instuif-BBQ-[schelde- en denderlandtocht] 13 september 2008

Planning en voorstellen van toertochten

een schelde- en denderlandtochtje van 100 km op zaterdag 13 september

zie ik wel zitten dus ik kom
13
68%
zie ik wel zitten maar heb die dag geen tijd
5
26%
zie ik niet zitten, dus ik kom niet meerijden,
1
5%
als er drankbevoorrading zou nodig zijn onderweg, bied ik graag mijn SUV aan :-)
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 19

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#121 Bericht door Luc Willaert »

allewedertje schreef:
Luc Willaert schreef:Mijn fototoestel is bij Wouter blijven liggen
Luc, jij bent er precies een gewoonte van aan 't maken om elke keer iets te laten liggen. De oude dag of .... ?
Tja, dementie kan beginnen vanaf de leeftijd van 25 jaar...................

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#122 Bericht door Wouter D »

nu, er stond nog schoenen ook, die waren van mijn kameraad carl,

die heeft ferm genoten van de tocht en vertelde dat op zijn bukkerskont na, niet gewaar was dat hij 100 km had gefietst

als ik het goed begrijp heeft hij iedereen uitgevraagd over hun fiets en zelfs een proefritje gedaan met een ligger, met succes, of hij er ene gaat kopen is afwachten, hij wil vooral droog naar het werk fietsen, dus de kans is reeel dat de spaarpot geleegd word voor een velomobiel.

jullie zijn allemaal bedankt om te komen, zonder jullie was hier nieks te beleven geweest,
luc, als ik eerder je kodak bij je zus afgeef dan ik je foto's online kan zetten, dan zal je ze zelf in de ether moeten gooien hoor :-)


Waar gaat de bbq-tocht van volgend jaar door?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

jonathan

#123 Bericht door jonathan »

spruitje schreef:Waar gaat de bbq-tocht van volgend jaar door?
Awel ik was al lang op zoek naar een tocht om eens te doen.
Wordt wel eens tijd...

Hier?
Met bergjes en achteraf een BBQ in de bekende stijl?

Iemand die da ziet zitten??

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#124 Bericht door Wouter D »

meestal is die 15 aug,

dit jaar niet omwille van het wk

nu de organizator bepaalt de datum nietwaar

ik zie het alvast zitten, hopelijk mijn agenda tegen die tijd ook
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#125 Bericht door eeuwige reiziger »

Johan Clerx schreef:@Eeuwige Reiziger: jammer dat je er niet bij was. Ne mens kan toch pech hebben he!
Je zal het inderdaad maar meemaken! 'n Ongeluk komt te paard en gaat te voet, zo luidt de uitdrukking. Alleen droeg ik het ongeluk schijnbaar al een tijdje bij en waren er de omstandigheden om de genadeslag te geven.

Alles was nochtans onder een goed gesternte begonnen. Rond half zes was die vermaledijde wekker afgegaan... Altijd een pijnlijk moment in een mensenleven, maar dat was gauw overwonnen bij de gedachte dat er vandaag een mooie dag met de Gentse Liggers op de agenda stond. Gauw een klets koud water over mij heen, gevechtskledij aan, brandstof in de motor die mezelf moet zijn, proviand en materiaal de Versatile in.

Buiten was het nog heerlijk stil. Dan maar de weg op. Heerlijk alleen op de weg. Slechts het zoemen van de banden en het ruisen van de ketting waren te horen. Er lag een fijn mistdekentje over de velden, en het lijkt wel of die m'n velomobiel af en toe minzaam omhelsde (euh, let er maar niet; ik word altijd een beetje lyrisch in de natuur...). Langs landelijke wegen naar Bellem. Daarna het jaagpad van het kanaal Gent-Brugge op. Ook daar heerlijk stil: slechts af en toe verstoorde het monotoom gebrom van een binnenschip de slapende natuur.

Met het ochtendgloren kwam Gent naderbij. De binnenstad binnengereden waar schijnbaar iedereen ook nog de slaap der rechtvaardigen aan het genieten was (alhoewel, er stond al "schoon vrouwvolk" aan de tramhalte). Om de grote bocht die de Schelde maakt bij Gentbrugge te vermijden, besloot ik een stukje van de LF30 te volgen. Menslief, gelukkig was ik toen alleen! Wat heb ik gefoeterd! Wel, in alle eerlijkheid kan ik zeggen dat ik nog nooit zo'n slecht fietstraject heb meegemaakt. Scheef en gebarsten betonplaten, hobbelig en slecht onderhouden grindpad, kasseien die waarschijnlijk nog Duitse soldatenschoenen onder zich moten hebben gevoeld, gestampte aarde die vol lag met rommel, bladeren en takjes, dat alles dan nog gekruid met een ware wildernis aan onkruid en struikjes die her en der het pad hadden overwoekerd. En om het geheel af te maken, had een of andere stompzinnige bouwvakker grote hekkens op een stuk van het traject geplaatst, zodat er bijna geen doorkomen meer aan was... Gruwelijk!

