video fietsen op N253

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
hugo
Kopman
Berichten: 515
Lid geworden op: vr 11 nov 2005, 21:24
Postcode: 8000
Locatie: Brugge
Contacteer:

video fietsen op N253

#1 Bericht door hugo »


eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: video fietsen op N253

#2 Bericht door eeuwige reiziger »

Schrikwekkend, zeg! Een moedig man die deze kruisweg iedere dag wil afleggen! Ik zou het gewoon besterven!

Als ik me echter niet vergis, is dat wel een oud filmpje dat ooit al eens ter sprake is gekomen...
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
LiegeradAndreas
Supporter
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 06 mar 2009, 11:38
Fiets: Quest
Locatie: Remscheid (Duitsland)
Contacteer:

Re: video fietsen op N253

#3 Bericht door LiegeradAndreas »

Hallo Hugo,
Schrikwekkend!

De fietser MOET 1 m afstand naar rechts houden. Dann houden automobilisten MEER afstand.

Groet
Andreas
[url]http://www.liegerad-fernweh.de[/url]

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#4 Bericht door crash-quest-dummy »

en ik die dacht dat je bij een volle meet zelfs geen fietser mocht inhalen ... niet dus.

ik zou net 1 m meer naar links rijden, in het midden van de rijstrook, dan kunnen de outomobilisten pas inhalen als er echt plek is.

een volledig fout veels te fel rood knipperend achterlicht doet wonderen me dunkt.

ik zou een andere weg kiezen ...

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#5 Bericht door eeuwige reiziger »

crash-quest-dummy schreef:en ik die dacht dat je bij een volle meet zelfs geen fietser mocht inhalen ... niet dus.
Wat je daar zegt! Ik merk het dagelijks: wagens vlammen ongegeneerd over de volle witte streep, zelfs in scherpe bochten waar ze geen enkel uitzicht hebben op het aankomend verkeer. Als er dan een wagen aankom, moeten ze noodgedwongen mij de berm induwen... Dat heb ik al een keer meegemaakt. Woest dat ik doen was. Daarom anticipeer ik en ga niet zelden in het midden van de rijstrook rijden. En dat helpt. De boze blikken neem ik er dan maar bij...
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Korneel
Junior
Berichten: 44
Lid geworden op: di 29 jan 2008, 20:17
Postcode: 3000
Fiets: Optima Stinger EX
Locatie: Leuven
Contacteer:

#6 Bericht door Korneel »

Als er weinig of geen verkeer is, dan is die N253 we een heel leuke weg voor de ligfiets: mooi landschap, veel bochten, veel bergop en bergaf (maar altijd korte hellingen), redelijke goed asfalt...

Maar eigenlijk is het een veel te smalle weg die meestal veel te druk is.

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#7 Bericht door marksje »

Allereerst, inderdaad die fietser(s) moet de plaats innemen waar hij recht op heeft en niet op het randje van de weg gaan kruipen + zou een fietsverbreder (zo een rood uitzwaaiend armpje) hier ook zijn dienst bewijzen.

Daarnaast, Doe hetzelfde traject met een ligfiets en er zullen er al veel zijn die niet meer inhalen. (ongekend - niet te betrouwen).

of...vermoedelijk is dit een dagelijks gebeuren rond een zelfde tijdstip, dus veel dezelfde mensen :twisted:...een paar dagen "lidkaarten" uitdelen voor de witte doorlopende streep, fietser in gevaar brengen (-1m), hinderen tegenligger bij inhalen, enz, enz, dat helpt ook altijd natuurlijk.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#8 Bericht door crash-quest-dummy »

-vooral de fietsers die niet uiterst rechts rijden niet vergeten hé, want die hinderen onnodig het verkeer ... ken je plaats.

-ik vraag geregeld (ergens in de file een dorp verderop) of zo'n rood omrand bordje met een zwart en een rood outooje erop alleen voor de rest is ... want mijn fout hoofdlicht laat die dingen alleen maar goed knipperen in de donkere wintermaanden.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: video fietsen op N253

#9 Bericht door eeuwige reiziger »

Voortaan op YT:

https://www.youtube.com/watch?v=xYdHjK8yBko

marksje schreef:of...vermoedelijk is dit een dagelijks gebeuren rond een zelfde tijdstip, dus veel dezelfde mensen :twisted:...een paar dagen "lidkaarten" uitdelen voor de witte doorlopende streep, fietser in gevaar brengen (-1m), hinderen tegenligger bij inhalen, enz, enz, dat helpt ook altijd natuurlijk.
In een van de laatste London Cyclist Weekly Roundup stond te lezen dat de politie in de Britse hoofdstad heel sterk inzet om dit wangedrag uit de wereld te helpen. Sedert begin dit jaar fietsen politieagenten in burger rond en slingeren ongenadig iedereen op de bon die veel te dicht inhaalt. Alhoewel niet letterlijk vermeld in het wegreglement hanteert de politie in het VK anderhalve meter.

Wanneer bij ons?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: video fietsen op N253

#10 Bericht door fcapri »

als er een doorlopende witte lijn is, mogen autos nog steeds fietsen dubbelen (zolang ze niet over de witte lijn gaan). voor 3wielers val je onder artikel 17 en is het een ander verhaal: een VM van 1meter breed, daarboven nog 1meter vrijhouden, en dan moet je met je wagen nog binnen de witte lijnen blijven. quasi onmogelijk want een rijstrook is meestal geen 4meter breed
17.2. Het links inhalen van een gespan, van een tweewielig motorvoertuig of van een voertuig met meer dan twee wielen is verboden:
...
3° bij het naderen van de top van een helling en in bochten, wanneer de zichtbaarheid onvoldoende is, behalve indien kan ingehaald worden zonder de doorlopende witte streep te overschrijden die het voor de tegenliggers bestemde deel van de rijbaan aflijnt;

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: video fietsen op N253

#11 Bericht door Ronnius »

eeuwige reiziger schreef: In een van de laatste London Cyclist Weekly Roundup stond te lezen dat de politie in de Britse hoofdstad heel sterk inzet om dit wangedrag uit de wereld te helpen. Sedert begin dit jaar fietsen politieagenten in burger rond en slingeren ongenadig iedereen op de bon die veel te dicht inhaalt. Alhoewel niet letterlijk vermeld in het wegreglement hanteert de politie in het VK anderhalve meter.

