Gestolen Hurricane uit bewaakte stalling Gent Sint Pieters

Meld hier als je fiets gestolen is.
Bericht
Auteur
wouter_van_landuyt
Supporter
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 14 jun 2004, 21:16
Postcode: 9000
Fiets: Hurricane (nu weg)
Locatie: Gent
Contacteer:

Gestolen Hurricane uit bewaakte stalling Gent Sint Pieters

#1 Bericht door wouter_van_landuyt »

:cry: Vandaag is een trieste dag voor mij. Mijn vuurrode Hurricane is vandaag (14-6-2003) gestolen uit de betalende fietsstalling aan Gent Sint Pieters. Blijkbaar is men er in geslaagd het slot van het PLS-systeem te kraken want dat stond open deze avond en mijn fiets was weg met cryptonite en al. Dit is dan ook een oproep voor iedereen die een felrode stalen Hurricane ziet staan. Mijn fiets is te herkennen aan zijn smal "race"-stuur met cyclocross-manenten voor de bediening van de deraileur, Magura-remmen (oude type, in metaal). Verder heeft hij een rol-dynamo, Axa-voor en achterlicht en bovenal is hij geregistreerd met nummer 690625 393 57. Ongeveer alles is uitgerust met snelsluiters : voorbuis van de trapas, stoeltje. Op het achterwiel staan bouten voor de aanhechting van een BOB-karretje.
Fotos van mijn fiets kan je vinden op de website van de ligfiets onder de rubriek "reisverslagen" "toerist in Senegal". Toen had hij wel nog een ander stuur.

Degenen die mijn fiets kan terugbezorgen kan rekenen op een paar bakken trappist of iets gelijkwaardigs. Ik wil mijn fiets die mij tot in Istanbul, Wit Rusland en Senegal gebracht heeft graag terug.

Kijk uit en pak de dief
Wouter Van Landuyt

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#2 Bericht door GeertJ »

Wouter,

Ik vind het heel erg dat je fiets is gestolen. Ik snap de mensen die dit stelen totaal niet, ik vind het heel laag bij de grond degene die dit doen, en verdienen van mij best een serieus pak rammel of iets dergelijks! Het is mij nog nooit overkomen dus ik weet niet echt hoe ik me zou voelen, maar ik kan me voorstellen dat, als je erg gehecht waard aan je fiets, je je nu wel heel rot voelt.
Ik zal dan ook zeer goed uitkijken als ik in gent ben of ik je fiets nergens tegen kom.
alleszins veel sterkte :D
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gebruikersavatar
JP
Junior
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 08 mar 2004, 13:16
Postcode: 9630
Fiets: Hurri Tour
Locatie: Zwalm
Contacteer:

#3 Bericht door JP »

Ik vindt dit ook heel erg en zal zeker ook uitkijken.

Ik heb nog nooit een betalende fietsenstalling gebruikt, maar ik dacht dat je fiets daar veilig stond. Blijkbaar niet dus.

JP

Gebruikersavatar
wim
Site Admin
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 20:59
Postcode: 2930
Fiets: M5 low racer
Locatie: België
Contacteer:

#4 Bericht door wim »

Nu ook al ligfietsen verdomme ?
Fietsendieven mogen ze voor mijn part op 't schavot zetten.
Ik snap nie waar de dief je fiets zal kwijtraken, 't zal toch op ligfietsplaza nie zijn denk ik.
En dat dat probleem anno 2004 nog niet uit de wereld geholpen is, begrijp ik toch niet goed zulle.
Ik heb in "de vogelvrije fietser", tijdschrift van fietsersbond gelezen dat er al onkraakbare sloten voorhanden zijn, maar dat de fietsindustrie ze niet wil toepassen. (volgens hen nog niet goed genoeg bla bla bla)
Bijvb een slot gemonteerd in het frame dat de trapas blokkeert, en als je die wil pikken moet je eerst het frame vernielen.
Hoe dan ook, veel kans dat de dief je fiets zal herspuiten denk ik, en mss ander onderdelen erop zetten.
Waar is dat nummer juist gegraveerd ? - kunnen we daar op letten.
Wim Willems

wouter_van_landuyt
Supporter
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 14 jun 2004, 21:16
Postcode: 9000
Fiets: Hurricane (nu weg)
Locatie: Gent
Contacteer:

