Nieuw gevaar op de baan...

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Apollo69X
Nieuweling
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 06 nov 2006, 12:35
Postcode: 3110
Fiets: Nazca Fuego
Locatie: Rotselaar
Contacteer:

#46 Bericht door Apollo69X »

Johan DP schreef:Hmm ken ik...
Enfin heb m'n broer al eens met een toen nog gehuurde Hurri laten rijden, hij zag dat al zitten, tot ie de prijs hoorde, tweedehands zag ie precies niet direkt zitten.
Héhé, ja dat herken ik :) Hier thuis zijn ze er best wel enthousiast over, maar de kostprijs hé... Mijn broer bijvoorbeeld reageerde net zo. Hoewel hij best wel enthousiast is over het idee, kan hij momenteel het geld niet missen. Zijn vriendin studeert nog, en hij heeft zelf avondlessen dus...

Hij zag het wel zitten om eventueel een tweedehandse te kopen op termijn. Hij heeft zo immers een tweedehandse tandem opgelapt waarmee hij naar Denemarken op vakantie is getrokken met zijn vriendin. Maar dan wou hij zich eerst wel goed informeren, want het blijft natuurlijk altijd wel een investering.

Mijn neef darentegen zag het wel al zitten, maar die doet momenteel zijn doctoraat in Londen dus dat is niet zo eenvoudig om even af te spreken.
Enfin, wie weet zie ik je zaterdag al ergens in Antwerpen rondbollen... :-)
Wie weet :) Voor mij komen na kerstmis nog eerst de examens (laatste jaar) Maar daarna wil ik altijd graag afspreken voor een toerke. In het begin zal het nog rustig aan zijn, kwestie van te wennen en niets te forceren, maar aangezien ik elke week toch al 15km ga lopen en elke dag met de fiets naar school ga is die conditie wel oké.
beter één wiel op de grond, dan twee in de lucht...

Gebruikersavatar
Johan DP
Nieuweling
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 14 okt 2007, 18:59
Postcode: 2170
Fiets: Nazca Fuego
Locatie: Merksem
Contacteer:

Rustigaantoerkes

#47 Bericht door Johan DP »

Rustigaantoerkes zijn meer dan gewenst eigenlijk momenteel. Zelf ben ik niet in conditie, en ik heb ook nog maar een 100 km op m'n ligger gedaan.
Momenteel doe ik tripjes van een 20-25 km, 30-35 kan ook, maar dan is dat genoeg geweest voor m'n kniewerk momenteel.

Dus afspreken: zeker !
Al gaat dat misschien niet altijd makkelijk lukken omdat er tussen dit een een week of 4-5 een nieuw meisje op de wereld komt, dus het zal wat schuiven en trekken zijn in de agenda. Maar da's graag gedaan ! :)

Heb jij ondertussen misschien al aan het rondzien geweest naar mogelijkheden om je fuego te transporteren ?

Gebruikersavatar
Johan DP
Nieuweling
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 14 okt 2007, 18:59
Postcode: 2170
Fiets: Nazca Fuego
Locatie: Merksem
Contacteer:

Aha !

#48 Bericht door Johan DP »

Aha ! Hij is er ! Hij is er !
Een gloednieuwe schitterende silverbird Fuego !
Proficiat man !

Gebruikersavatar
Apollo69X
Nieuweling
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 06 nov 2006, 12:35
Postcode: 3110
Fiets: Nazca Fuego
Locatie: Rotselaar
Contacteer:

#49 Bericht door Apollo69X »

Héhé, dankjewel :)

Ik ben er dan ook zeer trots op 8) Ik moet eerlijk gezegd wel bekennen dat ik er aanvankelijk een beetje schrik voor had :oops: - met dat het toch al bijna een jaar geleden was dat ik nog een ligfiets had aangeraakt, en gezien mijn beperkte rij-ervaringen, om dan onmiddelijk door de grote stad te moeten gaan laveren... Het was dan ook nog eens aan't regenen en zo :roll:

Maar al vanaf de eerste meters was het genieten hé, gewoon genieten - echt onbeschrijfelijk gevoel. Zeker toen ie aangepast was aan mijn lengte, lag zo goed als een kind in moeder's armen (sorry mams :P )

De fuego is alles wat ik er van had verwacht, één en al stabiliteit en comfort. Het is wel even wennen aan de grotere draaicirkel als ik in't stad (leuven) rondrij. Jammer dat het weer zo tegenzit nu, maar ik ben onverbeterlijk en ik ga dan straks ook toch een klein tochtje doen hier, kwestie van m'n benen eens goed te strekken.

Als ik wat meer tijd heb - en wat meer kilometer'kes achter de kiezen - smijt ik hier een paar foto'tjes op, en schrijf ik een uitgebreider verslagske over mijn bevindingen.

