Go-One Evolution

Verslagen over evenementen, toertochten, reizen...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

Re: Go-One Evolution

#76 Bericht door PatRecumbent »

Wees gerust, het is een degelijke velomobiel. Vorig jaar deden we een toertocht en de rijder op kop met een Quest was de weg kwijt omdat zijn bril volledig aangedampt was door het kletsnatte weer en ik had toen nog goede zichtbaarheid.

Als voorbeeld: vorige week had het heel hard geregend en ik kon pas na 19u30 op het werk vetrekken. Dus reed ik mijn laatste kilometers naar huis rond 21u. De temperatuur begon te zakken en de lucht werd 100% vochtig. Op dat moment kan de luchtcirculatie geen vocht meer meenemen en dampt de voorruit aan.
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

Re: Go-One Evolution

#77 Bericht door PatRecumbent »

Op maandag 09/07 wou ik het fietspad oprijden. de voorwielen gaven geen probleem maar het achterwiel bleef aan de rand hangen. Gevolg: de Go-One ging dwars en dan overkop door de snelheid die ik nog had.

Zelf heb ik een bots, een buil en wat schrammen. Aan de Go-One zijn alle ruiten gescheurd, gebarsten of gekrast. De kunststof van de deur is beschadigd en de body heeft ook nog wat krassen. De rechterveerpoot heeft blijkbaar ook een zware tik gekregen. Vanavond ga ik een aantal foto's maken want de Go-One is Omnium verzekerd. Dan zal ik nog meer in detail kijken of er andere schade is.

Het ongeval heeft wel wat gelijkenis met dat van Peter met de Milan. Eerder had ik ook al wat problemen gehad om op bepaalde randen te rijden. Telkens ging de Go-One wat dwars staan. Ik herinner me één specifiek geval waarbij de snelheid stukken hoger lag dan vorige maandag en er rond mij redelijk wat auto's reden. Toen is het niet zover gekomen dat ik overkop gegaan ben. Was het wel gebeurd dan waren de gevolgen veel erger geweest.
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

Gebruikersavatar
NL-ligger
Public Relations
Berichten: 886
Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
Postcode: 8244AM
Fiets: Quest
Contacteer:

Re: Go-One Evolution

#78 Bericht door NL-ligger »

Joh ! Wat een vervelende dingen gebeuren er toch met veel schade na zo'n kleine aanleiding. :(

Heeft het nog iets met bandenmaat te maken, ik las eens dat dunne banden meer de neiging hebben in gleuven te zakken en dan klem komen waardoor ze kunnen kantelen ? Mogelijk blijven die ook makkelijker ergens achter haken zoals randen ?

Of is er niets aan te doen dan proberen te voorkomen ? Ik ben in ieder geval iedereen dankbaar die de oorzaak van zijn of haar schade kan zeggen, het is ervaringswijsheid die misschien kan voorkomen dat het mij overkomt of een ander uit gebrek aan zulke ervaring. :shock:

Moet je Go One nu naar Duitsland Pat of is er een dealer in Belgie ?
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Go-One Evolution

#79 Bericht door bicky »

Jammer om te horen, veel sterke in herstel van jezelf en fiets, Gelukkig heb je niets ernstig. Droeg je een helm?
PatRecumbent schreef:. Vanavond ga ik een aantal foto's maken want de Go-One is Omnium verzekerd.
Bij welke verzekeraar? Laat weten hoe dat loopt.
Foto's zien we graag. In ieder van ons schuilt er wel een ramptoerist.

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Go-One Evolution

#80 Bericht door CapoJan »

Oeps ! Een ongeval is nooit leuk, maar als er dan nog zoveel schade bij komt... Hopelijk raakt het snel opgelost.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: Go-One Evolution

#81 Bericht door dmd »

ow Patrick! Das minder goed nieuws... Ben ook benieuwd hoe dat afloopt met de verzekering... Maar nog belangrijker: hoe ben je er zelf van af gekomen? Een buil en wat schrammen, niets al te ernstig hoop ik???
Quest 581 - M5 CHR

Bram Mouton
Public Relations
Berichten: 796
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Alizé
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Go-One Evolution

#82 Bericht door Bram Mouton »

achterband te hard... beterschap man...

