Ja, ik heb er één

Meer informatie en foto's van onze leden
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
asqr
Nieuweling
Berichten: 22
Lid geworden op: do 06 jul 2006, 0:09
Postcode: 1000
Fiets: Speedmachine
Locatie: Brussel
Contacteer:

Ja, ik heb er één

#1 Bericht door asqr »

Hey

Het is pas nu dat ik zie dat dit hoekje bestaat om over zichzelf te praten en te babbelen met andere trotse (bijna)eigenaars.

Dus, ik ben eindelijk overgegaan tot de aankoop van mijn ligfiets : een superschone, supercomfortabele, superdegelijke enzovoort superlatieven (altijd met eigen kindjes natuurlijk) Speedmachine 2006, inclusief standaard voor en achtervering, bagagedrager, SON, D-lumotech voorlicht (Bush en Muller met LED dus - zeer goed), achterlicht, Rohloff en Magura hydraulische velgremmen, airflow-kussen op het standaard zitje (perfect ergonomisch in te stellen), Big Apple banden 50 mm, en niet te vergeten spiegeltjes en vlag natuurlijk. Het beest weegt exact 20 kg, niet superlicht dus maar het comfort is er wel. Het is mijn eerste ligfiets na er een aantal getest te hebben op een namaak Gordel van 100 km rond Brussel en ik ben zeeeer blij 8)

Ondertussen (sinds 31-10-2006) heb ik er ongeveer 70 km mee gereden, door Brussel, met en zonder aanhangwagentje met 2 kindjes in, dus in totaal een extra 40 kg (CaptainXL van Chariot, aanrader trouwens) en ik ben nog steeds blij. Ik voel het wel in de benen, ik moet nog wennen en klikpedalen installeren. Zoals ik al zei, 20 kg is niet licht en 40 kg bagage ook niet, en Brussel is niet bepaald le plat pays : naar boven gaat traag (5-7 km/h) maar het wordt allemaal goedgemaakt bij het naar beneden gaan en op de platte stukken, ik plak er geen getal op maar het is zeer goed. En vooral, vooral wat mij nog het meeste stoorde op mijn bukfiets : wind en comfort, van de wind voel ik nog nauwelijks iets van, rug of kop, geen verschil, alleen bij extreem laterale wind moet ik een beetje oppassen ! en comfort, ja dat is een wereld van verschil !

En dan ook nog de mensen, er is vanalles op straat, lachen, "kijk papa", "waw", niet weten wat eraan komt gereden wat soms een beetje raar is, mensen lopen op het fietspad (komt geregeld voor in Bxl) ze staan te kijken en weten niet goed wat ze moeten doen, ik bel, zwaai, en moet uiteindelijk vertragen en "dank u" zeggen als ze zich op het laatste moment verplaatsen :lol:

Voilà,

tot binnenkort op de km-vreterlijst (niet dat ik ga winnen, maar gewoon voor de lol)

en hieronder een iet wat te donkere foto, maar het geeft al een idé
Bijlagen
al-speedmachine-trailer.jpg

Gast

#2 Bericht door Gast »

:(
Laatst gewijzigd door Gast op di 26 aug 2008, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#3 Bericht door Edje »

asqr kilometer lijst is nie tom te winnen he, het geef tons iets in de hand om mee naar bv verzekeringen te stappen, zo heeft HPV vorig jaar ne mijn onderhandeling een verzekering bekomen aan een lagere prijs dan de bukkers, omdat we minder risico voor een verzekering zijn.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
asqr
Nieuweling
Berichten: 22
Lid geworden op: do 06 jul 2006, 0:09
Postcode: 1000
Fiets: Speedmachine
Locatie: Brussel
Contacteer:

#4 Bericht door asqr »

asqr kilometer lijst is nie tom te winnen he, het geef tons iets in de hand om mee naar bv verzekeringen te stappen, zo heeft HPV vorig jaar ne mijn onderhandeling een verzekering bekomen aan een lagere prijs dan de bukkers, omdat we minder risico voor een verzekering zijn.
Het was inderdaad zeker niet de bedoeling om te winnen of zo, gewoon wat gewicht in de schaal leggen van De Lijst.