En dan, juist toen ik onder de brug van de E17 reed, sloeg het noodlot toe. Bang! Een enorme knal die nog eens versterkt werd door het betonnen gewelf boven m'n hoofd. Onmiddellijk voelde de Versatile zwaar aan (jaja, nog zwaarder dan anders :wink: ), en dus wist ik al hoe laat het was. Uitgestapt. Om moedeloos van te worden... Lek als een zeef, maar nog het ergst aan de rechterkant. Daar was de buitenband opengescheurd en de binnenband opengebarsten als een luchtballonnetje dat te lang in de zon had gelegen. Nu heeft een mens wel een binnenband bij, maar bij maar half aangesneden buitenbanden had ik er niet aan gedacht een dergelijk exemplaar mee te nemen. Ja, ik weet het, niet echt verstandig. Toen ik mijn eigen pechdienst belde (lees: mijn vrouwtje), bleek dat er ook geen Perfect Moirees in de schuur meer lagen. Nog eens pech. Dus vroeg ik haar een Schwalbe Marathon mee te nemen die ik normaal op de alleweder leg, alhoewel ik met een bang hartje eigenlijk wel vermoedde dat die veel te breed zou zijn voor de wielkasten van de Versatile. En ja, mijn vermoeden werd bewaarheid. 'n Ongeluk komt immers nooit alleen... Dan maar met de bereden brigade naar huis teruggekeerd. Grom! Daar viel mijn dag in het water! Grrr!

Wat bleek nu? Aan de kant van de wielkasten waren de beide voorbanden aan de velgrand zwaar versleten. 't Slechte wegdek heeft dan waarschijnlijk de laatste genadesteek gegeven, waardoor de binnenband zich naar buiten duwde met alle gevolgen van dien... Reeds voor de tweede keer laat Vredestein me eigenlijk in de steek. Ook bij de S-licks heb ik hetzelfde euvel meegemaakt: een vergevorderde slijtage aan de velgrand nog voordat het loopvlak zelf echt versleten was. Blijkbaar kunnen de Vredesteinbanden de zijwaartse krachten van een velomobiel niet echt aan. Wat mij betreft, zijn de Perfect Moirees dus lang niet zo "perfect" als de producent ons wil doen geloven.

Jammer dat ik er niet kon bij zijn! Echt jammer! Niettemin geniet ik ervan dat anderen een leuke dag hebben gehad die Wouter voor de Gentse Liggers heeft georganiseerd. Volgende keer zal ik erbij zijn, al moet ik vijftig buitenbanden meesleuren!
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#126 Bericht door graddus »

Hier heb je dan weer een berichtje om te wissen, het is vast een prachtig verhaal, maar ik ga de moeite niet meer doen om het te lezen, been there, done that, seen everything, zeg maar. :?

Ow en als je van plan was mijn berichtjes terug te beginnen wissen, bedenk dan dat ik ook mag modereren. Ik houd nl. niet zo van dit soort flauwekul.

jonathan

#127 Bericht door jonathan »

graddus schreef:Hier heb je dan weer een berichtje om te wissen, het is vast een prachtig verhaal, maar ik ga de moeite niet meer doen om het te lezen, been there, done that, seen everything, zeg maar. :?

Ow en als je van plan was mijn berichtjes terug te beginnen wissen, bedenk dan dat ik ook mag modereren. Ik houd nl. niet zo van dit soort flauwekul.

:D :wink: 8)

Jonathan-had ook zo zijn excuus

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

#128 Bericht door skywise »

eeuwige reiziger schreef:...Jammer dat ik er niet kon bij zijn! Echt jammer! Niettemin geniet ik ervan dat anderen een leuke dag hebben gehad die Wouter voor de Gentse Liggers heeft georganiseerd. Volgende keer zal ik erbij zijn, al moet ik vijftig buitenbanden meesleuren!
Inderdaad superjammer! Ik vond het weer 's morgens vroeg ook prachtig. Ik neem om klapbanden te kunnen herstellen altijd een paar oude plooibuitenbanden mee die net niet helemaal versleten zijn (momenteel marathon racers, maar die zijn voor de Versatile waarschijnlijk ook te breed) want ik heb het ook al voorgehad! Tot een volgende keer met meer geluk.
Skywise (WAW 558 & 011)

jonathan

#129 Bericht door jonathan »

racers passen op een versatile

Wilfred van Norel rijdt in de zomer met Mracers

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#130 Bericht door eeuwige reiziger »

