Wat is Rissen

herkennen jullie hier ook in?

Ja
38
90%
Neen
4
10%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Bericht
Auteur
licht
Nieuweling
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 17 mar 2010, 20:07
Postcode: 9820
Fiets: Challenge Focus
Locatie: Merelbeke
Contacteer:

#16 Bericht door licht »

wat mij steeds verbaasd zijn die brommerkes met een geel plakaatje

ik dacht dat ze maar 25 mochten, maar als ik in de 40 rij blijven ze nog steeds uitlopen :shock:

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#17 Bericht door marksje »

licht schreef:wat mij steeds verbaasd zijn die brommerkes met een geel plakaatje

ik dacht dat ze maar 25 mochten, maar als ik in de 40 rij blijven ze nog steeds uitlopen :shock:
Je hoeft zelfs niet handig te zijn om die dingen 65 per uur te laten rijden, en dat duurt tot ze eens op de rollekes staan; dan is het grote paniek en...een kostelijke zaak 8) :wink:
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Wat is Rissen

#18 Bericht door trikelover »

Ik ben meestal wel nieuwsgierig of ik mee zou kunnen maar kan mij toch altijd inhouden om dit te proberen. Ik vrees gewoon dat ik wel eens volledig zou kunnen afgaan. Mijn conditie is redelijk maar niet super is en ik me niet wil overdoen om dan vast te stellen dat ik de dag erna pijn heb of oververmoeide benen. Liever laten rijden en eigen tempo houden.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Wat is Rissen

#19 Bericht door trikelover »

Ik denk dat het omgekeerde ook bestaat namelijk racefietsen die ligfietsers willen inhalen. Deze avond bij het naar huis rijden heb ik het zelf mogen ondervinden. Toen ik een groepje schoolgaande jeugd inhaalde bleek daar ook een racefiets tussen te zitten. Die moest natuurlijk onmiddelijk de achtervolging inzetten en heeft daarna nog zo'n 8à10 km in mijn wiel gehangen en in zijn wiel gingen nog een aantal schoolgaande jeugd. Mits ik niet voldoende fysieke conditie heb en ik er al een lange dag had opzitten heb ik hem maar laten doen. Daarna kon hij het niet laten mij voorbij te steken maar een 3 tal km verder stond hij stil hij had blijkbaar probemen met zijn fiets. Normaal als er iemand pech heeft stop ik om te helpen maar voor deze maakte ik toch een uitzondering Ik kon het niet laten om in mijn binnenste te lachen dit komt er van als je moeite moet doen om iemand te volgen op de kracht van een ander.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

ganseij
Junior
Berichten: 51
Lid geworden op: di 21 okt 2003, 22:04
Fiets: hurri
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re:

#20 Bericht door ganseij »

marksje schreef:
licht schreef: Je hoeft zelfs niet handig te zijn om die dingen 65 per uur te laten rijden, en dat duurt tot ze eens op de rollekes staan; dan is het grote paniek en...een kostelijke zaak 8) :wink:
Deze velonaut schijnt volgens de achtervolgende automobilist ook 65 km per uur te rijden in eeklo
http://www.youtube.com/watch?v=QK6MJg4Okfk" onclick="window.open(this.href);return false;

Bram Mouton
Public Relations
Berichten: 796
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Alizé
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Wat is Rissen

#21 Bericht door Bram Mouton »

Foei foei, per WAW aan 65 door de bebouwde kom [-X :mrgreen:

Frank II
Kopman
Berichten: 658
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 7:53
Postcode: 2160
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Wommelgem
Contacteer:

Re: Wat is Rissen

#22 Bericht door Frank II »

Tot er een zijn deur opendoet. Snel rijden is plezierig, maar te snel?

Gebruikersavatar
wout
Helper
Berichten: 438
Lid geworden op: di 01 mei 2007, 2:59
Postcode: 9988
Fiets: M5 28/20 onderstuur 1996 (verkocht)
Locatie: Watervliet
Contacteer:

Re: Re:

#23 Bericht door wout »

ganseij schreef:
marksje schreef:
licht schreef: Je hoeft zelfs niet handig te zijn om die dingen 65 per uur te laten rijden, en dat duurt tot ze eens op de rollekes staan; dan is het grote paniek en...een kostelijke zaak 8) :wink:
Deze velonaut schijnt volgens de achtervolgende automobilist ook 65 km per uur te rijden in eeklo
http://www.youtube.com/watch?v=QK6MJg4Okfk" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is WAW 100 (charlotte) van Halepole die is electrisch ondersteund
weer of geen weer, altijd velomobielweer

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Wat is Rissen

#24 Bericht door Wouter D »

wist niet dat ze bij ligfiets.be ook al waw's verkochten :-)

inderdaad foei voor de snelheid, je mag met je fiets niet sneller dan de toegelaten snelheid voor auto's
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Re:

#25 Bericht door Peter J »

wout schreef:Dat is WAW 100 (charlotte) van Halepole die is electrisch ondersteund
Dergelijke beelden maken mij niet blij... en dan druk ik me nog beleefd uit :roll:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Wat is Rissen

