ligfietsreis Schotland

Reisvoorstellen, minitrips (NL, L, F, D)
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Broeno
Helper
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 1:06
Postcode: 8790
Fiets: Azub Max
Locatie: Waregem
Contacteer:

ligfietsreis Schotland

#1 Bericht door Broeno »

Er zijn zich wat vage plannen aan het vormen voor een ligfietsreis in Schotland.
Heeft er iemand ervaring met fietsen door Schotland?
Wat zou er een doenbare etappeafstand zijn?
Iemand ervaring met hond (Golden Retriever in aanhangwagen) mee op fietsreis?
Geen problemen met hond in Schotland?...
Veel vragen, en ik ga natuurlijk zelf veel opzoekingswerk doen, maar een beetje ervaringsgerelateerde raad is natuurlijk nooit te versmaden. :)
@brunomobiel

Gebruikersavatar
kleintje
Helper
Berichten: 273
Lid geworden op: do 27 apr 2006, 16:45
Fiets: een echte kadett
Locatie: overslag
Contacteer:

#2 Bericht door kleintje »

Moet een hond niet eerst in quarantaine voor die Engeland en Schotland binnen mag? Het is alweer een tijd geleden, maar dat was de reden waarom onze hond niet mee ging op vakantie daar.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#3 Bericht door Edje »

indeed
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Broeno
Helper
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 1:06
Postcode: 8790
Fiets: Azub Max
Locatie: Waregem
Contacteer:

#4 Bericht door Broeno »

Nee, da's al een paar jaar veranderd. Nu moeten ze bewijs hebben dat ze min. 6 maanden op voorhand een rabies-vaccin + negatieve bloedtest gekregen hebben + Europees paspoort + volledig in orde met al de rest natuurlijk ook.
Maar aangezien ik liefst in juni was gegaan (goed weer, lange dagen en minder 'midges', de gevreesde Schotse mini-mugjes) zal Schotland waarschijnlijk niet doorgaan. Maar ik overweeg nog altijd een fietsvakantie, enkel de bestemming is nog open. :)
Maar evengoed:
- tips voor hond mee op fietsreis
- etappelengte?
@brunomobiel

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#5 Bericht door Edje »

stevige leiband kopen, zo kan hij U trekken ipv jij hem :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Broeno
Helper
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 1:06
Postcode: 8790
Fiets: Azub Max
Locatie: Waregem
Contacteer:

#6 Bericht door Broeno »

Dan geraak ik waarschijnlijk geen 100m ver! :lol: Mijne Golden Retriever is nog luier dan ik! :wink:
@brunomobiel

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#7 Bericht door Edje »

:s dan zou ik hem rustig thuis laten uitrusten, doe je hem een groter plezier mee :?
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Broeno
Helper
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 1:06
Postcode: 8790
Fiets: Azub Max
Locatie: Waregem
Contacteer:

#8 Bericht door Broeno »

Mja, misschien ook waar. Ik ga es kijken of ik eventueel aan ne doggysit kan geraken, want ik doe mijn beestje niet naar ne kennel (of hondenhotel, da's gewoon een eufemisme voor kennel)
Dan blijft er eigenlijk nog 1 grote vraag over, maar daar start ik misschien best een nieuwe thread voor om het een beetje overzichtelijk te houden :wink:
@brunomobiel

Stijnsmb
Belofte
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 29 aug 2007, 16:18
Contacteer:

#9 Bericht door Stijnsmb »

Edje schreef:stevige leiband kopen, zo kan hij U trekken ipv jij hem :wink:
Komt niet goed... Is toch verboden tegenwoordig om een hond een kar enz. te laten trekken (behalve hondeslee dan, zie Scandinavië)? Heb toch ooit eens iets gelezen dat honden niet meer mogen "werken", t.t.z. bv. een kar met een melkkan op trekken enz...


Stijn
Voorlopig nog zonder ligfiets... Challenge Fujin beviel enorm na testrit.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#10 Bericht door Edje »

Stijnsmb schreef:
Edje schreef:(behalve hondeslee dan, zie Scandinavië)?
Hmm hondensleeën gebeurt hier dus meer dan je denkt ;-) Maar is niet verboden, zelf heel weinig reglementen over, dus wat is werken wat is fun he ;-)

Neef heeft wel is een boete gehad om zijn st. Bernard uittelenen om jenever te verkopen op een redderbeurs :s
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#11 Bericht door Wouter D »

ik dacht wél dat het verboden was de hond aan de leiband mee te voeren als je aan het fietsen bent. misschien moeten de heren van de blauwe lijn zich even moeien?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#12 Bericht door rik »

spruitje schreef:ik dacht wél dat het verboden was de hond aan de leiband mee te voeren als je aan het fietsen bent. misschien moeten de heren van de blauwe lijn zich even moeien?
Volgens mij is dat inderdaad verboden, ja. Niet dat ik de arm der wet vertegenwoordig.
DF 269
Ice sprint1 26"

Stijnsmb
Belofte
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 29 aug 2007, 16:18
Contacteer:

#13 Bericht door Stijnsmb »

Om terug on-topic te komen. Ik ben een hele tijd geleden ook aan het denken geweest aan een ligfietsvakantie. Om een of andere reden lijkt het me zalig om in Groot-Brittanië met een trike rond te toeren, en qua trikes heb ik het om een of andere reden nogal voor een Ice Trike. Hoewel ik nog nooit met een trike gereden heb... Raar hè! :? :D

Sowieso, Schotland is zeker de moeite, vooral The Highlands. Je kan je lid maken van "The National Trust of Scotland" of van een andere "vereniging" waarvan ik de naam kwijt ben. Beiden hebben kastelen onder hun hoede die je kan bezoeken. Als je lid bent betaal je een bepaald bedrag, en dan kan je de kastelen bezoeken zonder verder ingang te moeten betalen. Ik geloof dat het goedkoper is om lid te worden vanaf het moment dat je 10 kastelen bezoekt. 10 kastelen op een 3-tal weken is zeker niet teveel, maar je weet niet op voorhand welk kasteel tot welke "vereniging" behoort...

Stijn
Voorlopig nog zonder ligfiets... Challenge Fujin beviel enorm na testrit.

Plaats reactie