Birgit

Meer informatie en foto's van onze leden
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Birgit
Supporter
Berichten: 2
Lid geworden op: za 07 feb 2004, 14:53
Postcode: 9000
Locatie: Gent
Contacteer:

Birgit

#1 Bericht door Birgit »

hallo,
laat ik me zelf even voorstellen.
Ik woon Gent en heb hier ook Biologie gestudeerd.
Door gebrek aan geld kan ik voorlopig enkel dromen van een ligfiets maar de keuze is al gemaakt. Het wordt een Optima Orca met onderstuur (rijdt heel erg lekker).

Groeten,
Birgit - en denk nu allemaal maar "eindelijk eens een vrouw in het spel"

Gebruikersavatar
wim
Site Admin
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 20:59
Postcode: 2930
Fiets: M5 low racer
Locatie: België
Contacteer:

Welkom

#2 Bericht door wim »

Hoi Birgit,

Welkom bij de Gentse Liggers.
Idd, Stijn heeft zich ook al afgevraagd waarom ligfietsen zo onbekend / onbemind is bij de vrouwen, hier in België althans.
Als geld het probleem is, in de tussentijd mag je mijn Challenge Focus (met onderstuur) lenen hoor. Ik rij toch meestal met m'n low racer.
Eventueel zaterdag as voor onze maandelijkse toertocht.

groetjes

Wim
Wim Willems

Birgit
Supporter
Berichten: 2
Lid geworden op: za 07 feb 2004, 14:53
Postcode: 9000
Locatie: Gent
Contacteer:

zitjes

#3 Bericht door Birgit »

hallo,
helaas voor mij geen Challenge, en niet uit snobisme ofzo maar gewoon uit praktische overwegingen.
Op de verschillende modellen van Nazca en Optima kan ik moeiteloos een hele dag testrijden zonder enig gebrek aan ligcomfort tijdens of na het fietsen. Herhaalde pogingen op een Challenge (Mistral/Focus/Wizard) moet ik steeds na maximaal een kwartiertje staken vanwege stevige rugpijn die ook later op de dag nog voor ongemakken zorgt.
Iemand enig idee wat het essentiële verschil is in zitjes tussen Optima en Nazca versus Challenge ?
Ik ken trouwens wel meer vrouwen die met zwier en elegantie ligfietsen.

Groeten,
Birgit

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#4 Bericht door graddus »

Idd. welkom enzo. Geen idee wat voor verschillen er zijn tussen de diverse fietsen, ben nogal verknocht aan de mijne en dus niet echt bekend met de rijeigenschappen van andere modellen. Succes met de zoektocht naar een goed betaalbaar exemplaar en hopelijk tot binnenkort op een van onze toertochtjes.

Gebruikersavatar
wim
Site Admin
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 20:59
Postcode: 2930
Fiets: M5 low racer
Locatie: België
Contacteer:

Eerste gentse ligster in spé

#5 Bericht door wim »

Kwam ik toevallig tegen op cycle vision
Bijlagen
IMG_0009.JPG
Laatst gewijzigd door wim op do 30 dec 2004, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Wim Willems

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

Re: Birgit

#6 Bericht door Brechtix »

Birgit schreef:.... - en denk nu allemaal maar "eindelijk eens een vrouw in het spel"
Lap, 't is om zeep!

Nee, graptje, welkom e.d. Wat betreft die zitjes, ik heb al meer gehoord dat die challenge zitjes een afknapper zijn - ik heb er ook geen verklaring voor.... misschien niet de juiste lengte?

Wims voorstel doet me aan iets denken. Ik heb ook zo'n 'gasten'-fiets staan (trike), om af en toe eens een kennis te plezieren of te 'bekeren' :wink: Meestal is dat hilarisch: de 'trike-grin' valt niet meer van hun gezicht te krijgen en ze zitten nadien nog uren te filosoferen over zotte uitvindingen of verbeteringen - the true spirit.

Voor een gezapig tochtje zoals zondag (zie straks nieuwe thread) zou het wel fijn zijn om een paar invités te kunnen laten meefietsen. Kunnen we die gegevens ergens verzamelen, wie welke fietsen staan heeft, en daar iets mee organiseren? Het zou de drempel (=kostprijs) wat kunnen verlagen.
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Gebruikersavatar
Bruno Van den Bussche
Helper
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 31 okt 2003, 20:11
Postcode: 9250
Fiets: Challenge Twister
Locatie: Reigerstraat 7 9250 Waasmunster
Contacteer:

#7 Bericht door Bruno Van den Bussche »

Birgit,
er zijn (ongeveer ) twee soorten schaal-zitjes. De M5-sinner-optima groep en de Challenge. Het verschil zit hem in de plaats van de kromming. Ik kan bv. alleen met Challenge (en ook wel met optima) rijden. Met M5 stoelen krijg ik ook na een kwartier last in mijn rug. Uitproberen voor je koopt dus. Er zijn ook fietsen met gaaszitting zoals de Sinner spirit, daar heb je geen last van het stoeltje, en een betere verluchting van de rug.

P.S. Mijn vrouw rijdt ook op een ligfiets, met het stoeltje in de rechtste stand: een Challenge wizzard... en ze liep ook rond op cycle vision...

Groetjes.
Bruno Van den Bussche

Plaats reactie