Kan je nog wat extra informatie geven ivm de verzekering of waar ik de info kan vinden?

Bedankt

Gebruikersavatar
dani263
Helper
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 15:58
Postcode: 1910
Fiets: Trike Hase Lepus Comfort - zwarte uitvoering
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#5 Bericht door dani263 »

Welkom asqr! Plezant om te zien dat er toch nog mensen bijkomen in Brabant!!!
Is dat niet waaghalzerij in Brussel? Ik moet er niet aan denken om in de Wetstraat te fietsen... brrr... Zal wel aan mij liggen zekers... te klein hartje :lol:
Misschien tot binnenkort eens ergens en vééél rijplezier!
Greetz,
Danielle

13/09/2006: zwarte Hase Lepus trike.

Auto: Paardenkracht toevertrouwd aan ezels

Gast

#6 Bericht door Gast »

:(
Laatst gewijzigd door Gast op di 26 aug 2008, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bozzl
Neo Prof
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 29 sep 2006, 19:42
Postcode: 9240
Fiets: Pioneer
Locatie: Zele
Contacteer:

#7 Bericht door Bozzl »

Kries schreef:Nogal off-topic,
maar mss 'de' gelegenheid om met een deel liggers tijdens de autoloze zondag in Bxl eens rond te toeren.

Evt. 2 routes, centrum en omgeving. + evt Zoniënwoud tot Hoeilaart, Overijse, Jezus Eik, Tervuren....

Allez, 't es mo ne passe tête hé.
K
Leuk ideetje!
Nobody's perfec

Gebruikersavatar
asqr
Nieuweling
Berichten: 22
Lid geworden op: do 06 jul 2006, 0:09
Postcode: 1000
Fiets: Speedmachine
Locatie: Brussel
Contacteer:

#8 Bericht door asqr »

Hallo Kries

Inderdaad een Zinneke !
Maar uw idé van in en rond Brussel te fietsen is zeker niet uit het oog te verliezen...


Alistair

Gebruikersavatar
asqr
Nieuweling
Berichten: 22
Lid geworden op: do 06 jul 2006, 0:09
Postcode: 1000
Fiets: Speedmachine
Locatie: Brussel
Contacteer:

#9 Bericht door asqr »

dani263 schreef:Welkom asqr! Plezant om te zien dat er toch nog mensen bijkomen in Brabant!!!
Is dat niet waaghalzerij in Brussel? Ik moet er niet aan denken om in de Wetstraat te fietsen... brrr... Zal wel aan mij liggen zekers... te klein hartje :lol:
Misschien tot binnenkort eens ergens en vééél rijplezier!
Ja, Brussel is niet de meest relaxe stad om te fietsen, maar ik heb weinig keuze en er komen elke dag nieuwe fietsers bij (dus nog 50 jaar en er zijn geen auto's meer !). Maar eigenlijk gaat het wel, vooral de wetstraat waar er twee fietspaden zijn aangelegd en je er snel doorbent, ik heb ook in totaal drie spiegels en een paar jaar ervaring achter de rug. Ik rij zelf met de auto waardoor ik een beter zicht heb op hoe mensen vanuit hun ijzeren kooi de wereld rond zich zien...
Dus, je hebt het waarschijnlijk nog al gehoord, actief-defensief rijden en soms een beetje geluk hebben dat "ze" u gezien hebben. Tot nu toe alles in orde.

Ook veel plezier met uw Trike !

Alistair

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#10 Bericht door eeuwige reiziger »

Kries schreef:Nogal off-topic,
maar mss 'de' gelegenheid om met een deel liggers tijdens de autoloze zondag in Bxl eens rond te toeren.

Evt. 2 routes, centrum en omgeving. + evt Zoniënwoud tot Hoeilaart, Overijse, Jezus Eik, Tervuren....

Allez, 't es mo ne passe tête hé.
K
Dat lijkt me een bijzonder leuk idee. Als je een tocht van ongeveer 60 km voorziet, kan je ongetwijfeld de Brusselse binnenstad combineren met een stuk Zoniënwoud en Overijse bijvoorbeeld.

Gast

#11 Bericht door Gast »

:(

Plaats reactie