Gestolen Hurricane uit bewaakte stalling Gent Sint Pieters

#5 Bericht door wouter_van_landuyt »

:cry: De registratie is gebeurd bovenop de buis voor de stuurpen, maar niet op het uitschuifbaar gedeelte.
Wouter Van Landuyt

Gebruikersavatar
Cris
Belofte
Berichten: 143
Lid geworden op: di 14 okt 2003, 9:40
Postcode: 9850
Fiets: Geen ligfiets meer
Locatie: Hansbeke
Contacteer:

Oei

#6 Bericht door Cris »

Oei, 'kom veel in Gent, ... zal er ook eens op letten.
Cris Claessens

Gast

#7 Bericht door Gast »

ben vrij veel in gent, zal er zeker op letten!! veel succes met de zoektocht!!!!!
mischien es een test van sloten plaatsen op het forum?

groete

Gebruikersavatar
mathias
Helper
Berichten: 289
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 11:06
Postcode: 9050
Fiets: Rode Challenge Hurricane
Locatie: gentbrugge
Contacteer:

#8 Bericht door mathias »

ik ga der zeker ook naar uitkijken, maar voor al de duidelijkheid, mij moet ge nie tegen houden. ik rijd ook met een felrode stalen hurri en wel al meer dan Twee jaar... moest ge mij zien rijden, mijn ligfiets is nie gestolen... hopelijk vinden we hem
Mathias

Gebruikersavatar
Cris
Belofte
Berichten: 143
Lid geworden op: di 14 okt 2003, 9:40
Postcode: 9850
Fiets: Geen ligfiets meer
Locatie: Hansbeke
Contacteer:

Verzekering

#9 Bericht door Cris »

Zeg, ... je moet eens informeren of die fietsenstalling geen verzekering heeft tegen diefstallen?

Indien je voor de bewaking iets moet betalen zou 'k toch eens van mijn oren maken en hen in gebreke stellen. Vooral als het om een dure fiets gaat!

Je moet maar eens informeren!

:?
Cris Claessens

Gast

#10 Bericht door Gast »

Als je die fietsenstalling in gent al es goed bekeke heb dan noem ik da niet meer een bewaakte fietstalling -> fietsstalling staat constant open, de fietstalling zelf is 1 puinhoop, en er gaan nogal veel "wilde verhalen" de ronde (over mensen die niet meer binnengeraakten, of toegang kregen tot een andere fiets...).
Mischien es een voorstel voor het gentse stadsbestuur: een deftige bewaakte fietsstalling, als het kan voor een auto, waarom niet voor een fiets??? (en niet alleen fietsstallingen zijn nodig in gent, ook deftige fietspaden, wat meer rechten voor de fietsers in de binnenstad,...). Volgens mij is gent één van de fietsonvriendelijkste steden in België!!!

Gebruikersavatar
Cris
Belofte
Berichten: 143
Lid geworden op: di 14 okt 2003, 9:40
Postcode: 9850
Fiets: Geen ligfiets meer
Locatie: Hansbeke
Contacteer:

Gelijk

#11 Bericht door Cris »

Stijn,
Ik ben het volledig eens met je! Moet maar eens 10 meter over de grens gaan, ... wat een verschil, fietspaden, fietspaden, ... :cry:

Zou Mr. Beke dit forum ook lezen :lol: :lol:

Ik heb nog gewerkt voor hem bij de federale politie (toen nog een stadsdienst). Ik denk dat het niet zal helpen maar we kunnen altijd eens proberen. Hij rijdt toch ook altijd met de fiets naar stadhuis, dus ...