@ Johan:
- hij raakt net in ons Citroën berlingo'ke maar dan moet de achterbank plat. Ik heb eigenlijk geen idee of die gemakkelijk achterop de wagen zou gaan. Ik zal er eens naar kijken na de examens in januari. De trein is ook altijd een optie - maar dat lijkt me niet zo eenvoudig om die erop te krijgen

- En euh, hoe ziet het eruit voor de nieuwe spruit die binnenkort op de wereld komt? M'n beste wensen alvast voor het nieuwe jaar ;-) Nu om af te spreken; Ik heb nu examens tot half januari dus het zou hoe dan ook moeilijk zijn. Maar ik zal iets laten weten als ik weer wat meer tijd heb (verwacht vanaf ergens 20 januari zoiets) en dan moet je maar zien of het gaat... groetjes
beter één wiel op de grond, dan twee in de lucht...

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#50 Bericht door marksje »

Achter op de trekhaak gaat net (voor mijn fuego M korte versie toch). Ik heb wel mijn fietsendrager moeten aanpassen om reden de wielbasis groter is dan bij een klassieke bukkersfiets. Ik zal er eens een foto van nemen van dat spel en eerstdaags hier laten zien.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Apollo69X
Nieuweling
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 06 nov 2006, 12:35
Postcode: 3110
Fiets: Nazca Fuego
Locatie: Rotselaar
Contacteer:

#51 Bericht door Apollo69X »

Ben benieuwd hoe het eruit ziet. Ik heb zelf ook een M-frame. Nu ja, bij gebrek aan een eigen wagen moet ik er mij voorlopig nog niet te veel zorgen over maken. Mag al blij zijn als ik die van de ouwkes af en toe is mag lenen :)
beter één wiel op de grond, dan twee in de lucht...

Gebruikersavatar
Johan DP
Nieuweling
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 14 okt 2007, 18:59
Postcode: 2170
Fiets: Nazca Fuego
Locatie: Merksem
Contacteer:

Schitterend !

#52 Bericht door Johan DP »

lag zo goed als een kind in moeder's armen
Ik kan het zelf niet beter uitdrukken :)

Wel persoonlijk vind ik de draaicirkel goed te doen, ben nog nergens gekomen waar ik er niet mee uit de voeten kom, ben zelfs al aangenaam verrast door toch een paar moves te maken die ik dacht niet te kunnen.
Eigenlijk draai ik er korter mee dan met een Hurricane Tour, ligt vooral aan het vertrouwen dat de Fuego me geeft denk ik.

Voor transport : ik heb de large versie, en de pedalen zijn wat verder uitgetrokken... heb hem eens achter onze peogeot 307 gezet, en hij steekt me toch wat te ver over, vooral aan de pedaalkant. (en dan heb ik de trapassen nog recht gezet.
Ben toch aan het denken aan een daktransport :( al heeft dat wel een pak nadelen. Maar liever dat dan een mogelijk "blijven hangen" van m'n fietsje aan één of ander voertuig.
Probleem is dat die daktransporten ook weer zo een maximum lengte hebben van +/-1.30 m. Laat dat nu wel érg nipt zijn voor de Fuego L.

Ik ben benieuwd naar de foto van Marksje, allez, van zijn verlengde fietsendrageroplossing. Eens kijken hoe ie dat verlengen gedaan heeft.

Ons klein madammeke zit "on track". Geboorte is voorzien op 10 januari, en blijkbaar gaat ze zich daaraan houden ook. Groot gelijk, want momenteel is het toch wat té koud om ter wereld te komen ....
Maar ze mag al, want alles staat klaar.

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

Re: Schitterend !

#53 Bericht door marksje »

Johan DP schreef:....
Ik ben benieuwd naar de foto van Marksje, allez, van zijn verlengde fietsendrageroplossing. Eens kijken hoe ie dat verlengen gedaan heeft.
...
Zo spectaculair is die wijziging nu wel niet, en inderdaad bij de L versie vrees ik dat die links en rechts wel komt piepen bij een klassieke auto.

Afbeelding
klassieke standaard voor drie fietsen, bij de laatste zijn de wielgootjes verlengd; links en rechts zijn wel verschillend uitgelengd om zo de fiets links en rechts binnen de auto te houden

Afbeelding
Normaal zijn die gootjes aan te passen aan de wielbasis van de fiets, doch bij de Fuego is die te groot en zitten die "stokjes" onvoldoende in de basisbuis. Opgelost door een extra buisje in te schuiven (dat roest stukje :oops: moet ze nog eens schilderen), waar normaal die stokjes continue in en uit te schuiven zijn door die vijs te lossen, is de steun voor de Fuego vast, het boutje zit er los door

Afbeelding
zo ziet ge het roest nog beter.

Afbeelding
En dan met de standaardklem de onderbuis pakken (normaal steek ik daar nog een moesje tussen tegen krassen) en de wielen worden in de gootjes vastgelegd moet fietsriempjes

Ik ben zo onlangs met twee klassieke en de fuego op de trekhaak naar Friesland gebold (± 400 Km) en dat heeft niet bewogen.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Plaats reactie