Verslagen van toertochten

Planning en voorstellen van toertochten
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

Verslagen van toertochten

#1 Bericht door GeertJ »

Als er mensen zich geroepen voelen om verslagen van toertochten te schrijven mag je deze altijd naar mij toe sturen (evt met enkele fotos). Deze kunnen dan op de site van www.gentseliggers.tk komen. Deze probeer ik om de week wat te updaten, wat wel niet altijd lukt. Het kan leuk zijn om later zo een verslag nog eens te herlezen of het kan mensen die twijfelen om toertochten mee te rijden over de drempel te trekken om toch mee te rijden, en je weet wat ze zeggen eh, hoe meer zielen hoe meer vreugd....
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Re: Verslagen van toertochten

#2 Bericht door Ward De Meyer »

Ik vroeg me iets af...
Hoe komt dat je met gentseliggers.tk werkt? Ik bedoel de gegevens die daar te bezichtigen zijn kun je deze niet beter overladen op gentseliggers.net? Allé kvroeg me da gewoon af waarom we een tweede versie hebben...

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

Mijn site, www.gentseliggers.tk

#3 Bericht door GeertJ »

De site Gentseliggers.tk heb ik tot nu toe volledig op eigen initiatief gemaakt. Vooral om nieuwe mensen die met ligfietsen in contact komen en verdere informatie zoeken niet zo direct op het forum te gooien (forum kan nogal hectisch over komen als je het niet gewend bent te gebruiken, wij 'ouwe rotten' kennen het natuurlijk door en door).

Verder heeft, ik vermoed, bijna elke club die ik ken een 'portaal' site, een site waar mensen algemene informatie op kunnen vinden ivm met toertochten, techniek, enfin alle punten dat het forum ook heeft. Persoonlijk vind ik dat de Gentse Liggers, die toch vooral ontstaan en gegroeit is door het internet zo een portaal site verdienen. Een forum is in mijn ogen dan ook meer een plaats waar je dieper over een onderwerp kan gaan discussieren (bvb bij matriaal & techniek) of verder afspraken kan maken met andere ligfietsers (bvb bij toertochten).

Of ik in mijn opzet geslaagd ben? Ik zelf vind van niet, heel waarschijnlijk is het forum veel bekender dan mijn site (tot nu toe bijna 800 bezoekers in ongeveer 1 1/2 jaar!), en dat heeft volgens mij veel te maken met de naam die mijn site heeft (ofwel www.gentseliggers.tk ofwel http://users.pandora.be/gentseliggers ) Niet direct de gemakkelijkste namen om te onthouden, terwijl www.gentseliggers.net behoorlijk gemakkelijk is om te onthouden. Veel beter zou zijn moesten zowel mijn site en het forum onder 1 naam bekent zijn.
Dan kan je je natuurlijk afvragen waarom ik ermee door ga? Enerzijds is het wel ook een beetje een hobby van me geworden, sites maken. Anderzijds staat er toch al redelijk wat informatie op (niet overdreven veel, maar ook niet echt weinig) en zou ik het jammer vinden moest ik hem sluiten. Verder kost de site op zich mijzelf niks. De naamregistratie op .tk is gratis, en de webspace die we bij telenet, mijn isp, krijgen zit in de prijs inbegrepen.

Ik heb wel plannen om .php of .asp sites te leren maken, en dan kunnen we die ook gemakkelijker integreren met het forum (een schoon voorbeeld daarvan is bvb www.audioforum.be welke ook een phpBB forum gebruikt, gekoppelt aan een portaal site). Voordeel daarvan is dat ze stukken dynamischer zijn (iedereen die toelating heeft kan bvb nieuws, toertochten ed aankondigen). Verder zijn er nog andere leuke functies dat .php/.asp kan. Nadeel is dan natuurlijk weer dat ik niet meer toekom met de webspace van telenet doordat zij zulk soort sites niet toelaten, maar ik denk dat dat nu niet het grootste probleem is.

Mischien niet direct een antwoord op je vraag, maar mss wel eens goed om te weten wat me 'drijft' achter mijn site.
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gast

#4 Bericht door Gast »

Geert, wat je zegt lijkt mij volledig in orde.

Wat ik mis op de site van de Gentseliggers is een afdeling 'Geen Discussies'. Er wordt een vraag gesteld en daar wordt op geantwoord zonder naast de kwestie te antwoorden, of daar antwoorden te geven die nergens op het gestelde item slaan.
Een moderator ziet erop toe dat alles verloopt zoals het hoort, en die zonder veel omhaal en met veel autoritair gedrag kordaat 'kuist'.

Frank II
Kopman
Berichten: 658
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 7:53
Postcode: 2160
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Wommelgem
Contacteer:

#5 Bericht door Frank II »

zeer juist Patrick

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#6 Bericht door marini »

aaaah materiaal en techniek , lullen zeveren dromen af en toe iet maken... ni te veel kuisen hé
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gast

#7 Bericht door Gast »

Als er niet gekuist wordt, dan leef je in een stal.

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#8 Bericht door GeertJ »

marini schreef:aaah materiaal en techniek , lullen zeveren dromen af en toe iet maken... ni te veel kuisen hé
wees gerust, ikzelf ga niet beginnen kuisen in M&T, vind het persoonlijk ook wel tof dat er af en toe wat geluld wordt.
Langs de andere kant begrijp ik Patrick ook, dat hij liever een beetje meer to the point info wil hebben, zonder al te diepgaande stukken hoe iets komt ed... Daarvoor kan die 'portaal site' dienen eh
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#9 Bericht door graddus »

Misschien is kuisen niet de methode, maar iets minder off topic gelul wel. Ik zal mij alvast proberen inhouden en me meer toeleggen op zeveren in de babbelhoek.

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#10 Bericht door wost »

en misschien iets minder dubbelposten.

En natuurlijk zonder zever zullen er minder berichten zijn. Is minder zever dan wel zo goed?
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Plaats reactie