Yooooooooow
Cris Claessens

Gast

#12 Bericht door Gast »

Hopelijk leest Beke es dit forum! Kvraag mij in feite af wat dieje fietserbond in gent zoal doet? Veel realisaties op fietsgebied zie ik toch niet echt gebeuren, integendeel zelfs. Op sommige stukken worden fietsen zelfs verboden in de binnenstad! Het enigste positieve op fietsgebied dat ik zie in Gent, dat zijn de fietsende politieagenten (hebben prachtige nieuwe, superduure cannondale full suspension mountainbikes).
In Nederland is het inderdaad een "fietsparadijs" -> prachtige fietspaden, goede bewegwijzering!!! Een verademing voor es het zeer fietsonvriendelijke België te ontvluchten!

Gebruikersavatar
Dries
Helper
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 19 sep 2003, 22:42
Postcode: 9000
Fiets: Taifuns
Locatie: Gent
Contacteer:

#13 Bericht door Dries »

[quote] Kvraag mij in feite af wat dieje fietserbond in gent zoal doet[/quote]
Een tip: wordt lid van de fietsersbond, zorg dat je geïnformeerd wordt als er acties zijn, probeer misschien zelf wat te bewegen?
[quote] Op sommige stukken worden fietsen zelfs verboden in de binnenstad! [/quote]
waar heb je dat nu vandaan?

Gent is inderdaad geen ideale fietsstad, vooral omwille van de kasseien al dan niet in combinatie met tramrails. Maar liever wat rustieke kasseien dan een gladde asfalt, want dat wordt binnen de kortste keren een autosnelweg. Een autovrij gebied heeft ook zijn consequenties...

Gast

#14 Bericht door Gast »

In sommige eenrichtingsstraten in gent mag je niet meer fietsen in gent (vb. nederkouter richting Gent-Sint-Pieters -> veel plaats voor parkeerplaatsen dat wel). En natuurlijk is het voor de politie in gent gemakkelijk om fietsen te pakken, auto's rijden iets sneller en daar is de politie denkik iets te lui voor). En wat de fietserbond voor resultaten naar voren schuift zijn toch maar magere resultaten (vb nieuwe stallingen aan gent-sint-pieters-> ze zien er al schoon uit :? ), het zijn druppels op een hete plaat. Men is gewoon bang voor aan de "vrijheid" van de auto's te raken, en daar is de arme fietser de dupe van! De fietserbond mist slagkracht! En om eerlijk te zijn over de kasseien in gent, die zijn ook voor fietsers heel gevaarlijk!!!!!, en ik heb al veel auto's aan veeeeeel meer dan 30per uur over de "rustieke" kasseien zien vliegen. Kasseien hebben geen enkel remmend effect -> integendeel hoe sneller je met je auto over kasseien rijd, hoe minder je er van voelt. Enkele voorstellen voor stad Gent:
- bewaakte en deftige fietsstallingen rondom het station + compatibiliteit met het openbaar vervoer
- plaats voor de fietsers in de stad
- wegwijzers voor fietsers in de stad
- wat meer snelheidscontroles in de stad voor auto's
- en eindelijk es een fietsvriendelijk en autoluw beleid
want volgens mij is investeren in een fietsbeleid, investeren in vrijheid en in de toekomst!

Gebruikersavatar
Dries
Helper
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 19 sep 2003, 22:42
Postcode: 9000
Fiets: Taifuns
Locatie: Gent
Contacteer:

#15 Bericht door Dries »

kortrijksepoortstraat is al jaaaren enkele richting voor fietsers, en terecht wegens zeer gevaarlijk en een perfect alternatief naast het water.

en voor de rest ben je zeer welkom bij de fietsersbond. Alsof zij verantwoordelijk zijn voor een mager fietsbeleid in Gent?

de beste garantie voor goede fietsinfrastructuur is veel fietsen. en helaas kiezen nog steeds zeer veel afgestudeerden voor de auto ipv voor de fiets

Plaats reactie