skywise schreef:Inderdaad superjammer! Ik vond het weer 's morgens vroeg ook prachtig. Ik neem om klapbanden te kunnen herstellen altijd een paar oude plooibuitenbanden mee die net niet helemaal versleten zijn (momenteel marathon racers, maar die zijn voor de Versatile waarschijnlijk ook te breed) want ik heb het ook al voorgehad! Tot een volgende keer met meer geluk.
Hoe lekbestendig zijn die banden en hoe stevig zijn ze bij de velgrand? Als ik me goed herinner, kondigde Vredestein indertijd aan dat ze bijzondere aandacht hadden besteed aan de sterkte van de velgrand, omdat dit bij de S-licks een teer punt was geweest. Daar de Perfect Moirees de opvolgers waren van de S-licks had men daar dus op gewerkt. Blijkbaar waren dat dus verkoperspraatjes, want, net als bij mijn S-licks, gaan ook de PM's als voorbanden weer opdezelfde plaats scheuren. Met alle gevolgen van dien... Geen bbq. En ik had toch zo graag de sponsoring op Lucs en Johans velomobielen eens bewonderd... Maar er zal wel nog een volgende keer zijn, met, hopelijk, meer geluk! In ieder geval zal ik dan het geluk een handje helpen! :wink:
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

jonathan

#131 Bericht door jonathan »

@eeuwige

ik heb al enkele moirees en 1 paar hpvs in gort gereden.
Maar door slijtage en niet door wangen..
Als je de druk op 6bar of meer houdt, zoals dat moet bij een vm, krijg je dat probleem niet.
5 bar is gewoon te weinig


Jonathan-nieuwe rubber onder de mango

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#132 Bericht door eeuwige reiziger »

jonathan schreef:ik heb al enkele moirees en 1 paar hpvs in gort gereden.
Maar door slijtage en niet door wangen..
Als je de druk op 6bar of meer houdt, zoals dat moet bij een vm, krijg je dat probleem niet.
5 bar is gewoon te weinig
Nochtans zorg ik er steeds voor dat de banden op zes bar staan. Vroeger en nu. Ofwel ligt het aan mijn rijstijl. Wie weet...
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#133 Bericht door eeuwige reiziger »

skywise schreef:Inderdaad superjammer!
Even toch een berichtje aan alle deelnemers, want ik wil toch wel iets verduidelijken. Schijnbaar is het zo dat de hele groep een tijdlang op me heeft staan wachten. Een uur, naar ik toch verneem. Ik kreeg ook de indruk dat er mensen zijn die het me heel kwalijk nemen dat ik pas rond tien uur een berichtje naar Wouter heb gestuurd om te melden wat er aan de hand was. Ook wordt er gesuggereerd dat ik maar iets uit mijn duim zuig om mijn afwezigheid enigszins te rechtvaardigen. Ik betreur in grote mate dat dit alles de ronde doet. Pas na mijn thuiskomst kon ik Wouter bereiken, want ik had er helemaal niet aan gedacht zijn telefoonnummer mee te nemen. Als dat bij sommigen kwaad bloed heeft gezet, wil ik mij daarvoor verontschuldigen, maar tegelijkertijd ook onderstrepen dat ik het niet echt fijn vind dat er zaken over me worden rondgestrooid die kant noch wal raken.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

jonathan

#134 Bericht door jonathan »

eeuwige reiziger schreef:
jonathan schreef:ik heb al enkele moirees en 1 paar hpvs in gort gereden.
Maar door slijtage en niet door wangen..
Als je de druk op 6bar of meer houdt, zoals dat moet bij een vm, krijg je dat probleem niet.
5 bar is gewoon te weinig
Nochtans zorg ik er steeds voor dat de banden op zes bar staan. Vroeger en nu. Ofwel ligt het aan mijn rijstijl. Wie weet...
die kan ONMOGELIJK grover dan die van mij.
Ik breek mij ophanging door midden maar niet mijn wangen
ook regelmatig mountainbike parcours(vraag T er maar eens naar), kasseien, bochten op twee wielen, nee nee, het ligt aan wat anders.

Of terwijl heb je pech gehad en was het een prod fout.

J.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#135 Bericht door eeuwige reiziger »

jonathan schreef:die kan ONMOGELIJK grover dan die van mij.
Ik breek mij ophanging door midden maar niet mijn wangen
ook regelmatig mountainbike parcours(vraag T er maar eens naar), kasseien, bochten op twee wielen, nee nee, het ligt aan wat anders.

Of terwijl heb je pech gehad en was het een prod fout.
Ja, voor jou, Jonathan, moeten ze het "mountainvelomobiling" uitvinden... :lol:

In ieder geval, ik lees op Ligfietsplaza in de rubriek banden toch ook dat er mensen dezelfde ervaringen met Vredestein hebben.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie