cris-perikelen

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#1 Bericht door graddus »

Weest welgekomen oh toekomstige ligger.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

M5

#2 Bericht door Wouter D »

nog een M5-lowracer, eentje bij de rest, dan kan je haiden, stijn, wim (en renaat?) vervoegen in het ligfiets team. (zit misschien iets in voor sponsering van M5???)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
El Stino
Neo Prof
Berichten: 235
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 11:55
Postcode: 8790
Locatie: Waregem
Contacteer:

sponsoring

#3 Bericht door El Stino »

pfft, als dat maar eens waar kon zijn ... Volgend jaar zal ik me misschien een staartpunt aanschaffen, benieuwd welke korting ze zullen geven :roll:

Cris, de M5 Lowracer is een heel toffe racefiets. Als beginnend ligfietser zal je wel wat problemen ondervinden met de kettingloop voor het voorwiel, maar dat went rap.
En met zo'n tailbag ben je natuurlijk nog sneller.
Wat ik je wel zou aanraden is om op voorhand eens een paar modellen te huren alvorens tot kopen over te gaan.
Stijn VDM

Gebruikersavatar
Cris
Belofte
Berichten: 143
Lid geworden op: di 14 okt 2003, 9:40
Postcode: 9850
Fiets: Geen ligfiets meer
Locatie: Hansbeke
Contacteer:

Goed idee

#4 Bericht door Cris »

Maar waar kan je al die modellen huren en wat is de kostprijs?

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

huren

#5 Bericht door Wouter D »

in de ligfiets in Gent (lange violettestraat) (www.ligfiets.be) vindt je de meeste modellen van M5 en van Challenge, de modellen van optima en sinner moet je gaan zoeken bij Tim Biesemans (www.tim.be)

kostprijs ken ik enkel van de ligfiets, is 25 euro per dag en 200euro borg voor de fiets.

probeer echt wel zoveel mogelijk verschillende modellen en beslis dan pas welke je het best ligt. eenmaal je dat weet kan je kijken voor de aankoop van je fiets.

indien de kostprijs je een beetje tegenvalt kan je ook uitkijken naar een tweedehandsfiets op ligfiets.net onder "vraag/aanbod"

succes ermee en tot binnenkort

wouter
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
renaat
Helper
Berichten: 360
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 10:16
Postcode: 9820
Fiets: M5 CLR
Locatie: Merelbeke
Contacteer:

#6 Bericht door renaat »

Hoi Cris,

Een M5 ligfiets is volgens mij een zeer goede keuze. :D
De M5 winkel (en productie overigens) ligt in Middelburg, Nederland.
Daar kun je ook alle M5 modellen huren en uit proberen. Naast het voordeel dat je daar gelijk bij de bron bent zijn er ook de veel betere fietspaden daar. Ideaal om uit te proberen. Eerlijk gezegd ik zou mijn eerste ritje op een ligfiets niet willen doen in de lange violettestraat.

0 ja, vaak hebben ze er ook goede tweedehandsfietsen.
Succes ermee, enne wacht maar niet te lang om te beginnen ligfietsen, naast hoogvliegen wat je al doet kun je dan ook laagvliegen.

Greetz,
Greetz,

renaat

Gebruikersavatar
Recumby
Neo Prof
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 19:45
Postcode: 8755
Fiets: M5 low racer
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#7 Bericht door Recumby »

om even in te pikken wat renaat zei: ze hebben idd goede 2ehandsligfietsen daar in middelburg. nu ja, 2ehands klinkt zo versleten. De mijne was 1 jaar verhuurd geweest dus echt versleten was hij bijlange niet.
wat betreft het model: je kiest een puur racemodel. In het begin moest ik toch wat slikken. Niets van vering of zo, en dat voel je echt! Je moet zoals de anderen reeds vertelden eerst een aantal ligfietsen huren (anders kan je sowieso niet op een lowracer fietsen :idea: :!: ). Daarna moet je voor jezelf uitmaken wat je van je fiets wil en waarvoor je hem zal gebruiken. Wat is het belangrijkste voor jou, snelheid of comfort? of van elks wat? Wat mij betreft, ik gebruik mijn lowracer enkel voor sportieve ritjes hoofdzakelijk langs een kanaal (puur snelheid dus). Wil je echter een beetje comfort, of veel comfort, dan kies je beter voor een (vol-)geveerd model.
Je moet vóór je aankoop wel goed beseffen dat je met een lowracer voor pure snelheid kiest en dus een offer moet maken qua comfort......
die tailbag is een zeer handig ding!
go veggie, but above all, go BENT! www.ligfietser.tk