Gebruikersavatar
fetzl
Belofte
Berichten: 115
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 22:17
Postcode: 2250
Fiets: QuestXS (027)
Locatie: Olen
Contacteer:

Re: Go-One Evolution

#83 Bericht door fetzl »

hopelijk alles te herstellen... en te genezen...

Bram Mouton
Public Relations
Berichten: 796
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Alizé
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Go-One Evolution

#84 Bericht door Bram Mouton »

Ik hoop dat je minder problemen hebt met de verzekering, dan ik had met de Quest. Bij mij is het na dik een jaar in orde gekomen... :shock: maar allee, ik toch content 8)

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Go-One Evolution

#85 Bericht door bicky »

Bram Mouton schreef:Ik hoop dat je minder problemen hebt met de verzekering, dan ik had met de Quest. Bij mij is het na dik een jaar in orde gekomen... :shock: maar allee, ik toch content 8)
welke verzekering maatschappij?

Bram Mouton
Public Relations
Berichten: 796
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Alizé
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Go-One Evolution

#86 Bericht door Bram Mouton »

euh, AG Insurance... is dat van belang? Iedere maatschappij zal toch tegenpruttelen wanneer ze horen dat er meteen duizenden euro's schade is door een simpele val? Bij mij liep de rekening door de andere zijn koprol op tot 4200€ en dat horen ze niet graag... Denk dat dat weinig te maken heeft met de naam van de maatschappij...

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

Re: Go-One Evolution

#87 Bericht door PatRecumbent »

bicky schreef:welke verzekering maatschappij?
Callant ofwel http://www.fietsomnium.be" onclick="window.open(this.href);return false;.
Door lange werkdagen en dringende behoefte aan verlof zijn de foto's er nog niet. Hopelijk lukt het morgen.
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Go-One Evolution

#88 Bericht door Peter J »

Alle waarschuwingen ten spijt toch weer een velomobielongeval... :?
@Patrick: Hopelijk zijn je opgelopen kwetsuren snel genezen en kan je het voorval proberen een plaats te geven :wink:
En wat de Go-One betreft hoop ik dat je hem weer in ere kan herstellen en dat je er later nog vele schadevrije kilometers
kan mee rijden :!:
Ik heb net even de polisvoorwaarden van je verzekering gelezen... ben eens nieuwsgierig in hoeverre men je gaat vergoeden...
Hopelijk volstaat de verkregen uitkering om de opgelopen schade volledig te repareren :wink:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Go-One Evolution

#89 Bericht door bicky »

Bram Mouton schreef:euh, AG Insurance... is dat van belang?
het is altijd interessant om te weten hoe moeilijk de verzekering doet bij een ongeval.
Ik heb ook omnium bij callant.

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

Re: Go-One Evolution

#90 Bericht door PatRecumbent »

Ik heb eind vorig jaar een aantal onderhoudsingrepen aan de Go-One uitgesteld. Bijgevolg was er heel wat werk aan:
- De binnenste spaken van de voorwielen die naar voor wijzen in de rijrichting vervangen door dikker exemplaar. Ze braken naar hartelust.
- Elektrische installatie (eigen fabrikaat) verbeterd maar ook redelijk wat schakelaars en pinkerrelais mogen vervangen. De schakemlaars weten blijkbaar van het vocht.
- Plaatje van de voorwielophanging rechtsvoor gebroken tijdens de eerste rit dit jaar en vervangen

Nu conditie opbouwen om naar hte ligfietstreffen te rijden. De eerste 680 km van dit jaar zitten erop.
Laatst gewijzigd door PatRecumbent op wo 17 apr 2013, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

Plaats reactie