Wanneer bij ons?
Wanneer bij ons?
Binnenkort is het weer school, wedden dat er dan weer (zoals al enkele jaren) filmpjes in de media gaan verschijnen over het gedrag met de auto aan de schoolpoorten. Iedereen spreekt er schande over, bijna niemand doet iets. En vooral de overheid kijkt zelfs daarbij angstvallig de andere kant op.

Het gaat nog veel moeten regenen (anders loopt er geen water meer naar de zee).
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: video fietsen op N253

#12 Bericht door eeuwige reiziger »

Ronnius schreef: Binnenkort is het weer school, wedden dat er dan weer (zoals al enkele jaren) filmpjes in de media gaan verschijnen over het gedrag met de auto aan de schoolpoorten. Iedereen spreekt er schande over, bijna niemand doet iets. En vooral de overheid kijkt zelfs daarbij angstvallig de andere kant op.
Jammer genoeg wordt er dan steevast gefocust op de... fietser. Dan schalt weer dat platgedraaid liedje over de zichtbaarheid van de fietser door alle mediakanalen. Dan krijgen we voor de zoveelste keer met paternalistische neerbuigendheid te horen dat de fietser zich best verandert in een levende fluopop. Veiligheid, 't lijkt wel het werkpunt bij uitstek te zijn van de fietser. Hij moet dit en hij moet dat.

Schijnbaar ontgaat het sommigen dat je een tango met twee danst...
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: video fietsen op N253

#13 Bericht door Ronnius »

eeuwige reiziger schreef:
Jammer genoeg wordt er dan steevast gefocust op de... fietser. Dan schalt weer dat platgedraaid liedje over de zichtbaarheid van de fietser door alle mediakanalen. Dan krijgen we voor de zoveelste keer met paternalistische neerbuigendheid te horen dat de fietser zich best verandert in een levende fluopop. Veiligheid, 't lijkt wel het werkpunt bij uitstek te zijn van de fietser. Hij moet dit en hij moet dat.

Schijnbaar ontgaat het sommigen dat je een tango met twee danst...
Toch herinner ik me beelden op tv (toen ik nog keek) over hoe de autobestuurders zich gedroegen aan de schoolpoorten.
Het was een schande, en niet alleen ik vond het. Alleen was iedereen dat na een week vergeten.
De fietser, ja daar hameren ze dag in en dag uit op.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: video fietsen op N253

#14 Bericht door eeuwige reiziger »

Ronnius schreef:De fietser, ja daar hameren ze dag in en dag uit op.
Neem nu die campagne van Touring. "Laat je zien!" Begin vorig schooljaar werd Smagghe op het grote publiek losgelaten om als een volleerd krishna zijn mantra fluo fluo fluo meer fluo meer fluo meer fluo fluo fluo fluo af te dreunen. Maar een boodschap als "hou die zware voet thuis" heb ik evenwel niet gehoord.

fcapri schreef:als er een doorlopende witte lijn is, mogen autos nog steeds fietsen dubbelen (zolang ze niet over de witte lijn gaan). voor 3wielers val je onder artikel 17 en is het een ander verhaal: een VM van 1meter breed, daarboven nog 1meter vrijhouden, en dan moet je met je wagen nog binnen de witte lijnen blijven. quasi onmogelijk want een rijstrook is meestal geen 4meter breed
Velomobielen van een meter breedte? Is 80 cm geen betere standaard? Ik weet wel, het oogt mooier om met ronde getallen te werken. En ja, overdrijven is nu eenmaal ook een kunst. :wink: :D

Gaan we uit van die 80, dan zitten we uiteindelijk heel dicht aan bij een bukker. 't Stuur van een doorsnee stadsfiets is tegenwoordig toch ook al snel 60-65 cm breed. Ik heb zelfs de indruk dat de sturen met de jaren breder worden.

Dan komt het volgens mij niet aan op die twintig centimeter. Wat reglementair niet lukt bij een velomobiel, doe je als automobilist best ook niet bij een standaardfiets.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: video fietsen op N253

#15 Bericht door fcapri »

eeuwige reiziger schreef: Velomobielen van een meter breedte? Is 80 cm geen betere standaard? Ik weet wel, het oogt mooier om met ronde getallen te werken. En ja, overdrijven is nu eenmaal ook een kunst. :wink: :D
bwa, 80cm van de fiets. met dat warme weer rijd ik met de armen buiten de fiets (met een faw kan je de elleboog op die instap rand leggen). 10cm links en rechts erbij. zit niet ver van een meter.

vergeet ook niet dat wij veel lager zijn en voor een automobilist moeilijker in te schatten hoever wij van hen zitten.
1m80 of 2meter, maakt idd weinig uit.

k vind het altijd erg dat autos vaak claxoneren als ze eens 200meter achter u moeten rijden (aan +30km/h dan nog) omdat ze je niet direct voorbij kunnen door tegenliggers of belemmerd zicht door bochten. een fiets zouden ze de graskant indrukken dan.
maken die zich ook telkens kwaad achter ze achter een traktor zitten? drukken ze die tractor ook in de graskant? (die kan er tenmiste wel rijden)

Plaats reactie