Gebruikersavatar
Cris
Belofte
Berichten: 143
Lid geworden op: di 14 okt 2003, 9:40
Postcode: 9850
Fiets: Geen ligfiets meer
Locatie: Hansbeke
Contacteer:

Doel

#8 Bericht door Cris »

Mijn doel van de fiets is:

woon-werk en sportieve ritjes. de weg naar mijn werk is langs het kanaal gent-hansbeke, ... een super rechte baan.

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

Re: Doel

#9 Bericht door wost »

Cris schreef:Mijn doel van de fiets is:

woon-werk en sportieve ritjes. de weg naar mijn werk is langs het kanaal gent-hansbeke, ... een super rechte baan.
Ik heb een hurry maar moest ik nog opnieuw beginnen dan was het zeker en vast een zephyr zie zephyr.nl die moet je wel zelf monteren maar dat is makkelijk zat en je kan je eigen onderdelen kiezen en zo een top-fiets samenstellen voor een redelijke, zeg maar lage, prijs.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
Recumby
Neo Prof
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 19:45
Postcode: 8755
Fiets: M5 low racer
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Doel

#10 Bericht door Recumby »

Cris schreef:Mijn doel van de fiets is:

woon-werk en sportieve ritjes. de weg naar mijn werk is langs het kanaal gent-hansbeke, ... een super rechte baan.
dan lijkt mij een lowracer een zeer goede keuze! (wat doe je als het regent? doorfietsen?)
go veggie, but above all, go BENT! www.ligfietser.tk

Gebruikersavatar
Cris
Belofte
Berichten: 143
Lid geworden op: di 14 okt 2003, 9:40
Postcode: 9850
Fiets: Geen ligfiets meer
Locatie: Hansbeke
Contacteer:

Regen

#11 Bericht door Cris »

Als het niet TE erg regent dan fietsen wij natuurlijk!

8)

Gebruikersavatar
Recumby
Neo Prof
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 19:45
Postcode: 8755
Fiets: M5 low racer
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#12 Bericht door Recumby »

Dan moet je eens een lowracer huren bij mooi weer en een keer bij slecht weer :wink: \:D/
go veggie, but above all, go BENT! www.ligfietser.tk

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: sponsoring

#13 Bericht door Wouter D »

El Stino schreef:pfft, als dat maar eens waar kon zijn ... Volgend jaar zal ik me misschien een staartpunt aanschaffen, benieuwd welke korting ze zullen geven :roll:

Cris, de M5 Lowracer is een heel toffe racefiets. Als beginnend ligfietser zal je wel wat problemen ondervinden met de kettingloop voor het voorwiel, maar dat went rap.
En met zo'n tailbag ben je natuurlijk nog sneller.
Wat ik je wel zou aanraden is om op voorhand eens een paar modellen te huren alvorens tot kopen over te gaan.
gewoon ff vermelden dat ze in de ligfiets in Gent zelf hun staartpunten maken sinds dit jaar, misschien kan je eens vragen naar de prijs, wie weet, bevalt het je wel,

groeten wouter
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#14 Bericht door Wouter D »

cris, misschien staan er op http://www.ligfiets.net bij de "vraag/aanbod" wel een paar interessante aanbieding van tweehandslow-racers. en indien er geen staartpuntje op staat, kan je gerust een nieuw bestellen dankzij het fiets dat een tweedehandsfiets iets goeikoper is.

neem eens een kijkje, misschien vindt je wel je zin.

groeten en de wnesne voor het nieuwe jaar, wouter
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Cris
Belofte
Berichten: 143
Lid geworden op: di 14 okt 2003, 9:40
Postcode: 9850
Fiets: Geen ligfiets meer
Locatie: Hansbeke
Contacteer:

Afgesloten

#15 Bericht door Cris »

Nu ik reeds 2 weken met mijn nieuwe ligfiets aan het rijden ben, en al een aantal maanden op het forum actief ben mag dit onderwerp 'Cris - nieuw lid' wel gesloten worden. Siteadmin?
Cris Claessens

Plaats reactie