het is al laat op het jaar ... Maar het algemene niveau zakt wat dat is een vaststaand feit .Ik had ook wel gehoopt dat we met meerdere renners in dezelfde ronde zouden zitten , dat we elkaar zouden bestoken met flitsende demarrages en zo ... Het is er alleen niet van gekomen . Waarom er niet anders gereden werd? Er werd al een beetje anders gereden , alleen is het minder opgevallen ! Het eerste half uur is er omzeggens geen aanval gebeurt , hebben Erik en ikzelf voordurend de kop gewisseld en zijn we toch op onze kousevoeten weggereden van de concurentie . In de tweede wedstrijdhelft heb ik één fatsoenlijke aanval gedaan en het tempo hoger gehouden tot Erik er af moest om een ronde te pakken en zo de overwinning veilig te stellen . En nu komt het : Ik moet tot mijn spijt ook vaststellen dat ik gedurende het gans seizoen bijna nooit ben aangevallen , zo kan je natuurlijk nooit winnen . Dus aan allen die volgend jaar de wedstrijden gaan betwisten : leg je zeker op voorhand al niet neer bij je nederlaag , durf elkaar aan te vallen , maak desnoods op voorhand afspraken en vorm coalities maar vooral : trainen en regelmaat in de winter kunnen zorgen voor goeie resultaten in de zomer ! En een wedstrijd rijden is meer dan allleen een hoog tempo kunnen aanhouden .

Voila
Eric
RESULTS NO EXCUSES !

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

#65 Bericht door skywise »

Hier staan mijn foto's maar ik heb natuurlijk vooral gefilmd en daar ben ik nog mee bezig. Helaas heb ik van de gestroomlijnde wedstrijd niets. Iemand die daar foto's van heeft?
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#66 Bericht door slangetje »

skywise schreef:Hier staan mijn foto's maar ik heb natuurlijk vooral gefilmd en daar ben ik nog mee bezig. Helaas heb ik van de gestroomlijnde wedstrijd niets. Iemand die daar foto's van heeft?
Knappe foto's ook van tussen de wedstrijden in :-)
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

//M5
Neo Prof
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 08 dec 2004, 2:02
Postcode: 2180
Locatie: Ekeren
Contacteer:

#67 Bericht door //M5 »

Duckjibepete schreef:Gisteren even het bk komen aanschouwen, speciaal om E. Baeten zijn laatste wedstrijd mee te maken. Heb er vaak samen mee gereden, en hem af en toe tegengekomen op training.
Weet niet wat de uitslag was van de wedstrijd gisteren, hadden nog een rit huiswaarts voor de boeg, maar aangezien er geen enkele concurrentie was (geen Serge, Sietse, Jimmy, enz...) blijft éénoog natuurlijk altijd koning in het land der blinden. Het zal dus zeker een Eric/Erik geweest zijn. Alle respect voor beiden maar hoop dat den Baeten een waardig afscheid genomen heeft en dat de andere daar respect voor gehad heeft.

Ikzelf ben, door lichamelijke problemen, genoodzaakt geweest me al een tijdje te onthouden van de wedstrijden en hou het voorlopig bij het windsurfen wat mijn eerste passie was en gebleven is, en bij het recreatief 'bukken'.

Gisteren weeral opgevallen dat er nog steeds een rijdrit van gemaakt wordt... spijtig dat er niet meer met het verstand gereden wordt, heb zo goed als geen peletonvorming gezien. Ik heb dan ook steeds medelijden met de eenzame fietser die tegen de chrono of beter het uur aan het aftellen is. Gebruik toch tactiek, blijf bij elkaar, spreek met elkaar, hou het niet alleen leuk voor jezelf maar ook voor het publiek!...
Is natuurlijk makkelijk als je aan de kant staat, maar zo krijg je het eens te zien uit een ander perspectief natuurlijk.

Het zag er uiteraard weeral een leuke bedoening uit!
Chapeau voor diegenen die een uur zonder gezelschap het uur volgemaakt hebben. Spijtig dat na al die jaren er nog steeds niet meer volk op afkomt en het aantal wedstrijdrijders niet omhoog gaat. Maar zolang de fiets en de techniek het haalt van puur menselijke prestaties...
Uci normen moeten niet, maar het zou eerlijker zijn.
Peletonvorming was haast zelden mogelijk. In het begin was er vrijwel meteen afscheiding en reed de top 3 meteen weg van de concurrentie, zoals Eric B reeds vertelde. Ikzelf zag een goede bondgenoot in Pieter, maar het duurde een tijd eer hij een ronde op me had en we even samen reden. Ikzelf wilde niet snel toegeven en telkens ik aan de ene kant van de piste reed, zag ik hem aan de overkant op quasi dezelfde plek. We reden ongeveer hetzelfde tempo (38 km/u). Net over de helft van de wedstrijd heb ik regelmatig de kop getrokken voor x-aantal rijders tegen 39-40 gemiddeld, ik voelde dat ik nog overschot genoeg had. 10 minuten voor het einde was de fut er volledig uit. Jan (nr 3) vertelde me achteraf dat ik de verkeerde keuze had gemaakt en hij had gelijk. Zo ging ik van plek 5 naar 7.. Van de andere kant, zonder training kom je er niet, zelfs al heb je een Cobrabikes lowracer :)

Eric B, ik vind het jammer dat je er niet echt een wedstrijd van hebt kunnen maken, want het zou spannender zijn geweest moest Sietse, Serge en co zijn komen opdagen. En wat je zei over dat te oud worden.. Volgens mij behoor je moest je nog x-aantal jaren meedraaien nog steeds tot de 'wereldtop'.

rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#68 Bericht door rik »

Hier zijn dan mijn foto's: http://www.rikkie-fotografie.be/53.htm
Let op: 't zijn twee pagina's!
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#69 Bericht door crash-quest-dummy »

helaba, ik heb anders flink mijn best gedaan om volstrekt binnen de regels van de gekleurde pistelijntjes Sky tegen te houden om me op een ronde te rijden, en hij geraakte er dus niet voorbij (tot mijn pijp op was door die ronde terug te willen pakken, anders had dat spelleke nog lang kunnen duren :twisted: ), en de eerste van het seizoen heb ik met mijn gewaxte bolide Jonathan succesvol het vuur aan de schenen gelegd, net zoals Teun me zaterdag nog bijna terug inhaalde (de volle 4 rondes) ...
Kortom, ik heb me de 3 races die ik meereed dit jaar prima geamuseerd :P

volgend jaar terug waxen 8)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#70 Bericht door Wouter D »

bedankt Rik voor de foto's, heb er een paar mooie in mijn archief gestoken
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie