Tenniselleboog...

Heb je pijnlijke knieen? Een stijve nek? Kortom, ondervind je last tijdens het ligfietsen? Stel hier je vragen
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#31 Bericht door Wouter D »

ne flevobike huren, hebt ge geen handen voor nodig (naar het schijnt)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#32 Bericht door Johan Clerx »

Toch wel ... om uwe val te breken ... of om bij indoorwedstrijden achteroprijdende hurries weg te duwen :twisted:

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#33 Bericht door graddus »

Patrick Pevenage schreef:
Duckjibepete schreef: Voorrem staat links, dus dat wordt een ramp :wink:
De voorrem staat rechts.
Niet bij iedereen het Patrick, er zijn mensen met afwijkende voorkeuren (zoals Peter). En nu ik er over na begin te denken weet ik helemaal niet meer waar dat ding standaard zou moeten staan, bij mij staat ie rechts, maar of dat zo normaal is... het is wel een flevo he :roll:

Enne Peter, voldoende rust is ook belangrijk in de aanloop naar het wk he :lol:

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#34 Bericht door graddus »

Johan Clerx schreef:Toch wel ... om uwe val te breken ... of om bij indoorwedstrijden achteroprijdende hurries weg te duwen :twisted:
Waarom duwen als die hurri al omver ligt :twisted:

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#35 Bericht door Duckjibepete »

:wink: toch bedankt voor het medeleven hé gasten! Mijne kilometerstand voor januari was toch 85! Zelfs den bongmobiel had er ni meer denk ik...
Ben wel elke dag Belle van school gaan halen met de mtb! Telt dat ook? Is maar 1 km... :oops:

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#36 Bericht door Edje »

Peter dan heb je er nog meer dan sommige forumganger ;-) ik ben zelf gestrand op 65 buiten
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gast

#37 Bericht door Gast »

graddus schreef:
Patrick Pevenage schreef:
Duckjibepete schreef: Voorrem staat links, dus dat wordt een ramp :wink:
De voorrem staat rechts.
Niet bij iedereen he Patrick,
Hmm, ben niet meteen overtuigd. Bij de meeste, zoniet elk hydraulisch remsysteem is de remhendel rechts bestemd voor de voorrem. Bij de rechtopfiets à la kabeldistributie is dat nét andersom. Zeer vreemd (is het niet Patriek?).

Gebruikersavatar
Willem
Helper
Berichten: 470
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 22:44
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Hurricane
Locatie: 9000 Gent
Contacteer:

#38 Bericht door Willem »

Ik heb altijd gehoord dat vroeger alle fietsen de voorrem links hadden, maar dat men tegenwoordig de voorrem rechts zet om gelijk te zijn met motorfietsen, daar zit de voorrem ook rechts.
Willem Van Besien

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#39 Bericht door Luc Willaert »

[quote="Duckjibepete"]:wink: toch bedankt voor het medeleven hé gasten! Mijne kilometerstand voor januari was toch 85!quote]

WATJE!!!!

Ge durft dat hier zelfs zomaar zeggen!!

Gebruikersavatar
PatrickW
Nieuweling
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 15 jan 2006, 22:16
Fiets: Challenge Focus Sport
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

#40 Bericht door PatrickW »

Op de volgende URL's staat er niets over voor of achterrem, er is wel wat te vinden over een tenniselleboog :-)

http://www.tenniselleboog.nl/

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... art_id=930

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#41 Bericht door marksje »

marksje schreef:Ik sukkel(de) al sinds augustus 05 (60 meter beukenhaag geschoren) met nen tenniselleboog. Van alles aangesmeerd maar zonder resultaat. Uiteindelijk naar nen othopedingens geweest (11 jan 06) en ook zo een cortisoneprik gekregen (amaai mijn frak twee dagen met een lamme vlerk rondgelopen). Nu vandaag geen pijn meer, ik kan weer een stoel van langs achter opnemen zonder pijn, maar.....ik heb al gehoord dat ik er nog niet vanaf ben, het kan na een tijd terugkomen en dan wordt het opereren (pezekes ontkalken) en 3 weken gips. Ik hoop hoop hoop hoop .......

Gedaan met hopen. Na bomen te zijn gaan zagen bij mijn dochter weer last en nog meer dan voordien. Vandaag bij den doktoor geweest; 't wordt een operatie + 3 weken gips. Ik heb het nog kunnen uitstellen tot 22 mei (dag na dat fietsspel in Moorslede) en dan 3 weken out...... Alhoewel, 'k ga mijne fiets meenemen en als hij mijn arm in het gips steekt juist onder den hoek dat ik mijn stuur vasthoud gaat dat ook wel lukken zeker :lol:
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#42 Bericht door Jef »

Alhoewel, 'k ga mijne fiets meenemen en als hij mijn arm in het gips steekt juist onder den hoek dat ik mijn stuur vasthoud gaat dat ook wel lukken zeker
mijn dochter heeft nog 2 zijwieltjes die ze niet meer nodig heeft :P :P :P

hopelijk gaat de operatie en revalidatie zeer vlot en ligt ge zeer snel terug op uw fiets.

het beste ermee
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

pol
Junior
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 02 okt 2005, 9:36
Postcode: 8830
Fiets: baron Xlow
Locatie: Hooglede
Contacteer:

#43 Bericht door pol »

amai, wat lees ik hier allemaal. Spuiten, pillen, operaties...
Mag ik iedereen aanraden uit eigen ervaring, om vooraleer over te gaan naar al dat gedoe bij ontstekingen eens accupunctuur te laten doen.
Veel mensen staan hier terecht of onterecht nogal sceptisch tegenover.Ook ik, maar ik had vroeger veel last van de linkerknie en de rechterschouder. Ik ben hiermee nooit naar een dokter geweest met het idee van 'dat gaat wel over'.
Tot het natuurlijk te erg blijkt. Op aanraden van mijn vrouw, en tegen mijn zin, heb ik accupunctuur laten doen. Geloof het of niet maar de pijn was na 3 maanden volledig weg. Komt het door die naalden? Ik weet het niet. Inmiddels 3 jaar later is de pijn in de schouder teruggekeerd. Weer is het met die naalden opgelost. Dit duurt 10 minuten en je hebt er geen enkele last van. Enige nadeel, wordt door de ziekenkas niet terugbetaald???Het zetten van naalden gaat wel meestal samen met 1 maand op de voeding te letten (om de lever te laten rusten) m.a.w. geen koffie, alcohol, sinaasappels...
Helpt het niet? dan ben je een ervaring rijker, en dan zijn er natuurlijk nog tonnen pillen om u te helpen.

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#44 Bericht door marksje »

Bedankt Pol voor de wijze raad maar mijnen dokter is nie vies van alternatieve geneeswijzen maar hij ziet hier maar één degelijke oplossing : operatie.
en wat mij betreft liefst zo rap mogelijk da'k eindelijk ne keer ne nacht kan slapen zonder pijnscheuten vanuit mijnen elleboog en dat ik mijnen arm opnieuw normaal kan gebruiken.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
kleintje
Helper
Berichten: 273
Lid geworden op: do 27 apr 2006, 16:45
Fiets: een echte kadett
Locatie: overslag
Contacteer:

#45 Bericht door kleintje »

geen ervaring maar heb gemerkt dat er nog een zeer pijnlijke alternatief is. Een collega heeft in het ziekenhuis haar harm uit elkaar laten halen en weer in elkaar laten zetten, klinkt raar, maar geen medicatie heel veel blauwe plekken en geen last meer van een tenniselleboog

Plaats reactie