#26 Bericht door Wouter D »

het is trouwens een mes dat aan beide kanten snijd,

een leuke reclame voor snellen mannen die dat wel willen, maar een negatief beeld voor andere die vinden dat dat te snel gaat, dat je het niet ziet ...
hopelijk voor hem kan die aandrijving niet zelfstandig werken, anders moet hij zich als brommer verzekeren en mag hij zonder brommerrijbewijs niet sneller dan 25 en met maar 40kph :-)
was er niet ergens een reglement dat een hulpaandrijving maar mag werken tot 25kph?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Almereweder
Helper
Berichten: 417
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 22:42
Postcode: 1311RV
Fiets: Velomobiel.nl Strada
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Re:

#27 Bericht door Almereweder »

ganseij schreef:
marksje schreef:Deze velonaut schijnt volgens de achtervolgende automobilist ook 65 km per uur te rijden in Eeklo http://www.youtube.com/watch?v=QK6MJg4Okfk" onclick="window.open(this.href);return false;
De snelheid van deze WAW komt op mij niet als overdreven snel over... Staat ook nergens dat de snelheid gemeten is; staat alleen maar dat 'ie sneller dan 65 km/h 'kan', niet dat 'ie dat nu doet. Zeer suggestief...

In NL ben je in de bebouwde kom als fietser niet gehouden aan de 50km/h limiet (voor bestuurder van motorvoertuigen). Je zou als fietser ook harder dan 120km/h op de snelweg mogen :mrgreen: Wel moet je je aan snelheden die met een bord aangegeven worden houden (dus 30 bij werkzaamheden enzo).

Nu haal ik doorgaans de 50km/h bij lange na niet, dus voor mij is het allemaal puur hypothetisch :D

Overigens; over RISsen gesproken.... Mijn vriend/ collega Theo heeft het ook te pakken. Vaak laat ik hem maar gaan als er weer een racefiets aan de horizon opduikt....

Gebruikersavatar
WFvN
catering
Berichten: 1538
Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
Postcode: 8043
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Zwolle (NL)
Contacteer:

Re: Wat is Rissen

#28 Bericht door WFvN »

Racefietsen doen mij toch wel wat. Zodra ik er één in dezelfde richting zie rijden als ik, dan krijg ik toch acuut last van RIS:

http://www.youtube.com/watch?v=-2SDFDJSAKc" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit was vorige week. Helaas tref ik maar weinig van zulke vlotte jongens die ook wel willen spelen.

Iets langer geleden:

http://www.youtube.com/watch?v=dwoMthsgsYI" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar behalve RIS ook wel last van SIS (Snorfiets Inhaal Syndroom) en soms BIS (brommervariant).
Hier gevalletje SIS:

http://www.youtube.com/watch?v=3SzT944qa_U" onclick="window.open(this.href);return false;
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]

Gebruikersavatar
halepole
Helper
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 19 jul 2010, 0:39
Postcode: 9860
Fiets: Thys 209
Locatie: Scheldewindeke
Velomobiel: Waw 100
Contacteer:

Re: Wat is Rissen

#29 Bericht door halepole »

Hier moet ik zeker op antwoorden, want ik ben de berijder. :oops:

Dit filmpje toont mij inderdaad in Eeklo rijdend op de Boelare waar een maximum snelheid geld van 50 km/h.
Maar ik ben 100% zeker dat ik daar geen 65 km/h reed simpelweg omdat ik dat nog niet gereden heb in mijn WAW (op een vlakke weg). Als ik er van uit ga dat de snelheidsmeting correct is van mijn kilometriek
In het filmpje is er ook geen snelheid te zien dus daarop kunnen we ons niet baseren.
Maar het kan natuurlijk dat ik net boven de 50 km/h reed ik weet het niet zeker.
Waarom ik zo snel (50) reed op dat moment hangt van meerdere factoren af:
- Laat op de avond dus minder volk op de baan
- Een lange rechte baan
- Een baan die ik zeer goed ken

Dit is natuurlijk de WAW zoals ik die 2dehands gekocht heb bij Fietser.be maar ik ga zeker de elektrische ondersteuning legaal laten maken. Vorige week heb ik al contact met fietser opgenomen.

dieter

Gebruikersavatar
FrodoriC
pechvogel van de maand
Berichten: 674
Lid geworden op: vr 11 dec 2009, 17:55
Postcode: 9000
Fiets: WAW003
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Wat is Rissen

#30 Bericht door FrodoriC »

Leuke mensen daar in Eeklo, je doet iets leuk en ze zitten met een camera achter gat.. Tis lijk een sociale schandpaal, gelukkig zien ze je niet in een WAW ^^

Ik ben voorstander van AIS, auto inhaalsyndroom,
Moest er er zo een auto achter mij reden zou ik just sneller gaan trappen

Ik kan niet wachten tot m'n WAW terug herstelt is
(1)WAW003 (matzwart) *upgraded* new frame/red springs/wheels/driveline
(2)Challenge Hurricane (Groen)
(3)Tandemligfiets (ev. TE HUUR) (Lichtblauw) -moet weg-

Plaats reactie